ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

איך גלישה וספורט ימי משפרות את הכושר הגופני

איך גלישה וספורט ימי משפרות את הכושר הגופני ואיכות החיים שלכם

מגיעים מוכנים לקיץ!

כבר שנים שגלישה וסוגי ספורט ימי נוספים הם חלק בלתי נפרד מחיים של אלפי אנשים ברחבי העולם. גולשים רבים מדווחים על היתרונות הרבים שיש לתרגול גלישה על החיים שלהם בכלל ועל הכושר הגופני שלהם בפרט. ענפי ספורט אלו הוכחו כבעלי מגוון רחב של יתרונות, משיפור הכושר הגופני והניידות ועד הפחתת מתח וחרדה.

אחד היתרונות המרכזיים של גלישה וספורט ימי הוא הדרך שבה הם עוזרים לשפר את הכושר הגופני. הדרישות הפיזיות של תרגול גלישה מחייבות את הגולשים להשתמש בקבוצות שרירים גדולות, שיווי משקל וקואורדינציה בדרכים חדשות ומאתגרות. גלישה עוזרת לבנות כוח, גמישות, משפרת את טווח התנועה, עוזרת לשפר את הכושר ואת הבריאות הגופנית הכללית. 

הנה כמה דרכים בהם גלישה וספורט ימי משפרות את הכושר שלכם…

שיפור שיווי המשקל והקואורדינציה

גלישה לשיפור הכושר הגופני

שיווי משקל וקואורדינציה הם שני מרכיבים חשובים של כושר גופני חשובים לבריאות ואיכות חייו של האדם.

שיווי משקל הוא היכולת לשמור על יציבות ויציבות בזמן עמידה, ישיבה או תנועה. שיווי משקל תקין טוב מסייע בביצוע משימות יומיומיות ומשפר את איכות החיים.

קואורדינציה, לעומת זאת, מתייחסת ליכולת לשלוט בצורה חלקה ויעילה בתנועה ולבצע אותה. זה כרוך בתיאום של מספר חלקי גוף ושרירים לביצוע משימה מסוימת. קואורדינציה טובה מביאה לשיפור ביצועים אתלטיים ומסייעת בביצוע משימות חשובות של היומיום.

תרגול גלישה וספורט ימי מחייבות את הגולשים לשמור על שיווי משקל על משטח זז שמושפע מתזוזת הים, הרוח והגלים. ככל שגולשים ומתרגלים יותר לאורך זמן, שיווי המשקל וקואורדינציה משתפרת. שיפור יכולות שיווי המשקל והקואורדינציה חשובות במיוחד לשמירה על כושר גופני תקין ועשויות לשפר את איכות החיים והניידות במיוחד בגילאים מבוגרים יותר. ככל שנתרגל יותר לאורך השנים, כך נוכל לשמור על רמת ניידות וכושר גבוהות יותר בגיל המבוגר.

שיפור הכושר הקרדיווסקולרי

שיפור הכושר הקרדיווסקולרי

כושר קרדיווסקולרי, המכונה גם סיבולת קרדיווסקולרית, מתייחס ליכולת הלב, כלי הדם והריאות לספק דם עשיר בחמצן לשרירים במהלך פעילות גופנית. יכולת זו היא אינדיקטור לבריאות טובה והיבט חשוב של כושר גופני כללי.

כושר קרדיווסקולרי הוא היבט מכריע בכושר הגופני התורם לבריאות ולרווחה הכללית. על ידי עיסוק בפעילות אירובית קבועה, שפר את הכושר הקרדיו-וסקולרי וליהנות ממגוון יתרונות, לרבות עלייה ברמות האנרגיה, הפחתת הסיכון למחלות לב ושיפור הביצועים הגופניים.

גלישה יכולה לשפר את הסיבולת הקרדיווסקולרית בכמה דרכים:

1. פעילות גופנית אירובית: גלישה היא פעילות פיזית הכוללת חתירה, שמירה על שיווי משקל, שימוש בכוח השרירים ועוד. כל זה מגביר את קצב הלב וקצב הנשימה, ומספק אימון קרדיווסקולרי.

2. אימוני התנגדות: ההתנגדות של המים והצורך לחתור נגדם יכולים לספק אימון התנגדות בעל השפעה נמוכה, חיזוק הלב ושיפור סיבולת לב וכלי דם.

3. בניית סיבולת: גלישה דורשת מאמץ גופני מתמשך וסיבולת. תרגול לאורך זמן עשוי לשפר את הסיבולת הקרדיווסקולרית על ידי הפיכת הלב והריאות לחזקים ויעילים יותר.

4. אימון אינטרוולים: גלישה היא ספורט הכולל התפרצויות כוח קצרות של פעילות אינטנסיבית, כגון חתירה ורכיבה על גלים ולאחר מכן תקופות מנוחה. סוג זה של אימון אינטרוולים הוכח כיעיל במיוחד לשיפור סיבולת קרדיווסקולרית.

גמישות וטווחי התנועה

גמישות וטווחי התנועה

תנועות הפיתול והמתיחות הנדרשות בזמן הגלישה משפרות את הגמישות, במיוחד בירכיים, בגב ובכתפיים. גלישה יכולה לשפר את הגמישות וטווח התנועה בכמה דרכים:

1.מתיחות דינמיות: גלישה כוללת מגוון תנועות כגון פיתול וכיפוף, אשר מותחות בצורה דינימית השרירים והמפרקים ומשפרות את הגמישות וטווח התנועה.

2. אימון לכל הגוף: גלישה היא ספורט לכל הגוף הדורש קואורדינציה, שיווי משקל ותנועה מהרגליים, הירכיים, הידיים והגב, מה שיכול לעזור להגביר את הגמישות וטווח התנועה.

3.חיזוק שרירי הליבה: חתירה ועמידה על גלשן דורשים כוח ויציבות משרירי הליבה, מה שיכול לסייע בשיפור היציבה והגמישות בגב התחתון, בטן, אגן ורגליים.

4. גמישות המפרקים: גלישה דורשת תנועה מתמשכת של הקרסוליים, הברכיים, הירכיים והכתפיים, מה שיכול לעזור להגביר את גמישות המפרקים ולשמור עליהם גמישים לאורך זמן.

5. איזון ויציבה: גלישה דורשת איזון ויציבה טובים כדי להישאר יציבים על הגלשן לאורך זמן. התרגול משפר את הגמישות, טווח התנועה והיציבות.

גם המחקרים אומרים את זה!

מחקרים מצאו שלגלישה וספורט ימי יכולים להיות מגוון רחב של יתרונות פיזיים ובריאותיים עבור אלו שמתרגלים ומתאמנים בגלישה באופן קבוע. הנה כמה דוגמאות:

1. במחקר שבדק את השפעת הגלישה על צפיפות, חוזק העצם והרכב הגוף אצל גולשים נמצא תכולת מינרלים בעצם וצפיפות עצם גבוהות יותר ומסת שריר רזה גבוהה יותר אצל הגולשים. התוצאות הצביעו על כך שהשתתפות ארוכת טווח בגלישה מועילה לבריאות העצם ואולי ועושיה להיות פעילות מועילה במיוחד עבור חובבי מים בגיל העמידה.

2. במחקר שבדק את עולם החתירה בגלשן עמידה (SUP) וניסה לברר את ההשפעות הפיזיולוגיות של הספורט על המשתתפים בו. נמצא כי לחותרי סאפ הייתה שליטה טובה יותר על היציבה שלהם בהשוואה לקבוצות האחרות במחקר. בנוסף, נראה שחתירה בסאפ עשויה לשפר את הכושר האירובי והאנאירובי, שיווי משקל סטטי ודינמי מוגבר ושיפור בחוזק וסיבולת של שרירי האגן.

3. במחקר נוסף שבחן את ההשפעה הפיזיולוגית והפסיכולוגית של חתירה בסאפ על המשתתפים נמצא כי היו שיפורים משמעותיים בכושר האירובי, האנאירובי וחוזק שרירי הליבה של הגולשים. 

מחקרים אלו מדגימים את היתרונות הגופניים והבריאותיים החזקים של גלישה וספורט ימי עבור אנשים עם מוגבלות פיזית ואנשים שרוצים לשפר את הכושר הגופני שלהם בעזרת פעילות גופנית כמו ריצה או שימוש במכשירי כושר בכלל וספורט ימי בפרט. בין אם המטרה היא לשפר את הכושר הגופני או הרווחה נפשית. תרגול גלישה וספורט ימי מספקות דרך ייחודית ויעילה לתמוך בבריאות גופנית ונפשית.

לסיכום, היתרונות הבריאותיים הגופניים של גלישה וספורט ימי הם רבים ויכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על איכות החיים שלכם. משיפור שיווי המשקל והקואורדינציה ועד הגברת הכושר הקרדיווסקולרי והגמישות, גלישה מספקות דרך ייחודית ויעילה לתמוך בבריאות גופנית וברווחה הנפשית שלנו. למה שלא תנסו בעצמכם?

רוצים ללמוד לגלוש כדי ליהנות מכל היתרונות שפירטנו במאמר? 

דברו איתנו עוד היום ונתאים לכם את קורס הגלישה הנכון ביותר עבורכם. נתראה במים, צוות פריגל.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar