ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

ציוד וינג מומלץ למתחילים

ציוד הוינג המומלץ ביותר לגולשי וינג מתחילים לשנת 2023

בשלב הזה אין כבר ספק, גלישת וינג-פויל כובשת בסערה את החופים בישראל. הספורט החדש מביא איתו רוח חדשה ורעננה לעולם הספורט הימי שעד היום נשלט בידי סוגי הספורט הוותיקים והמוכרים כגון גלישת רוח, קייטסרפינג וגלישת גלים. 

גלישת וינג-פויל היא שילוב של שני אלמנטים: כנף מלאה באוויר וגלשן עם סנפיר “פויל” ייעודית. החיבור של השניים יוצר ספורט ימי חדש ומרגש המתפשט בעולם בקצב שיא. החיבור בין כנף המנצלת את עוצמת הרוח וסנפיר פויל, מאפשרת לגולש לעלות לגלישה בריחוף מעל המים במינימום חיכוך, הגעה למהירויות גלישה גבוהות ותמרונים חדים גם כאשר הרוח חלשה יחסית.

בנוסף, גלישת וינג היא קלה יחסית ללמידה ולכן מתאימה כל כך לגולשים מתחילים שרוצים להיכנס לתחום הספורט הימי בצורה חלקה ולהתקדם במהירות.

במאמר הבא נסקור את הציוד המומלץ ביותר לגולשי וינג מתחילים שרוצים להיכנס לתחום עם הציוד האיכותי והמתקדם ביותר. הציוד שנסקור במאמר מתאים כמובן גם לגולשים מתקדמים יותר, אבל הניסיון שלנו במכירה ולימוד עליו הוכיח שהוא מתאים מאוד לגולשים מתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

סנפירי פויל

סנפירי פויל

סנפיר הפויל מורכבת מכמה חלקים עיקריים שכאשר מרכיבים אותם יחד מקבלים את סט הפויל  השלם. הסט של סנפיר הפויל מורכב מכמה חלקים. הגולש מרכיב ביחד את הסט בצורה די פשוטה לפני כל כניסה למים. הסט מורכב מתורן, כנף קדמית, כנף אחורית ומוט המחבר בין הכנפיים ונקרא FUSELAGE.

1. SIC FLITE

סנפיר פויל SIC FLITE

ה – FLITE הוא הפויל המושלם למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום ומחפש לעלות את הרמה שלו במהירות.

ה – FLITE מקנה שליטה גבוהה במיוחד, יציבות ושליטה באוויר במהירויות נמוכות. אלו מאפשרים התקדמות מהירה של הגולש ונוחות מקסימלית בעת אימון על סיבובים ומהפכים על הפויל.

ה – FLITE מגיעה בשני גדלים שונים המתאימים לרמות וממידי גולשים שונים ומגוונים במיוחד:

1. כנף קדמית 2000cm2 – גולשים מ80 ק״ג ומעלה .

2. כנף קדמית 1500cm2 – גולשים מתחת ל80 ק״ג.

ה – FLITE בנויה מחומרים איכותיים ועמידים ביותר. הבייס, התורן והפיוזלז בנויים מסגסוגת של אלומיניום וקרבון. הכנף הקידמית והאחורית בנויות מקרבון איכותי מאוד המשלב בצורה מעולה בין עמידות לאורך זמן, חוזק מבנה ומשקל קל. 

>> לחצו לפרטים נוספים ומחיר של ה – FLITE

2. AK TRACER 1900 

AK TRACER 1900

דגם ה – TRECER אינו מוגדר כדגם ייעודי לגולשי וינג מתחילים. יחד עם זאת, בגודל כנף קדמית 1900 ובשל היציבות הרבה ויכולת העילוי הגבוהה של הכנף. אנחנו מוצאים אותה מתאימה גם לגולשים מתחילים קלי משקל ולגולשי וינג בעלי רקע בגלישת פויל בתחומי הרוח והקייטסרפינג.

ה – TRECER מגיעה בעיצוב Medium Aspect להמשלב בין נוחות גלישה, עילוי גבוה שימוש קל כושר תמרון גבוה למי שמחפש להתאמן על תמרונים, פניות חדות ורכיבה על גלים.

 ה – TRECER הוא דגם פויל ורסטילי מאוד שמתאים במיוחד לגולשים שמחפשים איזון מושלם בין ביצועים ונוחות שימוש.

AK הוא מותג ספורט ימי מקייפטאון דרום אפריקה, המפתח ציוד גלישה ואביזרים שנבנו עבור אנשי מים ברחבי העולם. החברה מתמחה בייצור ציוד גלישה איכותי ומקצועי במיוחד אשר נבדק על ידי טובי הגולשים בתנאים המיוחדים והמאתגרים של חופי דרום אפריקה.

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של ה – TRACER 1900

3. AK TREK

עוד דגם מעולה למתחילים מבית חברת AK. הוא ה – TREK.

ה – TREK הוא דגם ה Low Aspect של חברת AK המעוצב במיוחד לעליה נוחה, מהירה וקלה לאויר. ותחושת יציבות גבוהה מאוד בזמן הריחוף. השילוב הזה הופך אותו את ה – TREK לדגם מושלם לגולשים מתחילים או לגולשים בינוניים כבדי משקל/גבוהים במיוחד אשר רוצים אקסטרה יציבות ועלייה מהירה לריחוף. לריחוף .

ה – TREK מגיעה בשני גדלים של כנף קדמית: 2000 ו – 1600 וניתן להתאים אותה למגוון רחב של סגנונות גלישה, רמות גולש ותנאי ים.

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר של ה – TREK

4. STARBOARD S-TYPE

STARBOARD S-TYPE

דגם ה – STYPE מגיע אלינו מחברת STARBOARD העולמית שהיא אחת מחברות הספורט הימי והגלישה הוותיקות והאיכותיות ביותר בשוק.

ה – STYPE היא סנפיר פויל אולאראונד, קלה, יציבה מאוד ובעלת שליטה גבוהה בזמן הריחוף. מצד שני העיצוב שלה מאפשר לגולשים מתקדמים יותר לבצע פנית חדות, שינויי כיוון, קפיצות ותרגילים.

הסיבה היא מתאימה במיוחד לגלושים מתחילים/בינוניים היא שניתן לקבל אותה בגודל כנף קדמית 2000 ו-2400 מה שמקנה לגולש יכולת עילוי גבוהה ויציבות בזמן הריחוף. 

בגודל כנף 2400 היא מתאימה גם לגולשים כבדים אשר צריכים כנף גדולה ורחבה שתאפשר להם עליה מהירה לריחוף גם ברוחות קלות יחסית.

ה  – STYPE יכולה להיות מורכבת עם תורן 72CM לגולשים מתחילים או תורן 82CM לגולשים מנוסים יותר שמחפשים לרחף גבוה ועם יכולות תמרון וביצועים גבוהות יותר. 

ה STYPE מצוידת במערכת ה QUICK LOCK של סטארבורד, חיבור מהיר המאפשר להרכיב את סט הפויל שלכם במהירות וללא מאמץ. 

>>לחצו לפרטים נוספים ומחיר של ה – STYPE

5. אושן סרף 2000:

Starboard Foil Set Ocean Surf Glass 2022 סט פויל

ה-Ocean Surf היא כנף Low Aspect עם יכולת עילוי (ליפט) מעולה, שליטה גבוהה מאוד בריחוף ויכולת תמרון גבוהה יחסית לשטח כנף קדמית גדול יחסית, גם ברוחות קלות ומהירויות נמוכות.

ה-Ocean Surf Glass, הוא סט פויל מלא הבנוי כולו בגימור Glass עמיד, קל ובמחיר אטרקטיבי מאוד! במיוחד לגלושים מתחילים שרוצים להכינס לתחום עם השקעה מינימלית.

הסט מגיע במידות: אורך תורן 72, שטח כנף קדמית 2000, שטח כנף אחורית 250, אורך פיוזולז 61.

חבילת ציוד ווינג מלאה Inflatable A

כנף WING

כנף WING

וינג היא כנף לגלישה המלאה באוויר, הכנף אינה מחוברת לגלשן, היא מוחזקת על ידי הגולש בעזרת שתי רצועות אחיזה מעל הכתפיים של הגולש. כאשר היא מתמלאת באוויר, צורת הכנף מאפשרת התקדמות קדימה בעזרת כוח הרוח במגוון של סוגי ספורט ימי. 

1. FREEWING GO

FREEWING GO

ה – GO היא כנף וינג קלה, יציבה ובעלת מבנה אולטרה קומפקטי. הכנף מתאימה לכל רמות הגלישה עם דגש מיוחד על גולשים מתחילים שמחפשים כנף נוחה מאוד ותג מחיר אטרקטיבי.

ה – GO עוצבה עם מחשבה על השלבים הראשונים בגלישת הוינג ולכן קצוות הווינג הקצרים מאפשרים גלישה, סיבובים ומהפכים עם מינימום נגיעות של קצוות הוינג במים בזמן התרגול.

המבנה של ה – GO יוצר לחץ אחיד במרכז הכנף ומאפשר עליה מהירה לאוויר.

בנוסף, המבנה של ה – GO מאפשר לשלוט על הכנף באוויר גם ברוחות החזקות ולכן היא בעלת טווח רוחות רחב במיוחד. טווח הרוחות הרחב מאפשר לגולשים מתחילים להחזיק כנף אחת המתאימה לרוב התנאים.

ה – GO היא אחת מהכנפיים הפופולריות ביותר של חברת FREEWING ובזכות השילוב של העיצוב הנוח ותג המחיר האטרקטיבי היא מככבת אצל גולשים מתחילים ובינוניים רבים בארץ ובעולם ומקבלת ביקורות נהדרות מגולשים ומומחים בתחום.

>>לחצו לפרטים נוספים ומחיר של דגם ה – GO

2. FREEWING V2

FREEWING V2

ה – V2 היא כנף וינג אולארואנד חדשנית ומתקדמת.

הכנף מציעה תחושת יציבות ושליטה גבוהות, יחד עם נוחות שימוש גדולה מאוד ותג מחיר אטרקטיבי.

העיצוב של הכנף מתאים לכל סגנונות הגלישה ורמות הגלישה והיא בעלת תחושה של קשיחות גבוהה ויכולת עלייה מהירה וקלה יותר לריחוף במינימום מאמץ. היא מאפשרת לכל גולש כניסה חלקה וקלה לתחום, וביצוע תרגילים ורכיבה על גלים לגולשים מתקדמים יותר.

בנוסף, יש לה מבנה שמקנה קומפקטיות ונוחות, ומקטין את אפשרות המגע של הוינג במים בזמן תמרונים וגלישה.

בשנת 2021, הכנף קיבלה שבחים ממגזין SUPBOARDER העולמי שעשה סקירה על דגמים שונים במטרה למצוא את הדגם שהכי נוח להיכנס איתו לתחום. וכך הם כתבו:

“הכנף מרגישה מאוד קומפקטית ביחס לגודל שלה וקל מאוד להפוך אותה. היא מאוד נוחה שהרוח מתחזקת. היא מעולה לגולשים מתחילים ובינוניים והיא טובה מאוד ככנף אולראונד לגולשי וינג”

>>לחצו לפרטים מלאים ומחיר על דגם FREEWING V2

3. FreeWing AIR v3:

כנף לגלישת פויל Starboard Freewing Air V3

ה-FreeWing AIR v3 היא הגרסה השלישית של דגם ה- AIR. הכנף שודרגה שודרגה מכנף שמיועדת בעיקר למתחילים, לכנף All Around עם הרבה עוצמה ורמת ביצועים גבוהה יותר.

אמנם היא נחשבת כנף לגולשים מתקדמים, אך היא תתאים במיוחד לגולשים בינוניים שיודעים לעלות לאוויר ולשלוט בריחוף

השינויים העיקריים בדגם החדש הם:
-יחס האספקט של הכנף הוא בינוני והקצוות שלו צרים, מה גורם לאיזון מעולה בכנף עם יכולת תמרון ויציבות באוויר, תוך כדי שמירה על מרחק מהמים לסיבובים ומהפכים בקלות ופחות נגיעות של קצוות הוינג במים

-הכנף מגיעה ללחצים גבוהים יותר (PSI משתנה בין הגדלים – ככל שהבידון קטן יותר כך ניתן לנפח ביותר לחץ).

-המתח עצמו של הבד גדול יותר, מה שמאפשר גלישה שנותן טווח רוחות גבוה יותר.

השילוב של ומתח גבוהה של הוינג מספק כוח עקבי יותר ויציבות גדולה יותר

-הבידון המשני (איפה שמחזיקים) בנוי משני חלקים: עבה יותר ודק יותר. לשליטה גבוה יותר ויכולת סגירה אופטימלית של הכנף.

-אפשרות להחליף את ידיות האחיזה הרגילות מבד לידיות קשיחות.

גלשני וינג

גלשני וינג

גלשני וינג הם גלשנים ייעודים לגלישת וינג-פויל. הגלשנים קצרים, קומפקטיים ובעלי נפח גבוה יחסית לגודלם. העיצוב המיוחד שלהם מאפשר להם להתנתק מהמים בקלות ולעלות לריחוף על הפויל. ובנוסף לאפשר לגולש שליטה גבוהה בריחוף ויכולת תמרון גבוהה שהוא רוצה בכך.

1. AK PHAZER

גלשן פויל AK PHAZER

ה – PHAZER הוא גלשן פויל אולראונד קל וורסטילי במיוחד. הגלשן יכול להתאים למגוון ענק של סגנונות גלישה, רמות גלישה ותנאי ים. הוא אמנם גלשן ייעודי לגלישת וינג-פויל אך ניתן להשתמש בו לגלישת גלים-פויל (בדגמים הקטנים עם הנפח הנמוך) ואפילו לגלישת סאפ-פויל (בדגמים הגדולים עם הנפח הגבוה).

הסיבות שהופכות אותו גלשן מעולה למתחילים הן המשקל הקל שלו, העיצוב המסורתי שמאפשר גלישה גם לגולשים מתחילים וגם לגולשים מתקדמים שרוצים לקחת את הגלישה שלהם לקצה והמגוון הרחב של המידות והנפחים שלו המאפשרים התאמה מושלמת כמעט לכל גולש ותנאי ים.

ה – PHAZER הוא אחד מהדגמים הנמכרים ביותר שלנו והוא מקבל ביקורות מעולות מגולשים בכל הרמות וסגנונות הגלישה.

ה – PHAZER מגיע בשתי רמות גימור:

גימור ה – REFLEX CARBON CONSTRUCTION. גימור קל מאוד וחזק המשלב בבנייה סיבי פחמן ומתאים לגולשים בכל הרמות.

גימור ה – DURA TECH CONSTRUCTION. גימור חזק ועמיד עם תג מחיר אטרקטיבי המתאים במיוחד לגולשים מתחילים שרוצים גלשן איכותי מאוד מבלי לשבור את הכיס.

>>לחצו לפרטים נוספים ומחיר של ה – AK PHAZER

2. STARBOARD WINGBOARD

גלשן פויל STARBOARD WINGBOARD

ה – WINGBOARD המעולה של חברת STARBOARD הוא גלשן סלחן המאפשר עליה וירידה מריחוף בצורה חלקה ומתאים במיוחד גם לגולשים מתחילים

ה – WINGBOARD עשוי מחומרים קלים ועמידים המייצרים שילוב מעולה בין חוזק ועמידות לרמת ביצועים גבוהה

הגלשן בעל חלוקת נפח אופטימלית המקנה לגולש יציבות גבוהה מאוד בריחוף, יכולת עליה וירידה מריחוף בצורה נוחה.

את ה- WINGBOARD ניתן להשיג בשתי רמות גימור:

רמת גימור LITETECH. רמת גימור קלה וחזקה אשר משלבת בין חוזק ועמידות גבוהה לאורך זמן, משקל קל המאפשר עליה מהירה לריחוף ורמת ביצועים גבוהה, מחיר אטרקטיבי.

רמת גימור BLUE CARBON. רמת גימור מתקדמת המשלבת סיבי פחמן וטכנולוגיה מתקדמת בייצור הגלשן. רמת הגימור הזאת היא קלה במיוחד ומתאימה לגולשים בינוניים/מתקדמים שמחפשים גלשן עם יכולות ביצוע גבוהות שיאפשר להם לבצע תמרונים, ביצועים, רכיבה על גלים וקפיצות.

הגלשן מתאים לגולשים מתחילים אשר מחפשים גלשן נוח וידידותי להיכנס איתו לתחום הוינג-פויל. ובגדלים הקטנים יותר, לגולשים מנוסים ומתקדמים יותר.

>>לחצו לפרטים נוספים ומחיר של ה – WINGBOARD

  1. חבילת ציוד מלאה למתחילים
חבילת ציוד מלאה למתחילים לגלישת פויל

חבילת ציוד מלאה למתחילים היא חבילה עם כל הציוד הדרוש כדי להיכנס לתחום גלישת הפויל-וינג בצורה מהירה ויעילה.

החבילות כוללות גלשן יעודי לוינג-פויל, כנף וינג, סנפיר פויל, משאבה לניפוח הוינג וליש בטיחות לגלשן.

החבילה שבחרנו להציג כוללת את הדגמים שסקרנו במאמר:

1. גלשן STARBOARD WINGBOARD

2. כנף FREEWING V2

3. פויל AK TREK

היתרון ברכישת חבילת ציוד מלאה היא שהחבילה נמכרת בהנחה משמעותית לעומת המחיר הרגיל של כל מוצר בנפרד.

>>לחצו לפרטים מלאים על חבילת ציוד מלאה לוינג

>>לחצו למעבר לעמוד חבילות ציוד עo פירוט על כל החבילות שבמלאי

2. חבילה מלאה GO:

חבילת ווינג Starter A

חבילת ציוד מלאה למתחילים היא חבילה עם כל הציוד הדרוש כדי להיכנס לתחום גלישת הפויל-וינג בצורה מהירה ויעילה.

החבילות כוללות גלשן יעודי לוינג-פויל, כנף וינג, סנפיר פויל, משאבה לניפוח הוינג וליש בטיחות לגלשן.

החבילה שבחרנו להציג כוללת את הדגמים שסקרנו במאמר:

  1. גלשן STARBOARD WINGBOARD
  2. כנף FREEWING GO
  3. פויל AK TREK

היתרון ברכישת חבילת ציוד מלאה היא שהחבילה נמכרת בהנחה משמעותית לעומת המחיר הרגיל של כל מוצר בנפרד.

אביזרים נלווים 

לכל תחום יש אביזרים נלווים חשובים ששווה לשקול רכישה שלהם כאשר נכנסים לתחום החדש. בגלישת וינג-פויל יש מספר אביזרים שהם בגדר חובה לדעתנו לגולשים מתחילים בתחום

קסדה

כסדה שחורה לגלישת פויל

קסדה ייעודית לספורט ימי. מטרתה לשמור על ראש הגולש בזמן הגלישה והתרגול מפני מכות ופגיעות באזור הראש. 

נפילות או פגיעות בפויל או בגלשן (במיוחד בזמן שהים גלי) הן נפוצות יחסית בשלבי התרגול הראשונים. קסדה לספורט ימי מקנה הגנה על החלק החשוב ביותר שלנו, הראש. ומאפשרת גלישה בטוחה בכל תנאי הים.

אימפקט וסט SLIDER

אימפקט וסט SLIDER FULL PADDED

ה – SLIDER הוא אימפקט ווסט מותאם לכל התחומים והפעילויות בספורט הימי. ומתאים במיוחד לגלישת וינג-פויל. הוסט מקנה הגנה מפני מכות בפלג הגוף העליון. ובנוסף בעל יכולת ציפה שעוזרת לגולש להישאר מעל המים בקלות ובכך מעלה את תחושת הביטחון והבטיחות בגלישה.

הוסט עשוי קצף מיוחד, באיכות גבוהה, שבולם מכות חזקות, כך שבעת נפילה תוכלו להגן בצורה מקסימלית על הצלעות שלכם.

ליש מסולסל AK

ליש מסולסל AK

ליש בטיחות ייעודי לגלישת וינג-פויל. הליש מחבר בין הגולש לגלשן ומונע בריחה והיסחפות שלו עם הרוח והזרם בעת הנפילה. מוצר בטיחות חובה לכל גולש וינג בכל רמה!

הליש של AK מגיע באורך 6 פיט והוא מעוצב במיוחד לגולשי וינג-פויל.

חומר למניעת קורוזיה ושחיקה Tef Gel

חומר למניעת קורוזיה ושחיקה Tef Gel

חומר מונע קורוזיה ושחיקת ברגים למריחה על ברגי החיבור השונים של סט הפויל. 

ברגי הפויל נוטים לתפוס קורוזיה ולהישחק בשל השימוש הרב בסביבת מים. החומר מונע את היווצרות הקורוזיה ומבטיח שהסט לא “יתקע” לכם שתרצו לפרק אותו בשל הצטברות שכבת קורוזיה שתוקעת את הברגים ואת החלקים השונים.

חגרוה לליש:

ליש ווינג מתניים

ליש חגורה עם שחרור מהיר לגלשן ווינג של חברת Prolimit
ליש חגורה, שנצמד למתניים של גולש הווינג, לנוחות מקסימלית. לליש ישנה אפשרות, שחרור מהיר, לבטיחות בעת הצורך.

לסיכום,

כניסה לתחום חדש היא תמיד מאתגרת ולעיתים גם מבלבלת. אם יש לכם עוד שאלות לגבי ציוד גלישת וינג-פויל למתחילים או שאתם רוצים להתייעץ איתנו על הדרך הנוחה והמהירה ביותר להיכנס לתחום. 

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור!

ניפגש במים, צוות פריגל…

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar