ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

גלישת וינג פויל למתחילים

למה גלישת ווינג פויל מתאימה במיוחד למתחילים?

בעת כתיבת שורות אלו זה כבר רשמי, גלישה עם פויל הוא אחד מענפי הספורט הימי המתפתחים ביותר בעולם בכלל ובחופי ישראל בפרט. למי שעדיין לא מכיר, הידרופויל היא סנפיר מיוחדת וארוכה, אשר בעזרת העיצוב המיוחד שלה ובשילוב עם כוח מניע בעל עוצמה יחסית נמוכה (מנוע קטן, מפרש, קייטסרף ועוד) יכולה לגרום כמעט לכל כלי שייט להתרומם מעל המים כך שהגולש עומד על הגלשן ומרחף כאשר הוא מוחזק על ידי סנפיר הפויל בלבד.

עם הזמן והתפתחות הציוד, הספורט החדש התפשט ברחבי העולם וכיום הוא פופולרי אצל גולשים בכל הרמות ומהווה את שער הכניסה לתחום הספורט הימי לעשרות גולשים מתחילים בשנה. סנפיר הפויל משמשת גולשים בכל תחומי הספורט הימי כגון גלישה גלים, קייטסרפינג, גלישת רוח, סאפ ווינג.

ממש לא רק למתקדמים! מה הופך את גלישת הפויל-ווינג לנגישה ביותר לגולשים מתחילים?

בהתחלה, כשתחום הווינג הופיע בחופי ישראל ואנחנו למדנו לאט לאט את התחום החדש חשבנו שבגלל סנפיר הפויל ייתכן והתחום יתאים בעיקר לגולשים מנוסים שכבר למדו לגלוש את אחד מתחומי הספורט הימי האחרים כגון גלישת רוח, קייט או גלים. בנוסף, חשבנו שגולשים חדשים יחששו להתאמן על גלשן שמחוברת אליו סנפיר פויל באורך של 70-80 סנטימטר. אך לאורך הזמן גילינו שהספורט קל מאוד ללימוד וגלישה ביחס לסוגי ספורט ימי אחר כגון קייטסרפינג. עוד גילינו שאנשים ממש מתלהבים ומתעניינים בתחום. את קורס הווינג הראשון קיימנו לפני שנתיים בערך ומאז הכל היסטוריה. עשרות גולשים חדשים בשנה כבר למדו לרחף על הגלשן בעזרת סנפיר הפויל. וכמו שזה נראה אנחנו רק בהתחלה! אז מה בעצם הופך את גלישת הפויל-ווינג לנגישה כל כך למתחילים??

ווינג קל ללמוד – קצב התקדמות מהיר מאוד

גלישת וינג פויל

להבדיל מתחומי ספורט ימי אחרים אשר תהליך הלמידה בהם ארוך ועד שרואים תוצאות יכול לעבור זמן די ממושך. גלישת ווינג היא קלה יחסית ללמידה. אורכו של הקורס הינו שלושה מפגשים של שעה וחצי סך הכל, ובו תרכשו את עקרונו הבסיס של כנף הווינג ותתנסו בגלישה על גלשן ייעודי לפויל. לאחר הקורס, גולשים שירצו להתקדם בתחום החדש, יצטרכו להמשיך להתאמן עם ציוד אישי שלהם ולאחר כמה שעות נוספות של תרגול עצמאי יוכלו כבר לחבר את הנקודות וליישם את מה שהם למדו בקורס בכדי להוציא את הגלשן מהמים ולרחף בעזרת הפויל.

נכון, לא כל התלמידים יגיעו לרמת גלישה על הפויל במהלך הקורס. אך עם מעט תרגול ועוד קצת הכוונה שלנו הם בהחלט יוכלו להפוך לגולשי ווינג מן המניין עם הרבה פחות זמן ומאמץ מאשר בענפים מקבילים כגון גלישת גלים או גלישת קייט סרפינג שבהם משך הזמן שנדרש על מנת להפוך לגולשים ברמה בינונית ומעלה הוא ארוך וקשה הרבה יותר.

רמת בטיחות גבוהה

כמובן שכאשר אנחנו מדברים על ספורט ימי, ישנן סכנות מעצם העובדה שאנחנו מתרגלים בים הפתוח וגולשים על ציוד שנע במהירות על פני המים. יחד עם זאת, בהשוואה לסוגי הספורט הימי השונים, הווינג-פויל הוא ספורט בטוח יחסית. ובעזרת תרגול נכון ושמירה על כמה כללי בטיחות בסיסיים ניתן לצמצם באופן כמעט מוחלט את כמות הפציעות. 

כדי לעלות את רמת הבטיחות בתרגול חשוב מאוד לגלוש תמיד עם קסדה ואפוד מגן (אימפקט וסט) אשר יגנו עליכם מפני מכות שעלולות להיגרם בזמן נפילות. כמו כן, חשוב מאוד להכיר את החוף שבו אתם מתרגלים בכדי לדעת מהו המקום הבטוח ביותר לתרגל. מקום בו לא נשברים גלים שיכולים להעיף את הציוד עליכם ולסכן אתכם בפציעה ואת הציוד בשבירה, או סלעים/ריף שבו אתם עלולים להיתקל בזמן הגלישה. הכרה עמוקה של תוואי החוף בו אתם מתרגלים תשמור על בטיחותכם ותבטיח שהתרגול יביא לכם את התוצאות הרצויות מבחינתכם. 

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא יכולות הגלישה שלכם והתאמתם לתנאי הים בעת התרגול. בתור גולשים מתחילים/בינוניים, אתם תתרגלו בתנאי ים רגועים יחסית עם ים שטוח כל הניתן ורוח בינונית בעוצמה של עד 15-17 קשרים. תרגול בתנאי ים מאתגרים או לא מתאימים לרמת הגלישה שלכם מעלה את הסיכוי שלכם לפציעות ומסכנת את הציוד. דעו את הגבולות שלכם ותתקדמו בסרגל מאמצים עולה. 

כללי בטיחות לתרגול וגלישת ווינג-פויל תוכלו למצוא במאמר שהכנו על הנושא

קהילה גדולה ומגובשת

קהילה גדולה ומגובשת

אספקט נוסף שהופך את תחום הווינג-פויל למתאים במיוחד לגולשים מתחילים הוא הקהילה המתגבשת סביב התחום. נכון שבדרך כלל ספורט ימי נחשב לספורט יחידני בו הגולש מתרגל לבד במים. אך בכדי ללמוד, להתקדם ולעלות את רמת הביטחון של הגולש, חשוב מאוד לגלוש ביחד עם גולשים מנוסים וותיקים מכם. תחום הפויל צובר פופלריות אדירה בשנים האחרונות ומתגבשת סביבו קהילת גולשים חזקה ומגובשת אשר מגיעה לגלוש בחוף כמעט בכל תנאי הים.

בנוסף, אנחנו כחנות ובית ספר לגלישה משקיעים המון בבנייה של קהילת גולשי הווינג שלנו ועובדים כדי להגדיל אותה, לחזק אותה ולתת לה ערך מקצועי כל הזמן. איך?? 

  • מקיימים סדנאות גלישת ווינג ייחודיות לגולשי המועדון
  • מקיימים ימי גלישה מרוכזים ומודרכים בכינרת
  • יוצאים לגלישה משותפת ברוח מזרחית חזקה עם ליווי של סירת חילוץ וצילום של האקשן מהמים
  • קהילת ווטסאפ של מועדון פרי גל אשר פעילה מאוד וכוללת דיווחים חיים מהשטח, מאמרים מקצועיים, סרטונים ותמונות של הגולשים שאנחנו מצלמים מהמים
  • הדלת שלנו תמיד פתוחה לשאלות, הכוונה וייעוץ על כל נושא בתחום. המדריכים שלנו מנוסים בלימוד, גלישה והתאמת ציוד ווינג לגולשים בכל הרמות.

כבר השתכנעתם?? אם עדיין לא, בואו נמשיך….

לימוד ווינג-פויל מצריך כושר בסיסי בלבד

אתם לא צריכים להיות אתלטים בכושר מטורף כדי להתחיל לגלוש ווינג. אין ספק שככל שרמת הכושר שלכם תהיה גבוהה יותר אתם תאריכו את זמני האימון שלכם במים ותתקדמו בגלישה יותר מהר. יחד עם זאת, גלישת וינג-פויל לא מצריכה כושר ברמה גבוהה.

בשל האופי המיוחד של כנף הווינג, לא נדרש הרבה מאמץ כדי להחזיק אותה. הכנף בעצם עולה לאוויר לבד בעזרת הכוח של הרוח, ומה שנשאר זה רק להחזיק אותה במקום הנכון ולבצע פעולות שונות כגון היגוי בכדי לגלוש. גולשים מתחילים מדווחים בדרך כלל על עייפות של הכתפיים בשלבי התרגול הראשוניים כי הכנף מוחזקת מעל הראש לאורך זמן. אבל עייפות זו עוברת מהר יחסית ככל שמתרגלים.

בנוסף, העמידה על הגלשן והמעבר שלו לריחוף אינה דורשת מאמץ גדול מן הגולש והיא תוצאה של שימוש נכון בטכניקה של יצירת כוח בווינג ו”פמפום” של הגלשן עד לעלייה שלו מעל המים.

ציוד קומפקטי וקל לנשיאה ושינוע

ציוד הווינג-פויל הוא קומפקטי מאוד ונוח לאחסון ושינוע. הווינג מתקפלת לתיק בגובה של 70-100CM בערך, הפויל מתפרק ומתקפל לתוך תיק נשיאה קטן יחסית ואילו הגלשן בדרך כלל קצר ו”שמנמן” ואינו תופס מקום רב. ברוב המקרים כל הציוד יכול להיכנס בנוחות לתוך האוטו כאשר הוא ריק מנוסעים. הציוד אינו תופס מקום אחסון רב והוא יכול בקלות להיות מונח בפינה ייעודית בבית.

טווח רוחות רחב לאימון ותרגול

אימון בגלישת ווינג דורש רוח! אך להבדיל מגלישת רוח וקייטסרפינג בהן גולשים מתקדמים צריכים רוח חזקה יחסית כדי לגלוש ולהינות, גלישת ווינג-פויל דורשת רוח קלה יחסית לתרגול וגלישה מה שמגדיל את ימי האימון והגלישה שניתן להיכנס בהם למים. איך זה קורה??

כאשר סנפיר הפויל עולה מעל המים, רמת החיכוך עם המים יורדת מאוד והגלשן יכול להישאר באוויר ולרחף עם רוח חלשה יותר מאשר בגלשן רוח או קייט סרפינג בהם גוף הגלשן מייצר חיכוך גדול יותר עם המים מה שמצריך רוח חזקה כדי לשמור על מהירות.

ספוילר… זה ממכר!!!

כל גולש חדש שעבר את רמת הבסיס ומצליח לרחף עם הפויל מעל המים, מדווח על תחושה משכרת וממכרת של ריחוף. השקט שנוצר בזמן ריחוף בגלל החיכוך הנמוך של הפויל, בשילוב עם ריחוף מעל המים במהירות גבוהה, מייצר חוויה ייחודית ומיוחדת שקשה למצוא בענפי ספורט שונים. גולשים רבים שבכלל לא הגיעו מתחום הים פשוט מתמכרים בטירוף ומחפשים כל רגע פנוי בכדי להיכנס למים לגלוש.

זה חדשני!

גלישת ווינג-פויל עדיין בחיתוליה והיא צומחת בעולם בקצב מסחרר. הפיתוחים החדשים בתחום צצים כל יום ואיכות הציוד משתדרגת בקצב מהיר ביותר. התחושה של להיות חלק מתחום חדש ופורץ דרך, יחד עם הידיעה שבכל זמן נתון ניתן לגלוש על ציוד חדש שהוא המילה האחרונה בתחום מרגש ומלהיב גולשים רבים.

לסיכום, אנו מקווים שהצלחנו לשכנע אתכם ושגם אתם כמונו נלהבים מהספורט החדש והעולמות החדשים שהוא פותח עבור אוהבי הים והגלישה.

אם יש לכם עוד שאלות לגבי גלישה וספורט ימי בכלל וגלישת הווינג -פויל בפרט, צרו איתנו קשר ונשמח לעזור ולייעץ.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar