ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

לימודי גלישת סאפ

כיצד להתחיל לחתור על סאפ?

כל מה שחשוב לדעת כדי להתחיל לחתור בצורה הנכונה והבטוחה ביותר.

כמועדון ותיק לספורט ימי אנחנו מקבלים הרבה פניות של מתעניינים ולקוחות אשר שואלים אותנו מהי הדרך הנכונה ביותר להיכנס לתחום של החתירה בסאפ. גלישה בסאפ היא אחד מענפי הספורט הימי הפופולריים ביותר בעולם, ובחופי ישראל, סאפ הוא אחד מענפי הספורט הימי הפופולריים ביותר. אם אתם רוצים להתחיל לחתור בסאפ, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה נכונה ומקצועית:

הגדירו את המטרות שלכם

קודם כל, חשוב להבין למה אתם רוצים להתחיל לגלוש בסאפ. האם אתם רוצים ליהנות מפעילות ספורטיבית מהנה בחוף, או שאתם שואפים להפוך את הסאפ לכלי לאימון גופני ולבקר בחוף כמה פעמים בשבוע לתרגול ואימון? בהתאם למטרות שלכם, תוכלו להתאים את סוג הסאפ, את הציוד הדרוש ואת שיטת הלמידה.

אם אתם מתכננים להיכנס לתחום באופן חובבני, תוכלו להתחיל בשיעור היכרות עם סאפ. לעומת זאת, אם אתם רוצים להפוך את התרגול והחתירה בסאפ לחלק מאוך החיים שלכם, מומלץ לעבור קורס מלא ומקיף יותר. 

בחרו את הסאפ המתאים לכם

ישנם סוגים רבים של גלשני סאפ, המותאמים לתנאי ים שונים ולכל רמות המיומנות. אם אתם מתחילים, מומלץ לבחור בסאפ יציב וקל לשלוט בו. חשוב להתייעץ עם מדריך גלישה או עם מועדון גלישה מוכר כדי לבחור את הסאפ המתאים לכם.

סוגי הסאפ השונים מיועדים לרמות חתירה, ניסיון ותנאי ים שונים. הנה הרחבה קצרה על סוגי הסאפים השונים ולמה הם מיועדים:

סאפ אולראונד

גלשני סאפ אולראונד, הם המגוונים ביותר ומתאימים למגוון רחב של חותרים, רמות חתירה ותנאי ים. הם בדרך כלל בעלי עיצוב רחב ויציב, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור חתירה במים שטוחים, חתירת פנאי ואפילו תפיסת גלים קטנים. להלן כמה מאפיינים של גלשני אולראונד:

יציבות: גלשני אולראונד מעוצבים כדי לתת יציבות מקסימלית, מה שעוזר למתחילים לשמור על איזון בזמן החתירה.

ורסטיליות גדולה: הם מתאימים לתנאי ים מגוונים ופעילויות שונות, כגון תפיסת גלים, חתירות בתנאי ים רגועים וטיולים. והם מעולים כסאפ יחיד עבור משפחות.

גודל: גלשנים אלו בדרך כלל רחבים יותר ובעלי נפח גדול יותר, המספקים יציבות וציפה בשפע.

סאפ לטורינג

סאפ טורינג מיועד לחותרים שרוצים לעבור מרחקים ארוכים יותר ולחקור מים פתוחים. גלשנים אלו ידועים במהירות ביציבות וביעילות שלהם. להלן כמה מאפיינים של גלשני טורינג:

צורה: יש להם צורה ארוכה וצרה המפחיתה גרר ומשפרת את מהירות החתירה, מה שהופך אותם למצוינים לטיולים במים פתוחים וחתירה למרחקים.

אורך: לוחות טורינג הם ארוכים יותר ואוכם נע בדרך כלל בין 11 ל-14 פיט.

סאפ לגלישה

למעוניינים לתפוס גלים, גלשני סאפ לגלישה מעוצבים במיוחד לגלישה. הם מציעים חוויה שונה בהשוואה לגלישה מסורתית על סאפ טורינג או אולראונד. להלן כמה מאפיינים של סאפים לגלישה:

זריזות: גלשני סאפ לגלישה קצרים יותר ובעלי כושר תמרון גבוה. הם מאפשרים גולשים לנווט בגלים בקלות ולבצע ביצועים רדיקלים ומלאי כוח.

עיצוב: גלשני סאפ לגלים מעוצבים בצורה ייעודית שמקנה להם את כושר התמרון ויכולות תפיסת הגלים. מאפייני העיצוב כוללים בדרך כלל זנב צר, אף מחודד ומאפיינים נוספים המאפשרים לגלשן לתמרן בקלות ויעילות.

נפח: ללוחות אלה יש נפח נמוך יותר, מה שהופך אותם למגיבים וזריזים הרבה יותר. אך גם הרבה פחות יציבים ובעלי כושר ציפה נמוך יותר.

סאפ רייס

גלשני סאפ רייס מיועדים לחתירה תחרותית ומותאמים לחתירה במהירות גבוהה ויעילות לאורך זמן. להלן כמה מאפיינים של סאפים רייס:

צורה ועיצוב: גלשני סאפ רייס הם בדרך כלל ארוכים וצרים יותר מסוגים אחרים. עיצוב זה משפר את יעילות החתירה והמהירות.

אורך: גלשניי סאפ רייס יכולים לנוע בין 12.6 ל-14 פיט. לוחות ארוכים יותר נוטים להיות מהירים יותר לעומת סאפים קצרים בעלי יכולות תמרון גבוהות יותר.

יציבות: גלשני סאפ רייס נותנים עדיפות למהירות על פני יציבות. הם נוטים להיות פחות יציבים מאשר סוגי סאפ אחרים. מה שהופך אותם למתאימים יותר לחותרים מנוסים ומתקדמים שמעדיפים מהירות על פני יציבות ונוחות.

איך לומדים חתירה בסאפ?

נכון שתחום החתירה בסאפ הוא תחום מהנה בטירוף, אך צריך לזכור שהוא מתבצע בתוך הים, שהוא אחד מכוחות הטבע החזקים ביותר שיש. לכן, ההמלצה הגורפת שלנו היא שתלכו לפחות לשיעור היכרות אחד המועבר על ידי מדריך מנוסה במועדון גלישה ותיק בתחום הספורט הימי. שיעור היכרות בסאפ יתן לכם את הבסיס הטוב ביותר כיצד להתחיל לחתור באופן בטיחותי ועם טכניקה נכונה.

מה השלבים שצריך לעבור כדי להתקדם בחתירה בסאפ?

אם תעקבו אחרי הפעולות האלו, מובטח לכם שתגיעו לרמת חתירה גבוהה והבנה של הים, אשר תקנה לכם ביטחון לבלות בים שעות על גבי שעות ופשוט להנות ממה שיש לים ולתחום החתירה בסאפ להציע.

למדו את הבסיס: כדי לגלוש בסאפ בצורה בטוחה ויעילה, חשוב ללמוד את הבסיס של החתירה. תוכלו ללמוד את הבסיס באמצעות שיעור היכרות עם סאפ, או באמצעות קורס מקיף יותר.

הגיע הזמן להתאמן: לאחר שלמדתם את הבסיס, הגיע הזמן להתחיל לחתור ולהתאמן כמה שיותר. תוכלו לחתור לבד, עם חבר או עם מדריך גלישה. אם אתם מתחילים, מומלץ לחתור במקומות מוכרים עם תנאי ים רגועים. 

התמקדו בשיפור: ככל שתתרגלו יותר, כך תשתפרו בגלישה. תוכלו להשתפר על ידי תרגול עצמאי, או באמצעות השתתפות בשיעורים או בקבוצת חתירה ייעודית

הקפידו על ביטחות: גלישה בסאפ היא פעילות מהנה ובטוחה, אך חשוב להקפיד על כללי הבטיחות הבסיסיים. לפני שאתם יוצאים לים, הקפידו לבדוק את מזג האוויר ואת תנאי הים. לעולם אל תגלשו לבד, והקפידו ללבוש ציוד גלישה מתאים לפי העונה ותנאי מזג אוויר. הכולל כובע, משקפי שמש וקרם הגנה בקיץ. וחליפת גלישה ייעודית בחורף. תמיד! אבל תמיד תצאו עם ליש בטיחות המחבר ביניכם לבין הגלשן. ליש או אביזר חובה המציל חיים.

הצטרפו לקהילה: ישנן קהילות גלישה רבות ברחבי העולם. הצטרפות לקהילה היא דרך מצוינת ללמוד עוד על גלישה, לפגוש אנשים חדשים וליהנות מהפעילות עוד יותר.

למדתי לחתור, אבל איך ממשיכים מכאן?

מכיוון שהמדינה שלנו שופעת בימי שמש ושוכנת לחופו של הים התיכון, ישנם מועדוני גלישה רבים לארוך החוף אשר ברובם מציעים מכירה של גלשני סאפ חדשים או גלשני סאפ יד 2, השכרה או שילוב של שניהם בתחום הסאפ. לכן, לאחר שסיימתם את תהליך הלמידה. עליכם להחליט באיזה אופן תתאפשר לכם גישה זמינה לסאפ שתוכלו לחתור ולהתאמן איתו. רוב החותרים שאנחנו אימנו לאורך השנים התחילו ברכישה של כרטיסיית השכרות של סאפ, ולאחר מכן כאשר קיבלו ביטחון וניסיון בתחום רכשו להם גלשן סאפ פרטי אשר מותאם במדויק למידותיהם ורמתם. שימוש בכרטיסייה מאפשר ניסוי של סאפים בגדלים שונים ולכן יעזור לך כאשר תחליט לרכוש את הסאפ הראשון שלך.

קבוצת חתירה – הדרך הבטוחה להתקדם מהר

אם אתם ממש בעניין ובא לכם להמשיך לתרגל באופן קבוע. אתם יכולים להצטרף לקבוצת חתירה בסאפ שיוצאת במהלך השובע באופן קבוע לים עם מדריך צמוד שמלווה את הקבוצה ועובד איתה על שיפור הטכניקה, הבנה של תנאי הים, ביטחון בחתירה ושיפור היעילות והמהירות.

לסיכום

חתירה בסאפ היא פעילות ספורטיבית מהנה ובריאה, שניתן להתחיל אותה בכל גיל ובכל רמת כושר. בעזרת ההנחיות והטיפים המפורטים לעיל, תוכלו להתחיל לגלוש בסאפ בצורה נכונה ומקצועית

אנחנו מזמינים אתכם באופן אישי להגיע אלינו למועדון הגלישה והספורט הימי פריגל בחוף שדות ים ולהנות מהחוף הנוח ביותר מבחינת גישה ואזור אימון לספורט ימי שיש לאורך קו החוף של ישראל. אתם מוזמנים להגיע ולראות בעצמכם במה מדובר!

אם עברתם את כל הפעולות שציינתי, מזל טוב! רשמית אתם חלק מקהילת החותרים העולמית, עכשיו אתם יכולים לבחור את הדרך הכי נכונה בשבילכם להשתפר ולהתקדם, ישנם כאלו שיבחרו לחתור לבד או עם חבר וישנם כאלו שעל מנת להוציא את מירב היכולת מעצמם ולקבל ביטחון בים ובחתירה, יבחרו לחתור בקבוצה מאורגנת.

לא משנה באיזו דרך תבחרו. רק תוודאו שאתם שומרים על עצמכם ועל אחרים בים, ושאתם נהנים מכל רגע קטן תחת השמש.

לחלופין, אם עדיין לא הבנתם מהי הדרך הנכונה עבורכם להיכנס לתחום החתירה בגלשני סאפ. צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח להכווין אתכם, לעזור לכם בכל דרך ששרק ניתן ולהבטיח שתעשו את הצעדים הראשונים שלכם בים ובעולם החתירה על גלשני הסאפ בצורה הטובה והנכונה ביותר עבורכם.

ניפגש במים, צוות פריגל

One comment

  1. תודה שחף, מאמר מצויין

Comments are closed.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar