ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

עשר דרכים לא להתקדם בגלישת וינג

גלישת וינג: אל תעשה – 10 הדיברות

גלישת וינג היא אחד מענפי הספורט החדשניים והמתקדמים ביותר בעולם הספורט הימי. הספורט החדש משגשג וגדל בקצב מסחרר בחופים ברחבי העולם. וכמו כל דבר טוב, גלישת וינג עשתה עליה גם לארץ, וכיום ניתן לראות עשרות גולשי וינג-פויל מרחפים להם באלגנטיות כמעט בכל חוף מצפון ועד דרום.

גלישת וינג הופכת פופולרית יותר ויותר מכיוון שהיא מאוד נגישה וקלה ללימוד. גם אנשים שמעולם לא עסקו בספורט ימי לומדים את הספורט החדש ומתקדמים בו בקצב שאין שני לו בסוגי הספורט הימי אחרים כגון גלישת גלים או קייטסרפינג. הקלות שבה ניתן ללמוד בשילוב עם אפשרות נמוכה לפציעות ונגישות הציוד באחסון ושינוע ממקום למקום, הופכת את גלישת הוינג לבחירה המתבקשת עבור אנשים רבים שרוצים ללמוד ספורט חדש ולהתקדם מהר.

לאחר כמה שנים של יבוא ומכירת ציוד וינג-פויל מהמותגים המובילים בעולם הגלישה והכנסת אנשים חדשים לתחום בעזרת קורס וינג מקצועי והתאמת ציוד. אספנו את עשרת הדרכים העיקריות שלדעתנו הן המגבילות והמעכבות ביותר להתקדמות של גולשי וינג מתחילים. רוצים להתקדם מהר?? תשתדלו לא ללכת בדרכים האלו וההצלחה שלכם כבר מובטחת!

לנסות ללמוד את התחום לבד 

ניפוח גלשן וינג

כן, כבר נתקלנו בהרבה התנגדות למשפט הזה. יש המון אנשים שנכנסים לכל תחום בצורה עצמאית ולא בעזרת קורס. זה בהחלט אפשרי וראינו את זה קורה כבר בעבר גם בתחום הוינג. הבעיה הגדולה עם גישה כזאת היא שבדרך כלל מי שלומד לבד יצטרך להיתקל בהרבה מכשולים וקשיים שיקח לו הרבה זמן לעבור מבלי שהוא מקבל דגשים וטיפים מנקודת מבט חיצונית המאפשרת לו לצלוח את אותם קשיים ולשפר את הטכניקה שלו בזמן קצר יותר וביעילות רבה יותר.

כאשר אתם עוברים קורס מסודר. אתם מלווים כל הזמן על ידי מדריך עם ניסיון רב בהדרכה ובגלישה, אשר יודע לתת לכם את הטיפים הנכונים בזמן הנכון ובכך לייעל את הזמן שלכם במים, לקצר זמן הלמידה שלכם ולצמצם טעויות נפוצות שגולשים מתחילים עושים בדרך כלל.

יכול להיות שתלמדו לגלוש לבד, השאלה היא רק בכמה זמן, מאמץ והשקעה תצליחו לעשות זאת??
ואם כבר התחלתם ללמוד לבד ונתקלתם בקשיים, תתקשרו אלינו לקבוע שיעור חיזוק בגלישת ווינג

לקנות ציוד לפני שלומדים לגלוש

עוד טעות נפוצה שאנחנו נתקלים בה אצל גולשי וינג מתחילים רבים, היא קניית ציוד לפני שהם למדו את הבסיס היציב והנכון של גלישת וינג. כמו בסעיף הראשון, בסופו של דבר עם הרבה התמדה ונחישות תצליחו לגלוש גם עם ציוד גרוע שלא מתאים לצרכים שלכם. אך בעיניים שלנו למידה של תחום גלישה חדש צריכה להיות מהנה, חווייתית ועם תחושת הצלחה ולא רוויה בכישלונות בשל בחירת ציוד לא מתאימה עבורכם.

בחירת ציוד נכונה ומותאמת אישית חייבת לכלול אלמנטים רבים כגון: משקל וגובה של הגולש, התנאים והחוף הספציפי בהם הוא מתכוון לגלוש ולהתאמן, סגנון אישי, ניסיון ויכולת גלישה בזמן קניית הציוד, לאן הוא שואף ורוצה להתקדם מבחינת סגנון גלישה וביצועים וכמה הוא מוכן להשקיע בציוד מבחינה כספית. בתור גולשים מתחילים ללא ניסיון והבנה בתחום הוינג ובמגוון הרב מאוד והשוני שיש בין סוגי הציודים השונים, התאמת ציוד לבד לפני שאתם מתנסים בגלישה במים בפועל היא כמעט בלתי אפשרית.

דבר נוסף שחשוב שתדעו הוא שציוד הוינג משתנה ומשתפר בקצב מסחרר בכל שנה. לכן רכישת ציוד לבד ללא הכוונה עלולה להתברר כטעות אסטרטגית כאשר מתגלה שהגלשן, וינג או הפויל שקניתם כבר לא עדכניים ושיש חידושים ופיתוחים חדשים בתחום שיכולים לקחת את הגלישה שלכם לגבהים אחרים.

לתרגל בתנאים לא מתאימים

גלישת גלים

תרגול  הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר בכל מה שקשור להתקדמות בגלישת וינג. אין ספק בכלל שגולשים שמתרגלים יותר מתקדמים מהר יותר. כל פעם שאתם נכנסים למים ומתאמנים על הציוד החדש לכם בתנאי ים שונים ומגוונים אתם לומדים עוד, מקבלים הרבה מידע חשוב ומקדמים אתכם לעבר המטרה הנכספת! להפוך לגולשי וינג-פויל ולרחף באוויר.

אך גם בנושא התרגול חשוב לדעת ולהבין שהים הוא אלמנט חזק ועוצמתי שיש לתת לו את הכבוד הראוי. תרגול בתנאי ים לא מתאימים עלולה לעצור את ההתקדמות שלכם, להזיק לציוד, ויותר חמור מזה לסכן אותכם בפציעה.

אילו תנאים נחשבים כלא מתאימים?? 

התנאים הטובים ביותר לתרגול גלישת וינג הם ים שטוח ככל הניתן. קצת גלים לא ממש יפריעו, אבל אם הים מאוד גבוה וסוער הוא לא מתאים לתרגול, במיוחד לא של מתחילים. ורוח יציבה בעוצמה של בין 10-20 קשרים פחות או יותר. תרגול ברוח חלשה מדי לא יקדם אתכם מכיוון שהוינג לא יכולה להיות יציבה באוויר ולייצר מספיק כוח. ולעומת זאת תרגול ברוח חזקה מדי יקשה עליכם להשאיר את הוינג יציבה באוויר ובכך ימנע מכם בעצם לעלות לריחוף ולהשאר במצב זה באיזון לאורך זמן. 

שימו לב! תרגול בים סוער וגלי עלול לפגוע בציוד ואפילו בכם. להיות בשבירת הגלים כאשר גלשן וינג עם סנפיר פויל חד באורך של עד 100CM היא לא חוויה נעימה או מומלצת. דעו את המגבלות שלכם ותרגלו בזהירות ובטיחות.

ללמוד גלישה מסרטונים באינטרנט

ללמוד גלישה מסרטונים

סרטונים ומדריכים מקצועיים הם מקור מידע נהדר. הבעיה איתם היא שאין גישה והתאמה אישית לרמת הגולש וצרכיו. סרטון הסבר שצולם ביוון, שם התנאים הם תנאי מעבדה עם ים שטוח ורוח יציבה לאורך כל היום לא יכול לתת מענה מספיק לגולש מקומי אשר התנאים בהם הוא גולש הם שונים לחלוטין. 

נתקלנו כבר בעשרות מקרים של אנשים שלמדו לגלוש במקומות אקזוטיים מחוץ לארץ שם התנאים היו מושלמים למתחילים. כאשר הם מגיעים לחוף המקומי שלהם, בו התנאים שונים לחלוטין, הם נתקלים בקשיים אחרים לגמרי שהלימוד שהם עשו לא נתן מענה לגביהם. אם זה קורה לגולשים אשר כן בחרו ללמוד בדרך הנכונה והמקצועית ועשו קורס במדינה אחרת. תארו לכם כמה זה קשה ללמוד לגלוש ולקבל הכוונה נכונה דרך סרטונים ביוטיוב!

שוב, אנחנו לא אומרים שאין תועלת בצפייה ולמידה דרך סרטונים. אבל אלו יכולים לתת רק מושג כללי והכוונה רחבה לגבי הספורט. למידה מעשית המותאמת אישית לתנאי הים, לצרכי הגולש ולציוד הספציפי שהוא גולש עליו עדיפה בהרבה ותגרום להתקדמות נכונה ומהירה הרבה יותר.

לא לתרגל מספיק

בנושא הזה המשוואה היא פשוטה. ככל שתתרגלו על הציוד שלכם במים בתנאי ים שונים, קצב ההתקדמות שלכם יעלה. שלומדים תחום חדש אין שום טריקים או פתרונות קסם. אתם חייבים לבלות כמה שיותר שעות במים בתרגול והטמעה של טכניקות חדשות. כמה זמן צריך לתרגל? כמה שיותר, יותר טוב!

תרגול על בסיס קבוע יאפשר לכם להבין טוב יותר את היכולות שלכם, הציוד שלכם והתנאים הטובים ביותר עבורכם. אל תהססו להגיע לחוף ולהיכנס למים בכל זמן פנוי שיש לכם. גם עם התנאים לא נראים לכם האידיאליים עבורכם. כניסה למים ובדיקה בעצמכם מתוך החוויה שטח ולא מתוך תיאוריה שלמדתם.

להאשים את הציוד שאתם גולשים עליו בחוסר ההתקדמות שלכם

גלישת וינג

קטע נפוץ מאוד אצל גולשי וינג מתחילים היא האשמת הציוד בחוסר התקדמות של הגולש. אין ספק בכלל שציוד טוב שמתאים לגולש הוא חובה בשביל התקדמות מהירה ויעילה. אך יש הבדל בין זה לבין האשמת הציוד כגורם המגביל עבורכם. 

אנחנו נתקלים בהמון גולשים שהציוד שלהם פשוט תפור עליהם ועדיין קצב ההתקדמות שלהם איטי. הם נוטים לחשוב שהבעיה היא בציוד ואינם מקבלים את זה שיתכן והם צריכים יותר זמן לתרגול והטמעה של הדברים החדשים. מתוך הבנה שלימוד תחום ספורט חדש לוקח זמן והשקעה מרובה בתרגול. 

התוצאה ברוב המקרים היא החלפה מהירה וחוזרת של ציוד בכדי למצוא את הציוד ה”אידיאלי” שלמרבה הצער ברוב המקרים אף פעם לא מגיע. זה גורם להמון תסכול מצד הגולש, בזבוז מיותר של משאבים כגון זמן וכסף ולעיתים אפילו פרישה מהספורט לתמיד.

להחליף ציוד בתדירות גבוהה מדי לפני שרמת הגלישה מספיק טובה על הציוד הנוכחי

זאת הרחבה של הדרך שתיארנו לפני. החלפת ציוד מהר לפני שרמת הגולש מספיק יציבה על הציוד הנוכחי שלו, ולאחר שהוא ניצל את כל אפשרויות הלמידה וההתקדמות עליו. 

לוקח זמן להתקדם, להשתפר ולהתרגל לציוד חדש. מה עוד שלעיתים לא מוצאים מספיק זמן להגיע לים ולתרגל. לכן, החלפה מהירה של ציוד מתוך אמונה (שגויה מיסודה) שציוד חדש ומקצועי יותר יקדם אותנו מהר יותר היא טעות יסודית שהמון גולשים מתחילים עושים.

ניתן לכם דוגמא מעולם אחר. נגיד שהיום הוצאתם רישיון נהיגה. אבא קונה לכם רכב משפחתי אמין ובטיחותי שמוביל אתכם ממקום למקום בצורה יעילה. לאחר חודש שאתם על הכביש, עוברת לכם המחשבה להחליף אותו ברכב ספורט חדש ומשוכלל. “ברכב הזה הכל יהיה הרבה יותר טוב” אתם חושבים לעצמכם. אבל המציאות היא שאין לכם יכולת לנצל את היכולות המשופרות של רכב הספורט. מה גם שכנראה שלא תהיה לכם היכולת לנצל אותו מבחינת תנאי הכביש והחוקים בארץ.

לגבי גלישת וינג זה בדיוק אותו דבר. אין לכם מה לקנות ציוד “ספורט” כאשר הניסיון, היכולת והתנאים שבהם אתם גולשים מתאימים לרכב משפחתי נוח ויעיל.

לגלוש לבד ולא כחלק מקהילה

לגלוש לבד וינג

לא משנה אם אתם אנשים מוחצנים שאוהבים להיות תמיד בחברת אנשים. או מופנים שאוהבים שקט. לגלישה עם חברים או קהילה יש כוח עצום! 

בדומה ללימוד בעזרת קורס עם הדרכה מקצועית. גלישה משותפת עם חברים מאפשרת לכם לקבל נקודת מבט נוספת על הגלישה שלכם מגולשים מתקדמים יותר שרואים מהצד איפה אתם צריכים להשתפר.

דבר נוסף וחשוב הוא שגלישה עם אנשים נוספים מעלה את רמת הביטחון והבטיחות שלכם במים. כאשר אתם גולשים עם עוד אנשים אתם מבטיחים שיש זוגות עיניים נוספות שמביטות עליכם במים ובמקרה הצורך יגישו לכם עזרה.

חוץ מזה, גלישה עם חברים או כחלק מקהילת גולשים היא כיפית ומהנה הרבה יותר מאשר גלישה לבד.

לא להקשיב למומחים בתחום

אין חכם כבעל ניסיון. המשפט הקלישאתי הזה הוא נכון במיוחד שמדובר ברכישה של יכולות חדשות בתחום הוינג. אנשים מומחים בתחום הגלישה והוינג יתנו לכם את המידע הכי עדכני ומקצועי על התאמת ציוד, תנאי הים הכי טובים לגלישה, תחזית מזג האוויר והבנה של הים ושיפור היכולות שלכם בגלישה.

במקרה של התקדמות בגלישת וינג, יעזור לכם מאוד להוריד קצת מהאגו ולבוא להתייעץ עם גולשים מנוסים יותר אשר עברו כבר את הדרך שאתם עברתם ויכולים לתת לכם המון מידע שיקדם אתכם בצורה הרבה יותר מהירה ובטוחה.

אם אתם לא מכירים גולשים כאלו, הדבר הכי נכון לעשות הוא פשוט לגשת למועדון הגלישה הכי קרוב עליכם, להציג את עצמכם ולשאול את השאלות שתמיד רציתם לקבל עליהם מענה.

לוותר מהר מדי 

לא לוותר מהר על הגלישה

איך אומרים, אחרון חביב. ללמוד לגלוש וינג דורש השקעה של זמן והתמדה. ככה פשוט. לכל אחד קצב התקדמות משלו ואין סיבה להשוות את עצמכם לגולשים אחרים.

התמדה באימון, הבנה של תנאי הים, בחירת הציוד הנכון ותרגול על בסיס קבוע היא הנוסחה להתקדמות בטוחה ומהירה בתחום הוינג. התמדה היא המפתח לרכישת כל מיומנות גלישה שרק תחלמו עליה. נכון, לכל אחד יש את הכישרון שלו ויש דברים שהמקצוענים עושים שאנחנו לעולם לא נצליח לעשות עם הוינג. אבל עם מספיק התמדה אתם תוכלו להגיע לרמת גלישה שתאפשר לכם שעות של הנאה בספורט מטורף שאין כמעט מישהו שלא יכול ללמוד אותו. ראינו את זה קורה מול העיניים שלנו אין ספור פעמים….

זהו להיום, מקווים שאחרי שקראתם את המאמר, אתם יודעים באילו דרכים בתחום הוינג פשוט לא כדאי לכם ללכת. יחד עם זאת, למידה של תחום חדש עלולה להיות תהליך מסובך. יש הרבה פרטים קטנים שלעיתים קשה לחבר ביחד לטובת הבנה ויצירת התנסות חיובית בזמן התרגול הלמידה.

אם בכל זאת אתם מרגישים שחסר לכם עוד מידע מקצועי שיעזור לכם לעשות את הקפיצה בעולם הוינג. אל תהססו להתקשר אלינו ולהתייעץ או לקרוא פרטים על הקורס שלנו בגלישת וינג. אנחנו כאן כדי לעזור לכם. יש לנו ניסיון של מעל 40 שנים בתחום הספורט הימי ואנו מחלוצי תחום גלישת הוינג-פויל בארץ, בנוסף יש לנו סדרת מדריכים בנושא גלישת וינג – לקריאת המדריך הראשון בסדרה לחצו כאן >

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar