fbpx
0

טכניקה של חתירה נכונה עם ה-CORE(שרירי הליבה)

טכניקת החתירה הנכונה בסאפ, משלבת את שרירי הליבה של פלג הגוף העליון, חגורת הגב והכתפיים ושרירי הבטן.
רבים מן החותרים המתחילים או חותרים שאינם עברו הדרכה נכונה ומסודרת, נוטים לחתור עם הידיים בלבד(שרירי הכתפיים והידיים), ובכך אינם מעבירים מספיק כוח למים על מנת שהחתירה תקדם אותם באופן יעיל. חתירה כזאת נותנת תחושה לחותר שהוא אינו חזק מספיק ושהוא “עומד במקום”, במיוחד עם הים גלי או עם רוח ערה אשר מקשה עוד יותר על התקדמות הסאפ.

אז כיצד אנו משלבים את שרירי הליבה בחתירה?
ראשית, אחיזת משוט רחבה: אחיזה טיפה רחבה יותר מרוחב הכתפיים, מאפשרת העברת כוח גדולה יותר למים, ומכניסה את שרירי הליבה לפעולה, דבר אשר גורם להתקדמות יעילה יותר ומהירה יותר על פני המים.
שנית, “שתילה” של המשוט קדימה יותר: התכופפות קדימה, ושתילה של המשוט רחוק מגוף החותר, קרוב לחרטום הגלשן ביחד עם האחיזה הרחבה. מכניסה את שרירי הליבה לפעולה ומקטינה את השימוש בשרירי הכתפיים והידיים. בכך, היא מעבירה אנרגיה רבה יותר למים דרך המשוט, ומאפשרת התקדמות יעילה ומהירה יותר של הסאפ.
שלישית, יישור הידיים בזמן החתירה: יישור של הידיים בעת הכנסת המשוט למים ובזמן החתירה, מאלצת את החותר להתכופף קדימה על מנת להכניס את כל הלהב של המשוט למים, ובכך מאלצת אותו להשתמש יותר בשרירי הליבה.

לסיכום, הטכניקה הנכונה בחתירה על סאפ, משלבת גם את שירי הליבה ביחד עם שירי הפלג הגוף העליון, ובכך מאפשרת העברת אנרגיה גדולה יותר למים, אשר מקדמת את הגלשן מהר יותר וביעילות רבה יותר. במאמר קצר זה, הסברתי את הדגשים העיקריים של טכניקת החתירה בשילוב שרירי הליבה. כמובן שישנם עוד דגשים רבים אשר יאפשרו טכניקה יעילה יותר, אך אלו החשובים ביותר על מנת לחתור ביעלות ומהירות רבה יותר.
את ההשראה למאמר קיבלתי מסרטון הדרכה של חברת BIC הצרפתית

כותב המאמר: שחף שיר, מעל 6 שנים – מדריך סאפ וספורט ימי בפרי גל