ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

יתרונות של סאפ

יתרונותיו של סאפ ככלי לאימון גופני

יתרונות של גלישת SUP

ה SUP זוכה לפופולריות גבוהה בשנים האחרונות ואפילו נבחר לספורט ה – OUTDOOR למתנסים בפעם ראשונה הפופולרי ביותר בארצות הברית.

בתחום האימון הגופני ל SUP יתרונות רבים:

אימון LOW IMPACT מעולה

אימון LOW IMPACT זהו אימון שבו המגע שלנו עם האדמה או הרצפה בזמן האימון (כמו בריצות ואימון שמשלבים קפיצות למיניהן) הוא נמוך או אפסי.
אימון כזה יכול להתאים לאנשים שסובלים מסוגי כאבים ופציעות שונות בגפיים תחתונות כגון כאבי ברכיים שאינם יכולים או רוצים לבצע פעילות גופנית שכרוכה באימפקט גבוה של הרגליים עם הקרקע.
מכיוון שב – SUP אנו בעצם עומדים על משטח שצף על המים ורוב התנועה נעשית עם פלג גוף עליון ניתן לבצע אימון שלא כולל בתוכו התנגדות רבה של הרגליים עם האדמה.

עובד על שרירי הליבה

שרירי הליבה הם השרירים שתפקידם לשמור על גופנו יציב במצבים נייחים ודינמיים כגון: הליכה, ריצה, כיפוף וברוב ביצוע המטלות היומיומיות בעבודה ובחיים האישיים.
שרירי ליבה חלשים מהווים כר פורה לבעיות גב שונות ולבעיות כלליות בתפקוד היום יומי שלנו.
בעת החתירה ב SUP אנו עומדים על משטח שאינו יציב כמו רצפה ומושפע מתזוזות המים מתחתינו ולכן שרירי הליבה עובדים שעות נוספות כדי להשאיר אותנו “מעל המים” ולכן מתחזקים במהלך האימון.

מפעיל מגוון של שרירים ביחד

החתירה ב SUP מפעילה מגוון גדול של שרירים באותו אימון כגון: חזה, חגורת הכתפיים, שרירי השכמה, שריר הרחב גבי, שרירי הבטן ועוד.
אימון כזה יעיל למי שרוצה לעבוד על רוב שרירי פלג הגוף העליון באימון אחד מהנה ומועיל.
אנחנו בוחרים את עצימות האימון – מכיוון שחוזק, מהירות ועצימות החתירה תלויה בנו, ניתן להשתמש ב SUP ככלי למגוון שונה של מטרות וסוגי אימון כגון: אימון אירובי, אימון אנ-ארובי, אימון יציבות ושיווי משקל, אימון קואורדינציה ועוד.

יתרונות של גלישת SUP

איך מתחילים אתם שואלים?

שיעור ניסיון על סאפ או הצטרפות לאחד מקורסי הסאפ אותם מפעילים בתי ספר לגלישה מובילים הם דרך מעולה להתחיל וללמוד טכניקה נכונה. כך תוכלו לפתח מיומנות גבוהה ולהפיק את המירב מהסאפ.

אם אתם אוהבים להתאמן ולבצע פעילות גופנית ובנוסף אוהבים את המרחב הפתוח, המים, השמש והחול אז זוהי בהחלט אלטרנטיבה טובה ומעניינת לסוגי אימון קונבנציונליים אחרים.
נתראה במים!

כותב הפוסט: שחף שיר, מדריך סאפ וגולש מנוסה.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar