ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

שיפור הביטחון בעזרת גלישה

רוצים לשפר את הביטחון העצמי שלכם? בואו לגלוש!

איך גלישה וספורט ימי מעלות את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות?

היתרונות הבריאותיים, הגופניים והנפשיים של גלישה וספורט ימי ידועים לאורך שנים. יחד עם זאת, יתרון אחד שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא כיצד תרגול גלישה עשוי לעזור לשפר את הביטחון העצמי. בין אם את\ה גולש\ת מנוסה או רק בתחילת הדרך, הריגוש של הרכיבה על הגלים ותחושת ההישג שמגיעה איתו יכולים להשפיע רבות על הביטחון העצמי.

גלישה וספורט ימי יכולות לעזור לעלות את הערך העצמי ולשפר את הביטחון העצמי בכמה דרכים…

יציאה מאזור הנוחות

שיפור הביטחון העצמי בעזרת גלישה

תרגול גלישה וספורט ימי חדש יכולות להיות מאוד מאתגר ומאיים בשלבים הראשונים. זה דורש מהגולש המתחיל לצאת מאזור הנוחות שלו ולהתמודד עם אתגרים שהוא לא מכיר. עם הזמן והתרגול, אנשים יכולים לפתח מיומנויות חדשות ולהגביר את הביטחון העצמי שלהם. הדרישות הפיזיות והנפשיות של הגלישה כגון התמודדות עם תנאי הים, הגלים והרוח. יכולות גם לעזור לבנות חוסן והערכה עצמית משופרים, כאשר אנשים דוחפים את עצמם לגבולות חדשים ומתגברים על המכשולים בדרך, הם מפתחים חוסן אישי והערכה עצמית גבוהה יותר.

תחושת הישג תוך התגברות על מכשולים

תחושת הישג תוך התגברות על מכשולים

סיבה נוספת לכך שגלישה וספורט ימי יכולים לעזור לשפר את הביטחון העצמי היא שהם מספקים תחושת הישג. בין אם זה לתפוס את הגל הראשון שלך או ללמוד תרגיל חדש, יש הרבה אבני דרך בדרך שצריך להגיע אליהן תוך מאמץ פיזי ומנטלי מתמשך. התגברות על מכשולים והגעה לאבני דרך אלו יכולות להגביר את הביטחון העצמי וההערכה העצמית. תחושת ההישג הנובעת משליטה במיומנות חדשה יכולה להוות מוטיבציה עוצמתית להפליא, לעורר אנשים לקחת על עצמם אתגרים חדשים ולהמשיך לצמוח ולהתפתח כגולשים בכלל וכבני אדם בפרט.

תחושת קהילה

תחושת קהילה

גלישה וספורט מים מספקים קהילה תומכת שבה אנשים יכולים להתחבר לאחרים החולקים את התשוקה למים ולגלישה יחד איתם. תחושת הקהילה הזו יכולה להיות מעצימה ביותר, לעזור לאנשים לראות כמה שהם מוערכים ולגרום להם להיות בטוחים ביכולותיהם. בין אם זה דרך השתתפות בתחרויות או פשוט גלישת רוח משותפת ושיתוף טיפים וטכניקות עם גולשים אחרים, להיות חלק מקהילה תומכת יכול לעזור לאנשים להרגיש בטוחים ומועצמים יותר ולעלות את תחושת החיבור שלהם עם אחרים, תחושת הערך עצמי ותחושת הביטחון העצמי.

גם המחקרים אומרים את זה!

היו מספר מחקרים שחקרו את ההשפעות הפסיכולוגיות החיוביות שעשויות להיות לגלישה על חייהם של אנשים המתמודדים עם אתגרים שונים:

1. במחקר שבחן את השפעת תכנית ייעודית לטיפול בעזרת גלישה על משרתים פעילים בצבא האמריקאי נמצא כי היתרונות המיידיים של השתתפות בתכנית כללו הפחתה משמעותית של תסמיני דיכאון וחרדה. וכי טיפול בגלישה עשוי לעזור בשיפור חייהם של הסובלים מדיכאון, חרדה וסימפטומים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD)

2. בסקירת מחקרים בנושא גלישה טיפולית נמצא מחקר שבחן את השפעת הגלישה על אוכלוסיית צעירים מחלימים מסרטן. נמצאה כי גלישה עזרה בירידה בתסמיני דיכאון ותחושות הניכור של המחלימים. בנוסף, המשתתפים דיווחו על שיפור בדימוי גוף חיובי, הערכה עצמית וחמלה עצמית לאחר העיסוק בגלישה (2014, Rosenberg).

3. במחקר שבדק את היתרונות של גלישה על נוער עם מוגבלות וצרכים מיוחדים נמצא שיפור בכושר הגופני, שיפור בביטחון העצמי, ההתפתחות החברתית והפחתת רמות החרדה. 

Armitano C., Clapham, E.D., Lamont, L. & Audette, J. (2015). Benefits of Surfing for Children with Disabilities: A Pilot Study. Palaestra, 29.

מחקרים אלו מוכיחים את ההשפעה החיובית שיכולה להיות לגלישה ולספורט ימי על הביטחון העצמי וההערכה העצמית. בין אם באמצעות תחושת ההישג הנובעת מלימוד מיומנות חדשה, קהילת הגולשים התומכת או הדרישות הפיזיות והמנטליות של הספורט, גלישה וספורט ימי מספקות דרך ייחודית ויעילה להגביר את הביטחון העצמי ולתרום לתחושה טובה יותר באופן כללי.

לסיכום, גלישה וספורט ימי יכולים להיות בעלי השפעה חזקה על הביטחון העצמי, לעזור לאנשים לפתח מיומנויות חדשות, לבנות חוסן, לשפר את הכושר הגופני ולהתחבר לקהילה תומכת. בין אם אתם גולשים מנוסים או רק בתחילת דרכם, גלישה עשויה לספק לכם דרך ייחודית ויעילה לבנות הערכה עצמית ולהרגיש ביטחון ביכולות שלכם. לכן, אם אתם מחפשים לשפר את הביטחון העצמי שלכם ועל הדרך להנות מספורט ימי שיתן לכם שעות של הנאה במים, הגעתם למקום הנכון!

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום כדי לתאם את שיעור הגלישה הראשון שלכם. לא יודעים עדיין איזה ספורט ימי הכי מתאים עבורכם? אין בעיה, אנחנו נדע להתאים לכם בצורה מדויקת את סוג הספורט הנכון והמדויק ביותר. נתראה במים, צוות פריגל.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar