ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

סאפ קשיח מול סאפ מתנפח

מה ההבדלים בין סאפ קשיח לסאפ מתנפח?

רבים מהלקוחות שלנו ומאנשים המתעניינים בקניית סאפ מתנפח, פונים אלינו על מנת לברר מה ההבדל בין סאפ קשיח לסאפ מתנפח?

בשל כך, החלטנו בפריגל להכין עבורכם מאמר אשר ישפוך אור על ההבדלים המהותיים בין סאפים מתנפחים לבין סאפים קשיחים.

מאחלים לכם קריאה נעימה והכי חשוב – גלישה בטוחה במים.

גלישת סאפ – עושים סדר בדברים

ראשית, נרצה לציין כי בתוך קטגוריית הסאפים המתנפחים והקשיחים יש מספר תתי קטגוריות של סאפים אשר מתאימים לחותרים שונים ולמטרות שונות. בואו נעשה קצת סדר ונסביר על סוגי הסאפים השונים לפני שנצלול להבדלים בין סאפים קשיחים ומתנפחים.

1. סאפ גלים

סאפ המיועד לגלישת גלים יהיה סאפ קצר יחסית (באורך של 9.5 פיט ומטה בדרך כלל), ובעל צורה המתאימה לגלישת גלים: חרטום יותר מחודד, רוחב צר יחסית מתחת ל-30 אינטצ’ ובעל צורה כללית הדומה יותר לגלשן גלים. 

כמובן, שישנם סאפים המיועדים לתפיסת גלים שיהיו בצורה שונה אך הנפוצים ביותר הם סאפים קצרים וצרים בעלי שלוש סנפירים אשר מיועדים לתמרון גבוהה בגלים וביצועים אגרסיביים על הגל. סאפים כאלו אינם מתאימים בדרך כלל לחתירות ארוכות או לחתירות אולארואנד, הם אינם יציבים ואינם סלחניים לגולשים מתחילים.

סאפים לגלישת גלים מיועדים לגולשים מתקדמים אשר רוצים לגלוש בעיקר בגלים ולבצע תרגילים וביצועים על הגל. או לגולשים קלי משקל אשר מחפשים סאפ קל ומתמרן לחתירות יומיומיות. 

סאפ גלים - פריגל

2. סאפ רייס תחרותי

סאפ המיועד לחתירת רייס מהירה ולחתרויות יהיה סאפ ארוך (מעל 12.6 פיט) ובעל צורה מאורכת וצרה המתאימה לצבירה של מהירות ושמירה עליה. צורתו דומה קצת לקיאק ארוך והוא מיועד לגולשים אשר רוצים להפוך את החתירה שלהם בסאפ לאימון אירובי או לחותרים אשר מעוניינים להשתתף בתחרויות ולהיות הכי מהירים במים.

סאפ רייס מתאים לחותרים מתקדמים אשר מעוניינים באופן ספציפי לחתור מהר, אך מכיוון שהוא צר וארוך הוא אינו יציב ולכן אינו מתאים לחותרים מתחילים או כאלו אשר רוצים סאפ יציב וידידותי לשימוש וחתירה.

סאפ רייס אינו מתאים לתנאי ים קיצוניים כמו גלים גבוהים ורוח חזקה, ונותן מענה טוב יותר כאשר הים רגוע יחסית ושטוח והרוח חלשה ככל הניתן. 

סאפ קשיח - פריגל

3. סאפ אולאראונד

סאפ המיועד לחתירות יומיומיות במגוון תנאי ים ולתפיסת גלים קטנים ובינוניים. סאפים כאלו יגיעו בדרך כלל בגדלים של 9.5 פיט ומעלה וברוחב של 30 אינטצ’ ומעלה.

אלו סאפים אשר מיועדים לכל מי שרוצה לחתור וליהנות מהסאפ שלו גם כאשר הים שטוח ומתאים לחתירה, וגם כאשר יש גלים קטנים והוא רוצה לתרגל רכיבה על גלים או להיכנס לתחום גלישת הגלים בסאפ עם גלשן יציב ונוח.

סאפ אולארואנד הוא הסאפ המתאים ביותר לרוב החותרים ובמיוחד לחותרים מתחילים אשר רוצים להיכנס לתחום בצורה קלה ונוחה. הסאפים מגיעים במגוון גדלים כאשר לכל אחד ניתן להתאים את הגודל לפי השימוש שלו, הרמה שלו והגובה+משקל שלו.

 לכן, בסאפים אלו יבחרו רוב החותרים המתחילים והבינוניים.

גלישת סאפ

חשוב להבין! גם בסאפים המתנפחים וגם בקשיחים ניתן למצוא את כל סוגי הסאפים אשר הסברנו עליהם למעלה. ההבדלים בין הקשיחים למתנפחים לא נובעת רק מהשימוש שרוצים לעשות איתם אלא מגורמים נוספים שיוסברו בהמשך.

אז מהם באמת ההבדלים בין סאפ מתנפח לסאפ קשיח?

1. אחסון

סאפ מתנפח הוא סאפ שמתמלא באוויר. בגמר השימוש אנו מוציאים את האוויר בסאפ שגורם לו להיות קשיח ומקפלים אותו לתוך תיק נשיאה קטן וקומפקטי. לעומת זאת, סאפ קשיח נשאר תמיד בצורתו המקורית ולכן יותר קשה למצוא לו מקום מספיק גדול לאחסון. את הסאפ המתנפח ניתן לאחסן בכל חדר או מחסן קטן והוא אינו דורש מקום מיוחד וגדול לאחסונו.

2. נשיאה

גלשן סאפ מתנפח הוא קל לנשיאה והעברה ממקום למקום. בגלל שהוא מתקפל לתוך תיק נשיאה ייעודי עם רצועות לגב וגלגלים לנשיאה. ניתן לשאת אותו לכל מקום ואפילו לטייל איתו בעולם בטיסות בינלאומיות. לעומת זאת, סאפ קשיח הוא גדול יותר והנשיאה שלו ממקום למקום מצריכה עזרים נוספים כגון גגון לנשיאה על הגג או תיק נסיעות מיוחד לטיסות בינלאומיות. לכן, הוא הופך מסורבל יותר לטיולים ונסיעות.

3. רמת החתירה

בתור גולשים מתחילים, יש סיכוי שתיפלו מידי פעם על הסאפ או שהוא יפגע בכם כאשר יסחף עם אחד הגלים שנשברים על החוף. סאפ קשיח הוא בעל עוצמת פגיעה גדולה יותר מאשר הסאפ המתנפח שיודע לספוג זעזועים ופגיעות בצורה טובה יותר. לכן, חותרים מתחילים אשר נופלים הרבה ורוצים להימנע מפציעות ופגיעות מיותרות ימצאו בו פתרון נוח, ידידותי ובטוח יותר לשלבי ההתחלה והתרגול הראשוניים.
מעוניינים לקרוא עוד על גלישת סאפ – לחצו כאן

4. הכנה לפני הכניסה למים

סאפ קשיח אינו דורש הכנה ארוכה או מיוחדת לפני הכניסה למים. כל מה שצריך זה רק לחבר את חבל הבטיחות (ליש) לרגל, ולצאת למים לחתור. לעומת זאת, סאפ מתנפח דורש ניפוח בעזרת משאבה אשר לוקח בדרך כלל בין 5-10 דקות של מאמץ פיזי מתון בניפוח הסאפ באוויר. קשיחותו של הגלשן תלויה גם בכמות האוויר שיש בתוכו ולכן חשוב מאוד להגיע לכמות האוויר המומלצת על ידי היצרן ממנו קניתם את הסאפ.

5. שמירה על הסאפ ואחסונו

גם סאפ קשיח וגם סאפ מתנפח דורשים שמירה ואחסנה נכונה על מנת לשמור על אורך החיים שלהם ועל חווית שימוש טובה ומהנה לאורך זמן ללא פגיעות ותיקונים מיותרים. את שני הסאפים יש לשטוף במים מתוקים לאחר השימוש ולתת להם להתייבש בצל. את שני הסאפים יש לאחסן במקום מוצל ללא שמש ישירה ובמקום קריר ולא חם מאוד. את שני הסאפים יש להרחיק ככל הניתן מעצמים וחפצים חדים כגון מסמרים, אבנים וזכוכיות אשר עלולים לפגוע בשלמותו של הגלשן, באיכותו ובאורך החיים שלו.

לכן, ברמת השמירה על הגלשן, שני הגלשנים דורשים שמירה בצורה נאותה ככל הניתן והתייחסות באופן מכבד לציוד למען שמירתו ואריכות ימי חייו.

6. מחיר של סאפ

גם כאן אין הבדלים משמעותיים. רמת המחיר תלויה ברמת הגימור של הגלשן. סאפים מתנפחים מגיעים בשלוש רמות גימור שמחירם נע בין 3000-5500 שקלים. ואילו סאפים קשיחים ניתן למצוא החל מ-3500 שקלים ומעלה לחבילה הכוללת משוט מתכוונן וליש.

לכן, מה שחשוב בעיקר לפני שקונים הוא להבין מהו השימוש העיקרי שאתם רוצים לעשות עם הגלשן ולאחר מכן לחפש גלשן קשיח או מתנפח שתואם את רמת המחיר שרציתם להשקיע.7. איכות

איכות הגלשן נגזרת מרמת הגימור שלו ומהחברה שעל ידה הוא מיוצר. אם מדובר בחברה גדולה ואמינה עם יבואן רשמי בארץ ומערך שירות לקוחות איכותי, אין לכם מה לדאוג, כנראה שמדובר במוצר איכותי שעומדים מאחוריו אנשים מקצוענים. איך יודעים? מתקשרים לשאול את השאלות הקשות, ונכנסים לאינטרנט לחקור קצת על המותג בעברית ובאנגלית. מבטיחים לכם שכאשר תתקלו במוצר איכותי אתם תדעו לזהות את זה.

ההבדלים בין איכות הסאפים הקשיחים והמתנפחים הולכים ומצטמצמים ככל שטכנולוגיית הבנייה מתקדמת, והיום ניתן למצוא סאפים מתנפחים ברמת קשיחות כמעט זהה לסאפים המתנפחים. הכל תלוי בכמה אתם מוכנים להשקיע בקניית הסאפ שלכם, ככל שתלכו על מותג חזק יותר ברמת גימור גבוהה יותר תקבלו מוצר איכותי יותר שישרת אתכם נאמנה לאורך שנים. 

לסיכום, 

ישנם כמה הבדלים בין הסאפים הקשיחים למתנפחים אך הכי חשוב זה לדעת מהו השימוש העיקרי שלכם עם הסאפ, התקציב שאתם מוכנים להשקיע, באילו תנאים מעוניינים לחתור והיכן אתם רוצים לאחסן את הסאפ שלכם. ורק ככה ניתן לבחור בין סאפ קשיח למתנפח. אל תדאגו, אם עשיתם שיעורי בית כמו שצריך אתם תזהו את הסאפים המתנפחים האיכותיים אשר יגרמו לכם הנאה רבה וישמרו על אורך חיים.

עדיין מבולבלים ורוצים לדעת עוד על ההבדלים בין סאפ קשיח למתנפח? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור.

פריגל – מציע לכם קורס סאפ איכותי וחנות גלישה עם מבחר עצום של גלשני סאפ ואביזרי גלישה נוספים.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar