ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

גלישה בעידן המודרני

גלישה בעידן המודרני – 7 סיבות להתחיל לעסוק בספורט ימי דווקא עכשיו!

אנחנו חיים בעידן מודרני, יש שיגידו העידן הטוב ביותר לחיות בו משחר ההיסטוריה. ייתכן וזהו באמת המצב, אך ברור שעל אף שלל היתרונות שהחיים בעידן זה מביאים עמם. ישנם גם הרבה אתגרים ושינויים שמרחיקים אותנו מהחיים כמו שהכרנו אותם. תזוזה, יציאה לטבע והתמודדות עם אתגרים הפכו למשהו שצריך לבחור לעסוק בו, והם כבר לא חלק אינטגרלי בחיי היומיום כפי שהיה בעבר.

גלישה היא אחד מסוגי הספורט הפופולריים בעולם. כבר עשרות שנים שהיא כובשת את חופי ישראל והעולם עם השילוב הנכון בין חיבור לטבע, שיפור הכושר הגופני והמנטלי ותחושת חופש. 

ככל שהעולם שאנו חיים בו הופך להיות יותר דיגיטלי ומודרני, אנחנו מאבדים את הקשר העמוק שלנו עם עולם הטבע, ומפספסים את השפעותיו החיוביות על חיינו. עם התקדמות הטכנולוגיה וחיי הנוחות, אנו מוצאים את עצמנו שקועים בעולם וירטואלי, מנותק מהשפעת הטבע, המרחבים והסביבה הטבעית. מחקרים רבים מצביעים את מגוון ההשפעות החיוביות והעמוקות שיש לטבע על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו

העיסוק בגלישה מציע הזדמנות נהדרת לחזור למקורות, להתרחק מהמסכים ולהתחבר לטבע. עיסוק בגלישה על שלל סוגיה מביאה עמה יתרונות בריאותיים, פיזיים ונפשיים המגיעים גם מהעיסוק בספורט עצמו וגם מהשימוש במרחב הימי, המים, הגלים, השמש והחול. במאמר זה, נחקור מדוע הבחירה לעסוק בגלישה בעידן הנוכחי היא החלטה מעולה עבור כל אדם המעוניין לעסוק בספורט אשר מביא איתו התחדשות וחיבור עמוק יותר לעצמו ולעולם.

מחוברים 24/7 – גלישה מאפשרת ניתוק מוחלט מהעולם הטכנולוגי-דיגיטלי

גלישה מאפשרת ניתוק מוחלט מהעולם הטכנולוגי-דיגיטלי

העידן המודרני ובמיוחד מהפכת האינטרנט מאפשרים לנו להיות מחוברים בכל זמן ומכל מקום לאן שרק נרצה. זה מביא איתו יתרונות גדולים במיוחד כמו היכולת לדבר עם סבתא ציפורה בזמן שאנחנו יושבים על הר מול השקיעה בטיול הגדול בדרום אמריקה למשל. יחד עם זאת, הצורך שלנו להיות מחוברים כל הזמן גם מביא איתו שלל בעיות ואתגרים שלא נדרשנו להתמודד עמם בעברנו.

אנחנו נמצאים בסביבה טכנולוגית לאורך כל היום, מזינים את עצמנו בכמויות מידע אינסופיות שיוצרות מתח ושחיקה לאורך זמן. הציפייה מאיתנו היא שנהיה מחוברים וזמנים לאורך כל שעות היממה. אנחנו הולכים לישון עם הטלפון ושולחים אליו את היד דבר ראשון בבוקר. הגלישה מספקת הזדמנות ייחודית להתנתק לגמרי ולשקוע כל כולנו ברגע הנוכחי. שאתם במים, גולשים, אין צורך לענות לאף אחד, לשלוח מייל או לבדוק מה חדש באינסטה. שאתם במים הדבר היחיד שחשוב הוא מה שקורה כאן ועכשיו, ברגע הזה, ביניכם והכלי שאתם גולשים עליו לבין הים, הרוח והגלים. גלישה היא סוג של מיינדפולנס, תרגול נוכחות עמוקה לרגע הזה ומה שקורה בו בזמן שכל מה שלא חשוב כרגע נשאר מחוץ למים, על החוף, בעולם אחר.

וויטמין D – החשיבות שבחשיפה מבוקרת לשמש לבריאותנו

וויטמין D - החשיבות שבחשיפה מבוקרת לשמש לבריאותנו

חשיפה יומית לשמש הייתה חלק מחיינו לאורך עידנים. אמנם יש בחשיפה לשמש סכנות אך היא קשורה באופן ישיר עם הבריאות הכללית שלנו ובעזרתה אנחנו מייצרים את אחד הויטמינים החשובים ביותר בגוף האדם. לאורך השנים הלכנו ונכנסו למבנים, בניינים ומשרדים. והחלפנו את החשיפה החיונית לשמש באור הפלורוסנטים הבוהק.

ויטמין D הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בבריאותנו הכללית. הוא ידוע בעיקר בתפקידו בשמירה על עצמות ושיניים חזקות, אך הוא גם תומך במערכת החיסון ותורם לתפקודים שונים של הגוף. אחת הדרכים שהגוף יכול לקבל בעזרתן ויטמין D היא באמצעות חשיפה לשמש. כאשר העור שלנו נחשף לאור השמש, הוא מייצר ויטמין D באופן טבעי.

חשוב לציין שלחשיפה לא מבוקרת לשמש יכולות להיות השלכות שליליות על גופנו ולכן צריך לשים לב שאנחנו נחשפים בצורה נכונה ומתונה. בין שלל הדברים שניתן לעשות כדי להפחית את הסיכון שבחשיפה מוזגמת לשמש ניתן להעזר ב:

  1. לבישת בגדים מתאימים מסנני קרינה וכובע.
  2. חשיפה בשעות המוקדמות של הבוקר ובשעות הערב לפני השקיעה בהן עוצמת השמש היא נמוכה יחסית בהשוואה לשעות הצהריים.
  3. ישיבה בצל.

גולשים ומתחזקים – משפרים את הכושר הגופני דרך הגלישה

פעם זזנו יותר! החיים בעידן המודרני הביאו איתם פיתוחים חשובים כגון המכונית, המעלית והטלוויזיה. אך אותם פיתוחים גם גרמו לכך שבמהלך השנים אנחנו פשוט זזים פחות, הולכים ומתנוונים. 

תרגול גלישה מציע מגוון רחב של יתרונות גופניים התורמים לכושר הגופני. גלישה היא ספורט דינמי שמאפשר אימון על קבוצות שרירים גדולות בגוף, שיפור כושר קרדיווסקולרי, שיפור כוח, סיבולת, שיווי המשקל והגמישות. 

בזמן הגלישה הגולשים חייבים ללמוד לשמור על שיווי משקל על משטח זז המושפע מתזוזת הים, הרוח והגלים. ככל שמתרגלים יותר לאורך זמן, שיווי המשקל והקואורדינציה משתפרים. גלישה דורשת מאמץ גופני מתמשך וסיבולת. תרגול לאורך זמן עשוי לשפר את הסיבולת הקרדיווסקולרית על ידי הפיכת הלב והריאות לחזקים ויעילים יותר.

רוצים להרגיש טוב יותר? בואו לים – מעלים את תחושת הרווחה דרך הגלישה

רוצים להרגיש טוב יותר? בואו לים - מעלים את תחושת הרווחה דרך הגלישה

העידן המודרני, הדרישות הגבוהות, מהירות החיים, שעות העבודה הארוכות והלחץ ההולך וגובר. מביא עמו שלל בעיות ואתגרים מנטליים, נפשיים ורוחניים שלא נראו פעם. הדרישות של החיים כיום מביאות אנשים רבים לנקודות קצה מבחינת היכולת שלהם להמודד מבחינה מנטלית ורגשית עם כל מה שכרוך בניהול חיים בצורה נורמלית ותקינה כפי שהחברה מגדירה.

מלבד היתרונות הבריאותיים והפיזיים הברורים. לגלישה יש גם השפעות חיוביות עמוקות על בריאות הנפש, תחושת האושר והרווחה הכללית בחיינו. הימצאות בטבע, מוקפים במים ובמרחבי הטבע. מעודדת תחושת שלווה, מפחיתה חרדה, מגבירה את מצב הרוח ועוזרת בהורדת מתחים.

כבר מזמן שגלישה והימצאות במרחבי טבע ומים מוכרים כבעלי תכונות טיפוליות ושיקומיות. תכניות של גלישה טיפולית-שיקומית פועלות ברחבי העולם ומסייעות לאנשים במצבים שונים להתגבר על טראומה, חרדה ודיכאון. או במצבים של טיפול באנשים עם מוגבלויות פיזיות שונות. השילוב של פעילות גופנית, חיבור לטבע וקהילת גולשים תומכת נמצאו כתורמים לריפוי, שיקום ותחושות רווחה מנטלית ורגשית גבוהות יותר.

מתחברים לטבע – פיתוח מודעות סביבתית ותחושת חיבור עמוק עם הסביבה

מתחברים לטבע - פיתוח מודעות סביבתית ותחושת חיבור עמוק עם הסביבה

העידן המודרני הביא איתו התרחקות משמעותית מהטבע ומהחיים בשיתוף פעולה מלא עמו. אנחנו חיים בסביבה סטרילית ומוקפים בבניינים, מכוניות ואמצעים טכנולוגיים. לאורך השנים איבדנו את המגע הטבעי שלנו עם הטבע ואת היכולת לשהות בו בנוחות ובשקט. 

עם השעות הרבות שגולש מבלה במים, מגיע גם חיבור עמוק לים ולטבע. על ידי עיסוק בגלישה, אנו מפתחים הערכה עמוקה יותר לסביבה והופכים מודעים יותר להשפעתנו עליה. גולשים רבים נוטים לאמץ פרקטיקות של שימור סביבתי, כמו הפחתת צריכת פלסטיק והשתתפות בניקוי חופים, התורמים לשימור המערכות האקולוגיות שלנו.

גלישה מספקת הזדמנות ייחודית לחיבור אינטימי עם הטבע. גולשים מפתחים הבנה מעמיקה של מקצב הים, הרוח והגלים. והבנה עמוקה יותר של דפוסי מזג האוויר. הקשר המיוחד והעמוק הזה מטפח תחושת ענווה אישית וכבוד לעולם הטבע.

מתחברים לאחרים – פיתוח תחושת קהילתיות וחברות דרך הגלישה

העידן המודרני מאופיין באינדיבידואליות הולכת וגדלה. העידן שבו חיינו בשבטים וקהילות הולך ונעלם מהעולם. כמובן שיש המון יתרונות לחיים בצורה כזאת כגון היכולת להביא את עצמנו לידי ביטוי, לבחור בדרך שלנו בחיים ולתרגל עצמאות ואחריות אישית. יחד עם זאת, בני האדם רגילים לאורך דורות לחיות ביחד עם בני אדם אחרים, בקבוצות קטנות וקהילות תומכות שמאפשרות תמיכה רחבה של הפרט בחיי הקהילה, יצירת שותפיות וחברויות עמוקות וניצול טוב יותר של משאבים כלכליים ופיזיים. 

אמנם יש נטייה לתפוס גלישה כספורט אינדיבידואלי ולא קבוצתי. אך בדרך כלל סביב הגלישה נוצרות קהילות וחברויות עמוקות ביותר. החוויות שחווים ביחד בתוך המים והצורך לשתף במידע וטיפים חדשים על גלישה, ציוד ייעודי, תנאי הים ועוד. מפתחים תחושה עמוקה של חיבור למשהו גדול יותר וחברויות רבות נוצרות סביב התחביב החדש. גם ברמה הגלובלית, גלישה נחשבת לספורט מאוד קהילתי וניתן למצוא שפה משותפת עם כל גולש שתפגשו ברחבי הגלובוס. הים מקבל את כולם ומתייחס בשוויון לכל סוגי האנשים (לא משנה מי אתה ומאיפה באת, כדי להתקדם בגלישה תצטרך לעשות מסלול מאתגר כמו כולם) ולכן גולשים מכל רקע מתכנסים כדי לחלוק את אהבתם לספורט המיוחד הזה. גלישה הופכת ליותר מספורט, היא הופכת לדרך חיים.

גולשים ומתחזקים  – גלישה כפלטפורמה לצמיחה אישית והתגברות על אתגרים

גולשים ומתחזקים  - גלישה כפלטפורמה לצמיחה אישית והתגברות על אתגרים

החיים המודרנים מאופיינים בנוחות בתחומים רבים. החל ממיטה נוחה לשים עליה את הראש בלילה, נעלי ריצה ומכונות אספרסו. ועד מכוניות, בריכות שחייה מחוממות ומטוסים. הנוחות הזאת באה לעיתים קרובות על גבי פיתוח תחושת מסוגלות וערך עצמי אל מול התמודדות עם מכשולים שונים בחיים. היום ניתן לשבת בבית ובלחיצת כפתור לקבל תוך חצי שעה את המנה האהובה עלייך בעולם. מצב כזה מבטל כמעט לחלוטין את האתגרים והקשיים שנאלצנו להתמודד איתם בימים עברו. וכמו שאומרים “תקופות קלות מייצרות אנשים חלשים”. רבים מאיתנו רואים בכל קושי קטן אתגר ענק שאין ביכולתנו לפתור, אך לא כך הדבר!

גלישה מציגה בפני הגולש שורה של אתגרים שדוחפים אותו לצאת מחוץ לאזורי הנוחות שלו ולאפשר התמודדות עם מכשולים, אתגרים וצמיחה אישית. מלימוד איזון בשלבים הראשונים של הגלישה ועד להתמודדות עם ים סוער וגלים גבוהים. כל סשן גלישה מציע הזדמנות להתגבר על פחדים, לבנות חוסן ולפתח תחושה חזקה של ביטחון עצמי.

לסיכום, בעידן מודרני הנשלט על ידי טכנולוגיה. העיסוק בגלישה מציע דרך ייחודית ויוצאת דופן להתמודד עם האתגרים המודרניים העומדים בפנינו. הוא מחבר אותנו מחדש עם העולם הטבעי, מקדם רווחה גופנית ונפשית ומטפח תחושה של קהילה ותודעה סביבתית.

בין אם אתם גולשים ותיקים או מתחילים המוכנים לצלול לתוך הספורט המלהיב הזה, הים מחכה להפוך את החיים שלכם לטובים ושלווים יותר. אז בואו לגלוש והתנסו בכוח הטרנספורמטיבי של הגלישה בעידן המודרני.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar