ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

לגלות בחורף

לגלוש בחורף? כן זה אפשרי!

כל מה שצריך לדעת על ביגוד תרמי לגלישה וספורט ימי בחורף

החורף בפתח! וזה לא משנה אם אתם גולשים מתחילים או שכבר הגעתם לרמת גלישה בינונית בחתירה בסאפ, גלישת גלים, גלישת רוח או גלישת קייטסרפינג. אתם צריכים לדעת שלגלוש בחורף זו חוויה מסוג אחר שחבל לפספס. דבר ראשון, אתם צריכים לדעת שבחורף ניתן למצוא המון ימים בהם התנאים מעולים לספורט ימי. שנית, אין ספק שכדי לאפשר לעצמכם חוויית גלישה מלאה, אתם חייבים להצטרף למועדון המכורים לספורט ימי. אלו שגם בימי החורף הקרים אינם מוותרים על סשן גלישה איכותי במידה והתנאים מתאימים, למרות הקור ואולי אפילו בזכותו!

אם הגעתם לתרגל גלישה וספורט ימי בגלל היתרונות הבריאותיים שלהם. תדעו שלחשיפה למי הים הקרים יתרונות בריאותיים מובהקים אשר אפילו נחקרו מדעית. חשוב שתדעו ותכירו גם את יתרונות הבריאות אשר נלווים לגלישה בחורף, לפני שאתם מחליטים האם לוותר על יום גלישה כי טיפה קר בחוץ.

היתרונות הבריאותיים המזוהים ביותר עם חשיפה לקור ומים קרים הם:

1. הגברת זרימת הדם וחיזוק המערכת החיסונית – חשיפה עקבית לקור מגבירה את זרימת הדם בגוף, מגבירה את ייצור תאי הדם הלבנים ומחזקת את מערכת החיסון של הגוף.

2. עליה בתחושת האושר ותחושה כללית טובה – חשיפה עקבית לקור, מגבירה שחרור של הורמונים שונים בגוף אשר אחראים על תחושה טובה בגוף האדם.

3. הקלה על כאבים – חשיפה לקור מגבירה שחרור של הורמונים כגון אדרנלין בגוף. אדרנלין עשוי לעזור בהקלה על כאבים והפחתת תסמיני דלקת.

אז כמו שהבנתם, לגלישה בחורף יש מספר יתרונות לבריאות שלנו. אבל לא נוכל להיכנס למי הים הקרים לאורך זמן מבלי להצטייד בביגוד חורף מתאים. ביגוד תרמי או חליפת הגלישה יעזרו לכם להעביר את החורף וישמרו על חום הגוף שלכם לאורך זמן כאשר אתם מצאים במים.

מה הביגוד המתאים ביותר לגלישה בחורף?

ביגוד תרמי שניתן למצוא אצל רוב מותגי הגלישה מתחלק לשלוש קטגוריות עיקריות:

  1. ביגוד עשוי נאופרן – גומי סינתטי גמיש במיוחד ועמיד למים. כושר העמידות שלו למים, מקנה לבגד את יכולת השמירה על חום הגוף שלכם. כאשר נכנסים לראשונה לים, כמות מזערית של מים נכנסת לחלק הפנימי של הביגוד נכלאים שם ומתחממים בעזרת חום הגוף שלנו. זהו החומר ממנו עשויות רוב חליפות הגלישה המלאות בעולם.
חליפת גלישה לחורף
  1. ביגוד עם ציפוי טיטניום בחלק הפנימי – ביגוד טיטניום הוא בגד תרמי עשוי נאופרן אשר בחלקו הפנימי שכבת טיטניום שומרת חום אשר כולאת את חום הגוף בפנים ואינו מאפשרת לו לצאת. וסט טיטניום מושלם לעונות מעבר, שילוב עם מכנס נאופרן או כהגנה נוספת לחום הגוף כאשר הוא נלבש מתחת לחליפה בימים קרים במיוחד.
חליפת גלישה פרולימט
  1. ביגוד מצופה פליז תרמי בחלקו הפנימי – חולצת פליז היא חולצה המשלבת חלק חיצוני עשוי מלייקרה (בדומה לחולצות גלישה לקיץ) וחלק פנימי עשוי פליז קטיפתי תרמי אשר שומר על חום הגוף בימים שקר בחוץ אך המים עדיין לא בטמפרטורה מאוד נמוכה. פליז תרמי הוא פתרון מעולה לחותרי סאפ שאינם מחפשים וסט מחמם במיוחד שיודע לשמור על חום הגוף גם בזמן שהייה ממושכת במים. או יכול להילבש לבד או כתוספת מתחת לחליפה, וסט או לונג ג’ון בימים קרים במיוחד. 
חליפת גלישה לחורף פרולימט

מהם מוצרי ביגוד התרמי הפופולריים והנמכרים ביותר?

כאשר באים לדבר על מוצרי הביגוד התרמי הנפוצים ביותר. חשוב להבחין לדעתנו בין סוגי הספורט הימי השונים. נכון, כל בגד שנבחר יכול להתאים בגדול לכל ספורט ימי אן סוג גלישה שנרצה לעשות בחורף. אך יש מוצרים מסוימים שאהובים במיוחד על קהל גלישה ספציפי בגלל היתרונות המובהקים של המוצר והתאמתו לסוג הספורט.

חתירה בסאפ

חתירה בסאפ בחורף

לחותרי הסאפ שרוצים לתרגל גם בחורף יש מגוון מוצרים שיכולים להתאים באופן מושלם. היתרון בסאפ או שרוב הזמן (במיוחד אם הים רגוע) אנחנו נמצאים מעל המים ולא חייבים ללבוש חליפה ארוכה וסגורה. להפך, מי שמגיע לחתור בימים קרים שהים רגוע והסיכוי לנפילות קטן, צריך למצוא מוצר שמצד אחד יחמם אותו אך מצד שני יהיה נוח ולא מכביד בזמן החתירה. אלו הם המוצרים הפופולריים ביותר לחותרי הסאפ:

לונג ג’ון

לונג ג'ון

לונג ג’ון היא חליפת גלישה המשלבת בין רגליים באורך מלא לחלק עליון ללא שרוולים. מבנה החליפה מאפשר גמישות רבה באזור החזה והידיים בשל אי הימצאותם של השרוולים הארוכים. דבר המקל מאוד על חתירה בסאפ או קיאק לאורך זמן.

לייקרת פליז תרמית

כפי שתיארנו למעלה, חולצת פליז היא חולצה המשלבת חלק חיצוני עשוי מלייקרה וחלק פנימי עשוי פליז קטיפתי תרמי. פליז תרמי הוא פתרון מעולה לחותרי סאפ שאינם מחפשים וסט מחמם במיוחד שיודע לשמור על חום הגוף גם בזמן שהייה ממושכת במים. 

מכנס ניאופרן

מכנס ניאופרן

מכנס ארוך ניאופרן גמיש ומחמם. המכנס הוא פריט מעולה לחותרי סאפ אשר לא מעוניים לחתור עם ביגוד עשוי חלק אחד. אלא רוצים לשלב בין חלק עליון ותחתון. היתרון בכך הוא הגמישות הרבה ששני מוצרים והאפשרות ללבוש רק אחד מהם או את שניהם ביחד בהתאם למצב הים ומזג האוויר.

וסט ניאופרן עם רוכסן

וסט ניאופרן עם רוכסן

וסט עשוי ניאופרן איכותי ומחמם, אשר ניתן ללבישה בנוחות וביעילות הודות לרוכסן הנמצא בחלק הקדמי של הוסט. וסט מחמם מאוד אשר יכול להשתלב בצורה טובה עם מכנס ניאופרן בימים הקרים יותר. או להילבש כפריט בודד בימים פחות קרים ועונת מעבר.

גרבי ניאופרן

גרבי ניאופרן

גרב עשויה מבד ניאופרן אשר שומר על החום של כפות הרגליים בזמן החתירה והמגע המים הקרים. המוצר הזה הוא חובה לכל חותר סאפ אשר מעוניינים לשמור על כשירות מלאה בחורף. יש ימים רבים שהטמפרטורה בחוץ חמה יחסית אך המגע עם החול והמים הקרים גורם לחוסר נוחות ואי נעימות רבה המהלך החתירה. גרב ניאופרן היא הפריט המושלם שנותן פתרון זול וזמין לבעיה הזאת.

גלישת גלים, רוח, וינג וקייטסרפינג

לגולשי הרוח, הגלים, הקייט והוינג דרישות שונות משל חותרי הסאפ. גולש אשר מעוניין לגלוש בחורף יצטרך לרכוש חליפה מלאה למהלך החורף או חליפה קצרה לעונת המעבר. גולשי הגלים נמצאים כל הזמן בתוך המים הקרים ולכן איבוד חוף הגוף במהלך הגלישה הוא רב יותר. חליפה ארוכה ומבודדת שומרת על חום הגוף במהלך הגלישה ומאפשרת שעות רבות של בילוי במים גם בימים הקיצוניים ביותר.

חליפה מלאה לחורף

חליפה מלאה לחורף

חליפה מלאה וסגורה עשויה מניאופרן גמיש מאוד ומחמם. החליפה מאפשרת כניסה מועטה יחסית של מים, אשר מתחממים עם הזמן על ידי חום הגוף של הגולש. זהו הפתרון הטוב ביותר לחובבי הספורט הימי אשר רוצים לשהות במים זמנים ארוכים יחסית בתנאי קור ומזג אוויר קרים וקיצוניים.

חליפה קצרה

חליפה קצרה

חליפה קצרה מורכבת ומעוצבת מאותם חומרים מהם עשויה החליפה הארוכה. ההבדל העיקרי הוא שאורך החליפה בידיים וברגליים קצר יותר ולכן החליפה פחות אטומה למים וכתוצאה מכך פחות מחממת. חליפה קצרה היא הפתרון המועדף על גולשים בעונת המעבר ובימי החורף החמים ושטופי השמש. 

חליפה קצרה עם שרוול ארוך

חליפה קצרה עם שרוול ארוך

חליפה קצרה עם שרוול ארוך היא שילוב בין שתי סוגי חליפות, הארוכה והקצרה. חליפה זאת נקראת SUNSET והיא מיועדת לגולשים אשר רגישים לקור גם בעונת המעבר ומעדיפים חליפה מחממת וארוכה יותר אשר שומרת על חום הגוף באזורים שהכי סובלים מקור. או לחלופין לגולשים אשר לא סובלים מקור ומעדיפים חליפה קלה וקצרה יותר ללא חלק תחתון מלא. 

לא רק חליפות – אלו הפריטים המשלימים המומלצים ביותר לספורט ימי בחורף

נכון, ביגוד תרמי או חליפת גלישה איכותית הם פריטי חובה לכל גולש שמעוניין לעבור את החורף בשלום. אך יש עוד כמה פריטים שיכולים לשדרג לכם את החוויה ואולי אפילו לעזור לכם במקרה חירום בים.

נרתיק אטום למים

נרתיק אטום למים

נרתיק אטום למים הוא מיכל בו ניתן להכניס טלפון נייד ומפתחות לרכב. נרתיק אטום הוא חובה לכל חותר או גולש שעושה ספורט ימי בתנאי קיצון, מתרחק מהחוף ויוצא לגלישות ארוכות במיוחד. במידה ומצאתם את עצמכם במצב חירום במהלך הגלישה (למשל משוט סאפ שנשבר במרחק של קילומטר מהחוף) תוכלו ליצור קשר עם אנשים על החוף או כוחות חילוץ במקרה הצורך.

מגבת פונצ’ו 

מגבת פונצ'ו 

מגבת פונצ’ו היא באמת פריט חובה לכל גולש שנכנס למים בחורף. המגבת ארוכה ומחממת במיוחד, והיא מושלמת ללבישה לאחר תרגול ארוך ומקפיא במים. היתרון הגדול של הפונצ’ו הוא שניתן להחליף מחליפה לבגד יבש ללא צורך להוריד אותו. פשוט מורידים בגדים, מתייבשים ומחליפים בגדים. למשוגעים באמת ניתן להוריד חליפה ופשוט להיכנס לאוטו ולנסוע. הפונצ’ו כבר ידאג לייבש אתכם ולחמם אתכם בזמן הנסיעה.

ליש בטיחות

ליש בטיחות

זה אמור להיות מובן מאליו! אבל אנחנו עדיין נתקלים בחותרי סאפ שיוצאים למים ללא ליש. ליש הוא אביזר בטיחות מציל חיים. הליש דואג לחבר אתכם לגלשן בכל מצב ודואג שתמיד תהיו קשורים לאביזר ציפה גדול ומלא ליטרים. אחד הסכנות הגדולות בחורף הן הרוחות המזרחיות. רוח שנושבת מכיוון החוף לעומק בעוצמה רבה. הסכנה להיסחפות ממשית ואם נפלתם במקרה למים ואין לכם ליש שמחבר אתכם לגלשן. אתם מסתכנים בכך שהגלשן יסחף במהירות רבה (ראינו את זה קורה) ואתם תישארו בעומק הים ללא אפשרות ציפה כאשר אתם מביטים בסאפ מתרחק מכם לעבר העומק.

לסיכום, אנחנו מקווים שהצלחנו לשכנע אתכם שניתן ואפילו מומלץ לעסוק בגלישה וספורט ימי בחורף.

אם אתם עדיין מהו הפריט או חליפת הגלישה המתאימים עבורכם, צרו איתנו קשר בהקדם ואנחנו נתאים לכם את הציוד המקצועי שיתן לכם את המענה המדוייק ביותר וליווי לאורך זמן שיאפשר לכם להתקדם בתחום בביטחון ושלווה.

נתראה במים, צוות פריגל!

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar