ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

המשוטים הטובים לחוטר המתחיל

המשוטים הטובים ביותר לחותר המתחיל, המנוסה והמקצוען

המשוט הוא האביזר הנלווה החשוב ביותר בספורט החתירה בסאפ. הוא יוצר את הקשר בין החותר למים ומשמש כאמצעי להנעת הסאפ על פני המים. בנוסף, המשוט מאפשר לחותר לשלוט על כיוון התנועה, לתמרן, לבצע שינויי כיוון וסיבובים ולשמור על יציבות ואיזון לאורך החתירה. המשוט מעצב את כל חווית החתירה בסאפ ובחירה נכונה של משוט משפיע באופן משמעותי על הביצועים וחווית החתירה הכללית של החותר.

מה הופך את המשוט לאביזר כל כך חשוב בחתירה בסאפ?

הנעה ותנועה: תפקידו העיקרי של המשוט הוא להניע את הסאפ במים. על ידי הכנסת הלהב למים וחתירה בהם, החותר מייצר תנועה ומומנטום קדימה. הצורה, הגודל, החומר ממנו הוא עשוי והעיצוב של המשוט משפיעים על יעילות העברת האנרגיה מגוף החותר למים, ועל מהירות התנועה שהוא יכול לייצר.

איזון ויציבות: מעבר להנעה, המשוט הוא כוח מייצב. הוא יוצר נקודת מגע נוספת עם המים ומשמש כמקור לאיזון. ברגע שהחותר מכניס את המשוט למים, ההתנגדות שהם יוצרים למשוט ולחתירה עוזרים לחותר לשמור על יציבות ואיזון (בדומה למקל הליכה). חותרים מתחילים מסתמכים בצורה משמעותית על המשוט כמקור לתמיכה, ומשתמשים בו לאיזון בזמן שהם לומדים למצוא את שיווי המשקל שלהם על גבי הסאפ. עם הניסיון, החותרים מפתחים את המיומנות הדרושה כדי לשמור על שיווי משקל עם התאמות עדינות הנעשות באמצעות החתירה והמשוט.

טכניקה ותמרון: המשוט משמש ככלי לתמרון. בין אם בשמירה על כיוון, פניות, סיבובים או ביצוע תרגילים על הגלים. חותר מיומן יכול להתאים את הזווית והעומק של המשוט במים כדי לבצע סיבובים, סיבוב ברגל ציר ושינויי כיוון יזומים. טכניקה נכונה מבטיחה שכל חתירה תורמת גם לתנועה וגם לסוג התמרון שהתכוון אליו החותר.

בתחום החתירה בסאפ, המשוט הוא הרבה יותר מסתם חפץ דומם. זהו אביזר שכל החתירה נשענת עליו. בין אם אתם מתחילים שחותרים בנחת בתנאי ים רגועים או חותרים וגולשים בתנאי ים וגלים מאתגרים, המשוט משמש כהארכה של הגוף שלכם בזמן החתירה ומאפשר לכם שליטה מלאה על הסאפ בזמן החתירה או הגלישה.

במאמר הנוכחי אנחנו מבצעים סקירה של המשוטים המומלצים ביותר לדעתנו לחותר המתחיל, המנוסה והמקצוען. אנו בוחנים את העיצוב של המשוט, החומר ממנו הוא עשוי ואת התאמתו לרמות מיומנות שונות. ממתחילים המחפשים יציבות ועד חותרים מתקדמים שרודפים אחרי ביצועים, כל סוג משוט מציע סט ייחודי של תכונות העונות על צרכים ספציפיים. 

המשוטים המומלצים ביותר לחותרים מתחילים

משוטי סאפ מומלצים

לחותרים מתחילים שעולים על סאפ בפעם הראשונה, היציבות ונוחות השימוש הם מעל הכל. משוטים מתכווננים עם אפשרות לשינוי והתאמת גובה המשוט להבים רחב יחסית וחומרים גמישים, מספקים יציבות, התאמה נוחה והתנגדות נמוכה יחסית אשר מצמצמת את העומס על גוף החותר. 

הבחירה הנפוצה ביותר לחותרים מתחילים – משוט מתכוונן Lima Tufskin

sm-2021-lima-tufskin-F-2p

הלימה טאפסקין הינו משוט מתכוונן בהשראת משוט הדגל של סטארבורד ה”לימה” רייס. הלימה טאפסקין מיועד לחותרים אשר מחפשים משוט מתכוונן, קל משקל, עמיד ובעל יכולת יכולת גריפה וחתירה יוצאות דופן.

משוט הלימה מעוצב על מנת לתת לחותר תחושה קלה ככל הניתן, הן בהחזקת המשוט והן בחתירה במים. בכך הוא חוסך באנרגיה, ומייצר פחות עומס על החותר.

הלימה מורכב ממוט אשר עשוי משילוב של קרבון ופיברלגס ולהב עשויה מחומר TUFSKIN בעל פרופיל דק לחתירה יעילה ונטולת מאמץ, חוזק ועמידות גבוהה מפני פגיעות לאורך זמן.

המשוט מעוצב מלהב בצורה אובלית שמאפשרת כניסה חלקה ויעילה ביותר למים ותפיסה חזקה יותר של המשוט בתוך המים וביצוע חתירות בקו ישר ומדויק במים, עם פחות תזוזה של הלהב לצדדים בזמן החתירה.

עיצוב המשוט מקנה מעבר יעיל יותר של הכוח מן המשוט למים בעת החתירה.

>> לחצו למידע מלא ומחיר של משוט ה – Lima Tufskin

המחיר האטרקטיבי ביותר – משוט מתכוונן SIC Beach Aluminum

משוט Fanatic Blast 115, 2019

Beach של חברת SIC הוא משוט אולארואונד לסאפ.

משוט מעולה לחותרים מתחילים אשר משלב בצורה נהדרת בין עמידות וקלות שימוש, עמידות ואמינות לאורך זמן. משוט פשוט, חזק שמתאים באופן אידיאלי לחותרים מתחילים ושימוש משפחתי. 

צורת הלהב המודרנית מאפשרת חתירה נוחה וחלקה. המשוט מתאים למגוון רחב של חותרים ותנאי ים, הוא יכול לשמש גם כמשוט לחתירות וגם לתפיסת גלים.

המשוט עשויי משילוב של מוט אלומניום קל, חזק ועמיד ללהב עשויה מסיבי ניילון עמידים במיוחד. מה שהופך אותו למושלם עבור חותרים מתחילים שמעוניינים במשוט כניסה איכותי ובמחיר נוח.

המשוט מתכוונן לגבהים בין 170-210 ס”מ.

יתרונות עיקריים של דגם ה – Beach הם:

-מערכת כוונון קלה לנעילה

-ידית T-GRIP ארגונומית

-מוט אלומיניום קל משקל ועמיד

-להב מודרנית בנויה ניילון מחוזק לעמידות מירבית

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של משוט ה – SIC Beach Aluminum

המשוטים המומלצים ביותר לחותרים מנוסים ברמת בינוני ומעלה

משוטים מומלצים לחוטרים בינוניים

כאשר צוברים ביטחון, ניסיון ועולים ברמת החתירה והשימוש בסאפ. תשומת הלב של החותר פונה לשיפור יעילות והחתירה, הפחתת העייפות והעומס על הגוף ויכולת ביצוע ותמרון גבוהות יותר. החותר יחפש משוט בעל איזון בין יציבות וביצועים, המאפשר תנועה חלקה ויציבה יותר במים לאורך זמן יכולת תמרון מוגברת. שיקולים כמו איכות החומרים, משקל קל ורמת הגמישות הופכים רלוונטיים יותר בשלב זה, שכן משוט קל משקל ובעל דפוס גמישות המאפשר תגובתיות טובה יותר יכול לשפר משמעותית את חווית החתירה. 

ורסטיליות ועיצוב מהמם – משוט מתכוונן Enduro Tikitech Wave 2023

משוט סאפ מתכוונן Enduro Tikitech Wave 2022

משוט ה – Tikitech מבוסס על פלטפורמת העיצוב של משוט האינדורו האגדי של STARBOARD בעל הלהב שמתאים לכל ים ולכל אדם.

הטיקי טק יכול לשמש גם כמשוט לחתירות פאן וקרוזינג. וגם כמשוט כניסה לתחום הגלים. המשוט מעוצב בצורה אשר נותנת מענה לכל סוגי החתירה.

מה שמייחד את הטיקי טק זה העיצוב הייחודי של בצורת טיפה אשר מאפשר מצד אחד כניסה יעילה וחלקה למים, ותחושת חתירה חלקה ולא מאומצת. ומצד שני מספיק שטח פנים לגולשי הגלים אשר צריכים “לנעוץ” את המשוט במים בעת ביצועים על הגל. וקונקייבים על להב המשוט אשר משפרים את החתירה בקו ישר במים. עיצוב זה מעביר את מירב הכוח מן המשוט למים בעת החתירה וגורם להתקדמות מהירה ויעילה יותר עם פחות מאמץ.

ה-Tiki Tech המתכוונן בעל גימור ייחודי שרק חברת Starboard יכולה לייצר. מוט עשוי קרבון ולהב המשוט עשויה משדרית קרבון, ליבת PVC וציפוי פיברגלס. שגורמים למשוט להיות עמיד, חזק, קל ובעל תגובתיות מעולה במים. העיצוב של הלהב כולל וציורים יפהפיים שמחמיאים במיוחד למשוט ולחותר שמחזיק בו. 

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של משוט ה – Enduro Tikitech Wave 2023

עולים שלב – משוט קבוע Enduro Carbon 2023

משוט סאפ Enduro Carbon 2022

משוט סאפ Enduro Carbon 2023

האינדורו קרבון של STARBOARD הוא משוט ורסטילי במיוחד אשר יכול לשמש מגוון ענק של חותרים וסגנונות חתירה בתנאי ים מגוונים

הלהב מבוססת על העיצוב האגדי של משוט האינדורו. קונקייבים עמוקים אשר מאפשרים למשוט לנוע במים בקו ישר במים, מה שמשפר את ההתקדמות קדימה של הגלשן ומעביר את מירב הכוח מן המשוט למים בעת החתירה. הלהב בצורת טיפה מקנה מצד אחד כניסה יעילה למים, ותחושת חתירה חלקה ולא מאומצת. ומצד שני מספיק שטח פנים לגולשי הגלים אשר צריכים “לנעוץ” את המשוט במים בעת ביצועים על הגל. 

המשוט עשוי משילוב של מוט קרבון (סיבי פחמן) קל משקל ועמיד במיוחד ולהב עשויה ליבת PVC ועטופה בסיבי פחמן 3K CARBON. אשר יוצרים ביחד משוט בעל משקל נמוך במיוחד, חוזק מקסימלי וקשיחות שמתאימה במיוחד לחותרים מנוסים אשר רוצים לקחת את החתירה שלהם לרמה גבוהה יותר.

המשוט מתאים גם לחתירות פאן, חתירות ארוכות בסגנון קרוזינג ואפילו לחותרים מתחילים בסגנון רייס. וכמובן לחותרי סאפ בגלים המחפשים ביצועים ורמת תמרון גבוהה במיוחד.

את הדגם הזה ניתן לרכוש גם כמשוט קבוע (הנחתך במקום לפי גובה הגולש) וגם כמשוט מתכוונן לחותרים מתחילים יותר, משפחות או בעלי סאפ מתנפח אשר מחפשים משוט קומפקטי.

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של משוט ה – Enduro Carbon 2023

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של משוט ה – Enduro Carbon 2023 המתכוונן

המשוטים המומלצים ביותר לחותרים מתקדמים ומנוסים מאוד

חותרים מקצוענים אשר מחפשים לדחוף את את הגבול שלהם. בין עם זה בחתירה על גלשני רייס קיצוניים או בתמרון על גלים. משוטים ברמת גימור גבוהה במיוחד וקשיחות רבה יותר מאפשרים לחותר ליהנות ממשוט בעל משקל קל בצורה יוצאת דופן, התנגדות ועומס מופחתים ורמת ביצועים גבוהה במיוחד. משוטים מסוג זה מתאימים במיוחד לחותר אשר רוצה למקסם את היכולות ורמת החתירה או הגלישה שלו, תוך שהוא נעזר בציוד המתקדם ביותר שיש.

הכל באחד – האולראונד האולטימטיבי של STARBOARD – משוט קרבון Enduro Prepreg Carbon 2023

משוט סאפ Enduro Prepreg Carbon 2022

משוט ה – Enduro Prepreg Carbon הינו משוט האולארואנד האולטימטיבי של סטארבורד. 

מה שמייחד את הדגם זה, המבוסס גם הוא על עיצוב הלהב של משוט האינדורו. הוא רמת הגימור הגבוהה שלו הנקראת  Prepreg Carbon. משוטים אלו מיוצרים מסיבי פחמן 3K CARBON איכותיים במיוחד הספוגים מראש בחומר המקשיח את סיבי הפחנן ונותן להם בשילוב איתו את התכונות המיוחדות שלו כגון קשיחות ועמידות גבוהות במיוחד. בדרך ייצור זו נחסך המון חומר מקשיח (מכיוון שאין צורך למרוח אותו שוב בתהליך הייצור) והתוצאה היא משוט קל בטירוף, קשיח במיוחד ויעיל בצורה יוצאת דופן בחתירה או גלישה על גלים. 

זהו משוט הדגל של סטארבורד בקטגוריית הגלים-אולראונד והוא מתאים לחותרים בכל הרמות אך בשל רמת הגימור הייחודית הוא הופך לבחירה הנכונה ביותר עבור חותרים מנוסים מאוד ומקצוענים שרוצים את המשוט הקל ביותר בשוק עם רמת הביצועים הגבוהה ביותר.

הדגם הזה מככב בעולם אצל גולשי הסאפ-גלים הטובים ביותר ומשמש אותם גם לחתירות פאן אולראונד בכל ים.

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של דגם ה – Enduro Prepreg Carbon

לחותרים שרוצים להיות הכי מהירים במים – משוט Lima Prepreg Carbon 2023

משוט סאפ Lima Prepreg Carbon 2022

הלימה הינו משוט לסגנון חתירה רייס, אשר עוצב ע”י אלופי העולם בסאפ מייקל בות’ וקונור בקסטר, מיועד לחותרים אשר מחפשים את המשוט עם העיצוב טכנולוגיית הבנייה המתקדמות בשוק. משוט הלימה מעוצב על מנת לתת לחותר תחושה “קלה” ככל הניתן, הן בהחזקת המשוט והן כאשר הוא מבצע חתירה במים. 

בזכות זה, החותר יכול להכניס את מירב הכוח שלו לחתירה מבלי לאבד אנרגיה מיותרת. לחתור עם ולהרגיש בלי…

עיצוב המשוט כולל להב בצורה אובלית עם קצה ישר ומרובע. אשר מאפשרת כניסה חלקה ויעילה ביותר למים ותפיסה חזקה יותר של המושט בתוך המים.

קונקייבים על להב המשוט אשר מאפשרים ביצוע חתירות בקו ישר במים, מה שמשפר את ההתקדמות קדימה של הגלשן ומעביר את מירב הכוח מן המשוט למים בעת החתירה. הלימה הינו המשוט האולטימטיבי לחותרי הרייס אשר מחפשים אמינות וביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

הדגם הזה, שנחשב למשוט הדגל של סטארבורד בקטגוריית הרייס, עשוי ברמת הגימור הגבוהה ביותר של סטארבורד הנקראת  Prepreg Carbon. משוטים אלו מיוצרים מסיבי פחמן 3K CARBON איכותיים במיוחד הספוגים מראש בחומר המקשיח את סיבי הפחמן ונותן להם בשילוב איתו את התכונות המיוחדות שלו כגון קשיחות ועמידות גבוהות במיוחד. בדרך ייצור זו נחסך המון חומר מקשיח (מכיוון שאין צורך למרוח אותו שוב בתהליך הייצור) והתוצאה היא משוט קל בטירוף, קשיח במיוחד ויעיל בצורה יוצאת דופן בחתירה מהירה.

>>לפרטים מלאים ומחיר על משוט ה – Lima Prepreg Carbon 2023

את הלימה ניתן להזמין בגימור נוסף במחיר אטרקטיבי במיוחד שמתאים גם לחותרים מתחילים/בינוניים –  CARBON 3K, בעל משקל נמוך במיוחד, חזק במיוחד וגמישות בינונית שגורמת לפחות עומס על הכתפיים

>>לפרטים מלאים ומחיר על משוט ה – LIMA CARBON 2023

לסיכום,

אלו היו הבחירות שלנו למשוטים המומלצים ביותר לחותר המתחיל, המנוסה והמקצוען. מקווים שקיבלתם מספיק מידע ושעזרנו לכם לבחור את המשוט הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

אם בכל זאת נשארתם עם שאלות, או התלבטות באיזה משוט בדיוק עליכם לבחור. זה הזמן לצור איתנו קשר כדי שנוכל לעזור לכם ולעשות התאמה מושלמת של משוט לסאפ שיתיאם בדיוק לצרכים ורמת החתירה או הגלישה שלכם.

ניפגש במים!

צוות פריגל

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar