ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

אירוע בחוף הים

כל מה שצריך לדעת על אירוע בחוף הים

חוגגים יום הולדת, בת מצווה, מסיבת רווקים או פשוט רוצים לעשות יום גיבוש לצוות מהעבודה? האם חשבתם לעשות את האירוע בחוף הים? 

חוף הים הוא מקום נהדר לחגוג בו אירועים מיוחדים. האווירה של החופש, הים, השמש והחול הרך, מייצרים סביבה מושלמת לחגיגה מכל סוג. אין ספק שמדינת ישראל הקטנה התברכה בקו חוף מרשים לכל אורכה, ובשילוב ימי שמש רבים לאורך השנה וחורף קצר במיוחד, החוף הפך לאחד מסוגי הבילוי הפופולריים על הישראלים בכלל, ועל אנשים שרוצים להנות מהחופש והיופי שחוף הים מציע, ולנצל אותו כפלטפורמה לחגיגות ואירועים.

אבל האם מותר לחגוג אירוע בכל חוף? ומה בכלל אפשר לעשות באירוע על חוף הים?

על שאלות אלו ושאלות נוספות נענה במאמר הקצר הבא שהכנו במיוחד עבור אלו שחושבים ורוצים לחגוג אירוע על חוף הים.

אירוע בים – מותר, אסור ומומלץ

ראשית, באילו חופים מותר לחגוג אירועים או להקים מתחם של אירועים?

החופים בישראל מתחלקים לשניים, חופי רחצה מוכרזים, וחופי רחצה לא מוכרזים. חופי הרחצה המוכרזים אלו הם החופים אשר בהם ניתן למצוא שירותי הצלה ותחזוקה על ידי העירייה שהחוף נמצא בתחומה. חוף רחצה מוכרז הוא חוף לרווחתם של הרוחצים בלבד, ולא ניתן לבצע שם פעילויות ספורט ימי כגון אופנועי ים, גלישה ושחייה. כמו כן, חוף רחצה מוכרז אינו מתאים לחגיגה או הקמה של אירוע או מתחם אירועים מכיוון שהוא נועד אך ורק לאנשים ומתרחצים שמגיעים לחוף הים ורוצים ליהנות משירותי הצלה ושירותים נוספים שהעירייה מציעה בחופיה. 

לעומת זאת, חופי רחצה שאינם מוכרזים, הם חופים שאין בהם שירותי הצלה או שירותי עירייה אחרים, והם מתאימים יותר לפעילויות ספורט ימי כגון גלישת רוח, גלישת גלים, שחייה ודיג. וכמו כן, הם מתאימים יותר להקמה וחגיגה של אירוע מיוחד על חוף הים.

מהן העונות המומלצות לקיים אירוע על חוף הים?

העונות הכי מומלצות לקיים אירוע על חוף הים הן עונות המעבר ועונת הקיץ. בעונות המעבר הטמפרטורה בחוף אינה חמה במיוחד, הים בדרך כלל שקט ורגוע ללא גלים, ויש שעות יום ארוכות יחסית בהן ניתן לקיים אירוע על החוף ולהנות מהים ומסוגי הספורט הימי השונים שהוא מציע. בקיץ לעומת זאת, הטמפרטורות חמות יותר וחופי הים עמוסים יותר, אך שעות היום ארוכות יותר ולכן ניתן לקיים אירוע חוף אפילו עד שעות הערב המאוחרות מה שמגדיל את טווח השעות והפעילויות השונות שניתן לקיים בזמן האירוע. 

מהן השעות המומלצות ביותר לקיים אירוע בחוף הים?

השעות המומלצות ביותר לקיים אירוע בים ובסביבתו הן שעות הבוקר המוקדמות עד השעה אחת עשרה לפנות צהריים, ומשעות הצהריים המאוחרות בין השעה ארבע לשעת השקיעה.
בשעות אלו הים בדרך כלל הוא הרגוע ביותר ומזג האוויר בחוף הוא הנוח והנעים ביותר. 

בשעות הצהריים, במיוחד בחודשי הקיץ, הים הופך להיות סוער יותר עם גלים גבוהים ורוח חזקה. והטמפרטורות בחוף עולות, כך שנהיה חם יותר ופחות נעים לשבת על החוף, להיכנס לים ולקיים אירוע בים.

אילו פעילויות ניתן לשלב באירועים על חוף הים?

באירוע חוף ניתן לקיים מגוון פעילויות אשר יהפכו את כל האירוע לחוויה מיוחדת המשלבת בתוכה גם את הכיף של רביצה על חוף הים וכניסה למי הים הנעימים. וגם פעילויות שונות שיאתגרו את המשתתפים ויוסיפו עניין וכיף לכל האירוע.

אחד דברים העיקריים שניתן לשלב באירוע על חוף הים הוא ספורט ימי מסוגים שונים. ספורט ימי מתאים למגוון רחב של אנשים ולרוב אין צורך בידע מוקדם והבנה של הים. הפעילות מתבצעת בשילוב של מדריכים מנוסים אשר מפקחים על האירוע ועל הפעילות הימית הנעשית בתחומו. אז אילו פעילויות ימיות ניתן לעשות בזמן אירוע חוף?

חתירה בגלשן עמידה סאפ: חתירה בסאפ מתבצעת על גלשן בעל נפח גדול המאפשר עמידה עליו בנוחות, כאשר את התזוזה על פני המים מבצע המשתתף בעזרת משוט חד כיווני. חתירה בסאפ מפעילה את כל שרירי הגוף כולל שרירי הליבה האחראים על יציבותו של החותר. חתירה בסאפ היא פעילות גופנית מעולה לילדים ומבוגרים כאחד. והיא מבטיחה שעות רבות של כיף והנאה במים.

פעילות על סאפ

חתירה בקיאק: בדומה לסאפ, גם כן המשתתף מזיז את עצמו על פני המים על ידי משוט. אך בשונה מהסאפ, על הקיאק יושבים ולא עומדים. זה מאפשר לאנשים שאינם רוצים לאתגר את שיווי המשקל שלהם כגון אנשים מבוגרים יותר או ילדים קטנים, להשתתף בפעילות ספורטיבית מהנה במרחב הימי. חתירה בקיאק מפעילה ומחזקת את שרירי הפלג הגוף העליון והיא מתאימה למגוון גדול מאוד של אנשים ותנאי ים שונים.

הפלגה בקטמרן: קטמרן הינה סירת מפרש גדולה יחסית אשר יכולים להפליג עליה ארבעה-חמישה אנשים בו זמנית. על הקטרמן יושבים ומתמרנים את הסירה בעזרת ההגה והמפרשים אשר מותקנים עליה. סירת קטמרן היא סירה מהירה וזריזה אשר מאפשרת הפלגה במרחבי הים בקלות ובנוחות. את סירת הקטמרן מפעיל מדריך מוסמך אשר יודע להתמודד עם תנאי הים והרוח המגוונים בצורה בטוחה ומקצועית.

שייט על קטמרן - פריגל

גלישת גלים: גלישת גלים היא אחד מסוגי הספורט הימי העתיקים בעולם. גלישת הגלים מגיעה מהילידים של האי האקזוטי הוואי. בגלישת גלים המשתתף שוכב על הבטן על גבי הגלשן, וכאשר מגיע לעבורו גל הוא תופס אותו בעזרת חתירה ונעמד כאשר הגל לוקח אותו לעבר החוף. גלישת גלים מקנה תחושה של חופש ואושר שקשה למצוא בסוגי ספורט אחרים בכלל, וסוגי ספורט ימי מקבילים בפרט. גלישת גלים מתאימה במיוחד לילדים ונערים והיא מאפשרת להם להתמודד עם אתגרי הים ולחוות תחושת הצלחה והתגברות על קשיים ומכשולים. 

גלישת גלים

איזה דברים נוספים חשוב לשלב באירועים בחוף הים?

פינת צל: פינת צל הכוללת צילייה גדולה ואיכותית אשר מאפשרת ישיבה בצל במהלך האירוע, מחצלות נוחות לישיבה ושולחנות לטובת כיבוד, אוכל ושתייה. הם דברים הכרחיים בכל אירוע חוץ מוצלח. פינת צל מאפשרת מנוחה ממגוון הפעילויות ומבטיחה הגנה מקסימלית מהחום ומקרני השמש. 

אירוע בים עם פינת צל

רשת כדור עף: רשת כדור עף, היא עוד אחד מהדברים הקטנים אשר הופכים כל אירוע חוף בנאלי לאטרקטיבי. רשת כדור עף מאפשרת משחק ותזוזה של המשתתפים גם כאשר אין פעילות ספורט במים או בזמן שרוצים לנוח קצת מהים ולבלות על גבי החול החם. כדור עף הוא משחק פשוט שניתן לשתף בו את כל המשפחה, מילדים ועד מבוגרים. כל מה שצריך זה כדור ורשת, והמשחק מתחיל. משחק כדור עף מקיים שיתוף פעולה בין המשתתפים והוא מעולה לכל פעילות שהמטרה שלה היא גיבוש והנאה משולבות ביחד.

מה כדאי להביא לאירוע על חוף הים?

  1. מגבות: מגבות הן הכרחיות לכל אירוע מוצלח על חוף הים, מגבת יכולה לשמש אתכם גם כדי לשכב על גבי החול ולהשתזף. וגם בכדי להתנגב ולהחליף לבגדים יבשים אחרי אחרי האירוע.
  2. קרם הגנה: אנחנו לא חושבים שיש צורך להסביר את חשיבותו של קרם הגנה טוב ואיכותי כאשר אתם נחשפים לשעות ארוכות בשמש. אז פשוט נציין שהוא אביזר חובה בכל אירוע חוף.
  3. פירות ונשנושים: פעילות גופנית ושהות ארוכה על החוף היא מעייפת, לכן פירות קרים ונשנושים שיטעינו אתכם וישיבו לכם את האנרגיה הדרושה בזמן האירוע ולאחריו הם הכרחיים. דמיינו אתכם לוקחים ביס מאבטיח קר אחרי שעות ארוכות בים ובשמש, מושלם!
  4. מים: נכון, הים מלא במים, אבל לא כאלו שמתאימים לשתייה. שהות של זמן ממושך על החוף גורמת לגוף לאבד נוזלים חיוניים ועלולה להסתיים במכת חום והתייבשות עם לא נזהרים. לכן, חשוב מאוד לשתות הרבה מים בזמן השהות על החוף, ולהחזיר לגוף את כל הנוזלים שהוא מאבד בזמן הפעילות.
  5. מברשת לרגליים – טיפ של אלופים, רגע לפני שאתם עולים לאוטו תברישו את הרגליים עם מברשת ותפטרו מהחול שליווה אתכם.

אם הצלחנו לשכנע אתכם בכמה שאירוע חוף הוא דבר מושלם וכיפי אשר יכול לגרום לכל אירוע פשוט להפוך למעניין, אתגרי ומהנה. אז עשינו את שלנו. אם אתם רוצים לקיים אירוע כזה ולא יודעים מאיפה להתחיל ומה לעשות, אל דאגה. בדיוק בשביל זה אנחנו פה. אחד מהדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות הוא להפיק אירוע על חוף הים אשר משלב ספורט ימי אתגרי בתוכו. אנחנו מזמינים אתכם לאתגר אותנו בכל אירוע ורעיון שעולה לכם, ואנחנו נעשה את הכי טוב שיהיה לכם אירוע חוף בלתי נשכח.

 

רוצים אירוע מושלם, מושקע ובלתי נשכח?
צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור, צוות פריגל.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar