ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

לשמור על חליפת גלישה

חליפות גלישה: המצאה שהפכה את הגלישה לזמינה לכולם

חליפות גלישה הן המצאת המאה! הן מאפשרות לנו, גולשי הרוח, הקייט, הסאפ והגלים לגלוש בתנאי ים קיצוניים וקרים יותר, ולהאריך את זמן השהייה שלנו במים בחודשי החורף באופן משמעותי. בקיצור, חליפת גלישה מחממת ואיכותית היא פריט חובה אצל כל גולש שמכבד את עצמו. עם זאת, אם לא מטפלים בחליפת הגלישה שלנו כראוי, היא עלולה להישחק ולהפוך לפחות מחממת ושימושית לאורך זמן.

לפני שנת 1952, לא היו לגולשים חליפות גלישה. גולשים נאלצו לגלוש בבגדי ים קצר גם בתנאי ים קרים. התוצאה הייתה שהייתה להם אפשרות לגלוש רק זמן קצר מאוד במים, גם כאשר תנאי הים, הגלים והרוח היו מושלמים. בשנת 1952? גולש מקליפורניה, שלא יכל להמשיך לסבול את הקור, חיפש את היכולת להישאר במים קרים לאורך זמן והמציא את החליפה הראשונה. החליפה הייתה עשויה מבד גומי עם שכבת בידוד פנימית, והיא אפשרה לגולשים להישאר במים זמן רב יותר מבלי לאבד את חום הגוף.

חליפות גלישה מודרניות

מאז ועד היום, הרבה השתנה בתחום חליפות הגלישה, החליפות הראשונות שהומצאו היו כבדות, מסורבלות ולא גמישות. חליפות הגלישה המודרניות עשויות מחומרים קלים, גמישים ומחממים יותר מחליפות הגלישה הראשונות. חומרים אלו מאפשרים לגולשים לנוע בחופשיות במים, ומספקים הגנה מפני הקור. כל אלו הופכים את חליפת הגלישה המודרנית לפריט חובה לכל גולש, והן הופכות את ימי הגלישה בחורף לנסבלים ואפילו מהנים בצורה בלתי רגילה.

חשיבות הטיפול הנכון בחליפת הגלישה

על מנת להאריך את חיי חליפת הגלישה, חשוב לטפל בה כראוי. גולשים רבים אינם מודעים לדרך הנכונה שבה צריך להתייחס לחליפת הגלישה שלהם ולעיתים קרובות מאוד משתמשים ומטפלים בהן לא נכון, מה שגורם לקיצור חיי החליפה באופן משמעותי והחלפת חליפות בתדירות גבוה תוך הוצאה כספית נוספת בכל פעם. במאמר נסביר כיצד לשמור ולהאריך את חיי החליפה בארבע צעדים פשוטים:

1. שטפו את החליפה במים מתוקים לאחר כל שימוש.

2. תלו את החליפה עם הצד הפנימי כלפי חוץ. במקום מוצל ולא בשמש ישירה.

3. אחת לכמה שימושים, טבלו את החליפה בדלי עם מים ותוספת מעט מרכך כביסה.

4. אחסנו את חליפת הגלישה במקום קריר ויבש, בתוך שקית ניילון, הרחק מאור השמש.

חליפת גלישה קצרה Fusion Shorty Freezip 2\2

שטיפה במים מתוקים לאחר כל שימוש

בזמן השימוש בחליפה, נצמדים אליה סוגים שונים של לכלוך כגון חול, מלח מן הים ולעיתים גם שתן (רחמנא לצלן) של הגולש שרוצה לחמם את עצמו בעת הגלישה במים הקרים. חליפות גלישה עשויות מחומרים רגישים ללכלוך, חול, מלח וכל לכלוך אחר שנדבק לחליפה לאחר השימוש עלול לגרום לפגיעה בחומר ולבלאי מוקדם. שטיפה במים מתוקים לאחר כל שימוש תסייע בהסרת הלכלוך ותאריך את חיי החליפה.

איך לשטוף את החליפה?

1. לאחר השימוש, הסר את החליפה מהגוף ושטוף אותה בעדינות במים מתוקים.

2. ניתן להכניס את החליפה לדלי של מים קרים, לתת לה לשבת כמה דקות כדי שהמים יגיעו לכל חלקיה ולהוציא לייבוש

3. תלה את החליפה במקום מוצל לייבוש.

טיפ נוסף

אל תשתמש במים חמים או במכונת כביסה כדי לשטוף את החליפה. מים חמים עלולים לפגוע בחומר ממנו עשויה החליפה, ומכונת כביסה עלולה לקרוע את החליפה או לפגוע בתפקודה.

שטיפה במים מתוקים לאחר כל שימוש היא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות כדי לשמור על חליפת הגלישה שלכם. שטיפה זו תסייע בהסרת הלכלוך והמלח ותאריך את חיי החליפה.

תלייה נכונה של חליפת גלישה

לאחר השימוש, יש לתלות את חליפת הגלישה במקום מוצל ולא בשמש ישירה. קרני השמש עלולות לגרום לחליפה להתייבש ולהקשיח, מה שעלול לפגוע בגמישות שלה וביכולתה לבודד את הגוף מהקור. בנוסף, יש לתלות את החליפה על קולב מאמצע החליפה, כך שהיא תתלה באופן שווה משני הצדדים. תליה מאזור הכתפיים עלולה לגרום לחליפה להימתח, לפגוע בצורתה המקורית, להתבלות מהר יותר ולפגום באיכות החימום שלה.

חליפת גלישה לגברים bik freezip

טיפים נוספים לתליית חליפת גלישה

1. יש לתלות את החליפה במקום מאוורר, כדי לאפשר לה להתייבש במהירות ובאופן אחיד.

2. יש להימנע מהתליה של החליפה על מקומות חדים ומשוננים כגון מוט מתכת, סורגים או גדר. שכן זה עלול לגרום להחליפה להישחק.

3. לאחר השימוש, יש לתלות את חליפת הגלישה עם הצד הפנימי כלפי חוץ. תלייה בצורה זו מאפשרת לייבוש מהיר יותר של החליפה, מונעת היווצרות של עובש, ומקלה על ניקיון החליפה.

4. כאשר הצד הפנימי של החליפה מתייבש לחלוטין, הפוך אותה והניח לה להתייבש לחלוטין גם מהצד החיצוני.

חשיבות התלייה הנכונה של חליפת גלישה

התלייה הנכונה של חליפת גלישה היא דרך חשובה לשמור עליה לאורך זמן. גולשים רבים תולים את החליפה לייבוש על קולב מאזור הכתפיים ובכך הורסים את הצורה הטבעית שלה ואיכות החימום שלה. 

ניקוי יסודי של חליפת גלישה

אחת לכמה שימושים, מומלץ לטבול את חליפת הגלישה בדלי עם מים ותוספת מעט מרכך כביסה. טבילה זו מאפשרת ניקוי יסודי יותר של החליפה, כולל הקפלים והמקומות שקשה להגיע אליהם. בנוסף, מרכך הכביסה עוזר לשמור על החליפה רכה וריחנית.

הוראות:

1. מלאו דלי במים פושרים.

2. הוסיפו מעט מרכך כביסה.

3. הכניסו את חליפת הגלישה לתוך הדלי ותנו לה לשקוע למשך מספר דקות.

4. השתמשו בידיים כדי לעסות את החליפה בעדינות ולשחרר את הלכלוך והחול שנצבר.

5. הוציאו את החליפה מהדלי ושטפו אותה במים קרים כדי להסיר שאריות של מרכך כביסה.

6. תלו את החליפה לייבוש במקום מוצל ולא בשמש ישירה.

אחסון נכון של חליפת גלישה

אחסון נכון של חליפת גלישה הוא חשוב לא פחות מטיפול נכון בה לפני ותוך כדי השימוש. אחסון חליפת גלישה באזור חם ולח עלול לגרום לה לפתח עובש, מה שעלול לפגוע בחומר ממנו עשויה החליפה, לגרום לה להישחק ולהתבלות, ולפגוע בבידוד שלה.

טיפים לאחסון נכון של חליפת גלישה

1. אחסן את החליפה במקום קריר ויבש. לחות גבוהה עלולה לגרום להחליפה לפתח עובש, ולכן חשוב לאחסן אותה במקום מאוורר היטב.

2. הימנע מחשיפה לאור השמש. אור השמש עלול לגרום להחליפה לדהות ולהתייבש.

לסיכום,

חליפת גלישה איכותית היא השקעה משמעותית עבור כל גולש. היא מגנה על הגוף מפני הקור של המים, ומאפשרת לנו ליהנות מגלישה גם בתנאי מזג אוויר קרים. 

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar