ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

טכניקת חתירה sup

טכניקה נכונה של חתירה בסאפ

טכניקה נכונה לחתירה בגלשן סאפ – מהי הטכניקה הנכונה והיעילה ביותר לחתירה עם גלשן הסאפ שלכם.

אחד הדברים הכי חשובים כאשר אנו מבצעים ספורט הוא השימוש בטכניקה הנכונה עבור סוג הספורט שאנו מבצעים. כאשר אנו משתמשים בטכניקה נכונה, אנו מאפשרים לעצמנו להתקדם ולהשתפר בצורה נכונה ובטיחותית, והתנועה נעשית ביעילות מקסימלית. לעומת זאת, כאשר מבצעים חתירה בגלשן בסאפ עם טכניקה שאינה נכונה אנו הופכים את החתירה לקשה, מסורבלת, מלאה במאמץ, לא יעילה ועם סכנה מוגברת לעומס על השרירים לאורך זמן שיכולים להיגמר בפציעות.

בשורות הבאות, מספק לכם צוות מומחי הגלישה של פריגל טיפים ודגשים מקצועיים שיאפשרו לכם לימוד סאפ ביעילות רבה ועם מינימום מאמץ.
אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מרגישים כי אתם זקוקים לייעוץ מקצועי או לא מצליחים ליישם את ההמלצות שלנו אז נשמח לשמוע מכם – צרו איתנו קשר ונסייע לכם ככל הניתן. מאחלים לכם חתירה נעימה!

אז מהי הטכניקה הנכונה לחתירה בגלשן סאפ?

טכניקת החתירה הנכונה בסאפ, היא טכניקה אשר מאפשרת את היעילות הטובה ביותר לחותר – להשתמש בפחות כוח ומאמץ על מנת לחתור לאורך זמן. טכניקה כזאת משלבת את שרירי הליבה של פלג הגוף העליון, חגורת הגב והכתפיים ושרירי הבטן. לעומתה, טכניקת חתירה שאינה נכונה, מתבססת על שרירי הידיים בלבד ללא שימוש בקבוצות שרירים גדולות ושרירי הליבה CORE. ובכך היא הופכת להיות חתירה לא יעילה ומלאה במאמץ מצידו של הגולש.

רבים מן החותרים המתחילים או חותרים שאינם עברו הדרכה נכונה ומסודרת נוטים לחתור עם שרירי הידיים והכתפיים בלבד, ובכך אינם מעבירים מספיק כוח למים אשר מתבטאת ביצירת כוח רב יותר, התקדמות יעילה ומהירה יותר ופחות עומס ומאמץ של שרירי הידיים והכתפיים. שימוש בטכניקת חתירה שאינה נכונה נותנת תחושה לחותר שהוא אינו חזק מספיק ושהוא “עומד במקום”, במיוחד אם תנאי הים מאתגרים יותר כגון ים גלי או רוח חזקה אשר מקשים עוד יותר על התקדמות הסאפ.

אז מהי בעצם חתירה יעילה?

חשבו על תהליך החתירה כעל רצף של פעולות שאמורות להיעשות בצורה חלקה ויעילה. אם אתם חותרים בטכניקה שאינה נכונה, משנים את קצב החתירה שלכם לעיתים קרובות, מחזיקים את המשוט בכוח גדול מידי, גורמים לשרירים להיות במתח תמידי, ולא חותרים בקצב קבוע, – אתם פשוט לא יעילים.
חוסר היעילות הזאת מתבטא בעייפות גדולה יותר בזמן החתירה, אי יכולת להמשיך בחתירה לאורך זמן, ולעיתים גם יכולה להתבטא בפציעות.

כיצד לשלב את שרירי הליבה בזמן חתירה נכונה על גלשן הסאפ?

אחיזת משוט רחבה: אחיזת המשוט צריכה להיות טיפה רחבה יותר מרוחב הכתפיים. אחיזה כזאת מאפשרת העברת כוח גדולה יותר למים, מאלצת את החותר להתכופף קדימה עם פלג גוף עליון לעבר המים ומכניסה את שרירי הליבה לפעולה, דבר אשר גורם להתקדמות יעילה יותר ומהירה יותר על פני המים. לעומת זאת, אחיזה צרה אינה מאפשרת העברת כוח מספיקה למים בזמן החתירה, ולכן היא מאלצת את החותר להתאמץ מאוד בזמן החתירה מבלי לקבל את המהירות וכושר ההתקדמות המלא של גלשן הסאפ.

“שתילה” (הכנסה של המשוט לתוך המים) של המשוט קדימה יותר לכיוון החרטום של גלשן הסאפ: התכופפות קדימה, ושתילה של המשוט רחוק ככל הניתן מגוף החותר, קרוב לחרטום מאלצת את שרירי הליבה להיכנס לפעולה ומקטינה את השימוש בשרירי הכתפיים והידיים. בכך, היא מעבירה אנרגיה רבה יותר למים דרך המשוט, ומאפשרת התקדמות יעילה ומהירה יותר של הסאפ.

בגדול, אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק עם המשוט קדימה לעבר החרטום של הסאפ לפני שאנחנו מכניסים אותו למים. יחד עם זאת, אם נגיע קדימה מידי, הדבר עלול להוציא אותנו משיווי משקל ודווקא להפחית את הכוח שאנו נוכל להכניס למים בכל חתירה. לכן, ננסה להגיע הכי קדימה שניתן תוך כדי שאנו שומרים על יציבות, מרגישים נוח עם התנועה ומאפשרים לעצמנו תנועה רציפה וחלקה לכל אורך החתירה. לחלופין, אם לא נתאמץ להגיע קדימה ככל הניתן, הדבר יתבטא בחתירות קצרות וחסרות כוח שלא יאפשרו לנו צבירה ושמירה על מהירות לאורך זמן, ויהפכו את כל תהליך החתירה לפחות יעיל.

יישור הידיים בזמן החתירה: יישור של הידיים בעת הכנסת המשוט למים ובזמן החתירה. יישור הידיים (לעומת כיפוף), מאלצת את החותר להתכופף קדימה על מנת להכניס את כל הלהב של המשוט למים, ובכך מאלצת אותו להשתמש יותר בשרירי הליבה. כמו כן, חשוב לשמור על גוף יחסית רפוי (אחיזה של המשוט בצורה עדינה ולא אגרסיבית ומלאת כוח). אם הגוף שלנו יהיה “מתוח” כל הזמן, ונשתמש באחיזות עם הרבה כוח, הגוף שלנו יתקשה להגיע למתיחה מלאה ובכך תתקצר היכולת שלנו להגיע קדימה יותר. כמו כן, אחיזה אגרסיבית נוטה לגרום לחותר להשתמש יותר בשרירי הידיים מאשר בשרירי הליבה ובכך להפוך את החתירה ליעילה הרבה פחות.

לסיכום, הטכניקה הנכונה בחתירה על סאפ, משלבת גם את שרירי הליבה ביחד עם שרירי הפלג הגוף העליון, ובכך מאפשרת העברת אנרגיה גדולה יותר למים, אשר מקדמת את הגלשן מהר יותר וביעילות רבה יותר. כמובן שישנם עוד דגשים רבים אשר יאפשרו טכניקה יעילה יותר, אך אלו החשובים ביותר והקלים ביותר ליישום על מנת לחתור ביעילות ומהירות רבה יותר.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar