ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

גלישת רוח בתנאים טובים

איך תדע אם שווה לך לבוא לגלוש?

בתור גולשי רוח אנחנו מכירים את תחושת התסכול של להגיע לים ולגלות שהתנאים לא מתאים לך לגלישה. 

בתור המועדון הותיק בארץ בתחום הספורט הימי, אנחנו נתקלים הרבה בתסכול הזה, ובשאלה איך לדעת האם שווה לי להגיע לים. אז בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך קצר שבו 6 טיפים חשובים שיעזרו לכם להחליט אם להגיע לים לגלוש רוח. אנו מקבלים המון שיחות לגבי מצב הים, ותמיד אוהבים לענות ולעזור לכל אחד. אך אין הרגשה טובה יותר לפי דעתנו מהביטחון לדעת האם התנאים מתאימים לי עוד שאני נמצא בבית. וכן, זה דורש ניסיון בים והבנה של תנאי מזג האוויר. בעזרת המדריך הזה, גם אתם תוכלו.

 

6 דרכים קלות ופשוטות לדעת אם שווה לך להגיע לים לגלוש רוח

1. תגיעו הרבה לים – בואו נתחיל רגע מההנחה שבשביל להיות מקצוען בכל תחום, דרוש הרבה ניסיון ואימון. לימוד גלישה והבנת תנאי הים והתחזית אינם שונים מכך. לאורך השנים, אנו נתקלים בהרבה גולשים שמתבססים רק על התחזית ה”יבשה” או בירור של מצב הרוח איתנו בטלפון של המועדון. עם כל האהבה שלנו ללקוחות שמגיעים ומתקשרים אלינו באופן קבוע, זוהי אינה הדרך הנכונה לדעת האם שווה לכם להגיע לגלוש. מהניסיון רב השנים שלנו בים ובלימוד אלפי חניכים בגלישת רוח, קייט סרף, גלישת גלים, סאפ וקטמרן. אנחנו מודיעים לכם שאין חכם מבעל ניסיון. מה זה אומר? שעל מנת שתכירו את הים ותדעו בכל רגע נתון האם שווה לכם להגיע ולגלוש אין מנוס מלהגיע כמה שיותר לים.

נכון, לפעמים זה אומר שאתם מגיעים ותנאי הרוח או הגלים לא בדיוק מה שציפיתם ואתם מתאכזבים. מצד שני, אם רק תסמכו על תחזיות ודעות של גולשים אחרים, ולא תחוו את הים ואת התנאים השונים שיש לו להציע בימים שונים, יהיה לכם קשה להגיע לרמת הבנה גבוהה של תנאי מזג האוויר והרוח המתאימים ביותר עבורכם ואף הבנה של איזה ציוד גלישת רוח דרוש לכם לתנאים אלו. ובטווח הארוך אתם פשוט תפספסו המון ימי גלישה איכותיים וטובים עבורכם. אז אם אתם רוצים להיות מקצוענים בים ובתנאי מזג האוויר. פשוט תגיעו כמה שיותר לים. השילוב בין הגעה תחופה לחוף ובדיקת התחזית, תתן לכם את הידע הנדרש כדי לדעת מתי התחזיות אכן פוגעות וחוזות תנאים טובים עבורכם, ומתי ככל הנראה שמה שרשום בתחזית אינו תואם את מזג האוויר בפועל ותנאי הגלישה בים. 

2. להיכנס לשידור החי באתר שלנו. באתר של “פריגל” יש מצלמה אשר ראה בלייב את מצב הים. ובנוסף את הנתונים העדכניים של מצב הרוח בשעות האחרונות. בכל זאת, הרבה אנשים נתקלים בקושי להבין מה המצב לפי פרמטרים אלו. ולכן אנו נסביר לכם בקצרה מה חשוב לדעת.

לגבי המצלמה, קחו בחשבון שבדרך כלל הגלים שאתם רואים הם נמוכים יותר ממה שקורה בפועל. בנוסף, דרך טובה לדעת אם יש רוח טובה לפי המצלמה היא לראות האם יש גולשי רוח נוספים או קייטים במים. חוק: שיש רוח חזקה יש גולשים! אם אתם לא רואים עדיין גולשים במצלמה, כנראה שהתנאים לא כאלו טובים כמו שחשבתם, או שהרוח עדיין לא עלתה מספיק.

לגבי הנתונים, ברוח מזרחית תמיד תוסיפו בין 5-10 קשרים ממה שהמד מראה ב”גאסט” (מכה) של הרוח. בצפונית, הסתכלו תמיד על ה”גאסט” ולא על מה שהשעון מראה. המד רוח נמצא מעל המועדון וסובל לעיתים מהסתרות. בצפונית הוסיפו 2-3 קשרים מה”גאסט” הכי חזק.

שימו לב שמתחת לשידור המצלמה יש גרף רוח מעולה שמייצר עבורינו האתר Windguru וניתן לקרוא ממנו בקלות את הרוח לפי המשבים.

 

5 גלשני רוח מעולים במחירים מיוחדים

 

3. הכנסו לתחזית לגולשים היומית של מתי פרידמן, הבעלים והמייסד של פריגל, אשר נכנס כל בוקר למספר אתרים ומודלים ונותן את התחזית על פי הניסיון העתיר שלו בים.

4. היכנסו לתחזית באתר windguru.cz. אתר זה הוא הגדול והאמין ביותר מכל אתרי תחזית הרוח שיש כיום לדעתנו. במיוחד בגרסת ה”פרו” שעולה כסף. הסתכלו על החוף שהכי רלוונטי לגביכם, ותמיד תתייחסו לתחזית שנקראת wrf 9 km. היא העדכנית ביותר לחופי ישראל. שימו לב, ברוח צפונית בדרך כלל התחזית מורידה את עוצמת הרוח למטה. לכן הוסיפו בין 2-5 קשרים ממה שאתם רואים בשעה הרצויה מבחינתכם. האתר נוח לתפעול ולשימוש וגם בגרסה החינמית שלו יתן לכם תמונת מצב לגבי תחזית הרוח לכמה ימים קדימה, ככה שתוכלו לתכנן את הזמן שהכי טוב לכם להגיע לים ולגלוש רוח.

5. היכנסו לאתר התחזית magicseaweed.com אתר זה הוא אתר לתחזית גלים, אך בנוסף הוא נותן גם תחזית לעוצמת הרוח ולכיוון שלה. כאשר גובה הגלים עולה על 0.8 ומעלה. הים גלי ואינו מתאים בדרך כלל לגולשים מתחילים. אתם יכולים לקחת את הנתונים של הרוח משני אתרי תחזית אלו, וביחד עם גובה הגלים בתחזית והשידור החי של מצלמת החוף. לקבל מושג מאוד טוב על מה שקורה עכשיו בים בשעות הקרובות.

מוזמנים לצפות בהקלטה של מצגת זום אותה מעביר שחף שיר עבור קבוצות החתירה של המועדון, ומסביר באופן מפורט איך לקרוא את המודלים בהם אנו משתמשים כדי לצפות מה יהיה מצב הים ולקבל תמונה מלאה ומאוד מדוייקת 

יש לנו גם מדריך מצולם בערוץ היוטיוב שלנו אשר מסביר בצורה מפורטת איך לקרוא את התחזית של אתר המג’יק. כנסו לצפות במדריך ותדעו טוב הרבה יותר איך משתמשים בו בצורה נכונה. 

הבנה של תנאי ים ותחזית הינה תהליך אשר נרכש עם הזמן והניסיון של הגולש. אבל טיפים אלו יכולים להיות לכם לעזר כאשר אתם מתלבטים האם להגיע לים לגלוש או לא.

6. אם עברתם על כל השלבים האלו, ואתם עדיין לא יודעים האם שווה לכם להגיע לים ולגלוש רוח. אז תרימו אלינו טלפון למועדון ונשמח לעזור, רק זכרו, גם אנחנו לא יודעים מה יהיה בדיוק בכל רגע נתון בים, ויכולים במקרה הכי טוב לתת לכם את המצב הנתון של הגלים והרוח בחוף. לכן, אנחנו שוב ממליצים לעבור טוב טוב על סעיף 1 ופשוט להגיע אלינו לחוף כמה שיותר, מבטיחים שיותר כיף פה מאשר במשרד או בבית. במקרה הכי גרוע תשבו על החוף ותשתו בירה קרה, או סתם תהנו מהנוף של הים.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar