ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

טעויות גלישה - פריגל

4 טעויות נפוצות אצל גולשים מתחילים

הנה נכנסתם לפני רגע לים ואתם מרגישים על הגל.. עולם הים פרוס מתחת לגלשן שלכם, ולכם נותר לטרוף את הגלים, אך האם אתם באמת בדרך הנכונה? 

מומחי הגלישה של פריגל, מדריכי גלישה מיומנים, מספקים לכם מעולם התוכן שלהם ומהניסיון הרב שצברו עם השנים. בשורות הבאות הם יספקו לכם הצצה אל טעויות שהם עשו בהתחלת הדרך והיו מעדיפים לחסוך מכם.

בחירת ציוד לא נכונה

ציוד גלישה איכותי ומקצועי שמתאים לכם וליכולות שלכם, הוא מפתח בהתקדמות וצבירת מיומנות בעולם גלישת הרוח. לעיתים רבות מדי, אנחנו נתקלים בגולשים מתחילים שרוכשים ציוד גלישת רוח משומש בשוק היד השנייה שאינו מתאים להם וליכולות שלהם. התוצאה היא קושי רב בלמידה והתקדמות בגלישה, תסכול רב ואפילו עזיבה של הספורט. לכן, לפני שאתם רוכשים ציוד, וודאו שהוא אכן מתאים לרמה שלכם בגלישה ולתנאים שבהם אתם מעוניינים לגלוש. איך עושים זאת? הכי טוב זה להתייעץ עם מועדון גלישה וספורט ימי ותיק ומקצועי אשר יוכל להכווין אתכם בתהליך רכישת הציוד שלכם. כן, גם חבר גולש רוח מקצועי יכול לעזור, אבל מהניסיון שלנו, חברים נוטים לייעץ על ציוד שהוא טיפה מתקדם יותר מתוך מחשבה על העתיד, מה שגורם לבסוף לקניית ציוד מתקדם ויקר מידי שאינו מתאים לנקודת הזמן הנוכחית ולרמה שאתם נמצאים בה עכשיו. לחצו מידע מקצועי נוסף על בחירת ציוד לגלישת רוח.

מפרש פרירייד מחוזק
ציוד גלישה יד 2 – לא קונים לפני שבודקים..

הרכבה לא נכונה של ציוד גלישה

עוד נושא שבו אנו נתקלים בלא מעט טעויות אשר משפיעות על ההתקדמות של גולשים מתחילים בגלישה הוא נושא הרכבה נכונה של ציוד, בעיקר של מפרשים. למפרש יש דרך מסוימת שבה צריך להרכיב אותו במידה ורוצים ליהנות מכל היתרונות שלו ולנצל אותו בצורה הכי נכונה. הרכבה לא נכונה של המפרש עשויה לגרום לו להתנהג בצורה שונה ממה שהוא אמור ולתת לנו תחושה לא נוחה בזמן הגלישה. על מנת ללמוד ולהרכיב את הציוד שלכם נכון עליכם לקבל הדרכה מסודרת מהחנות שבה אתם רוכשים את הציוד או האדם שממנו רכשתם ציוד משומש. אל תתעצלו, קחו את הזמן ללמוד להרכיב את המפרש והגלשן בצורה הנכונה ביותר. ההמלצה שלנו היא לצלם את תהליך ההרכבה בכדי שתוכלו לשוב ולצפות בכך בכל פעם שתיתדרשו להרכיב את המפרש מחדש.

בנוסף, היום לכל חברת מפרשים ישנם סרטוני הדרכה מעולים אשר מסבירים בדיוק כיצד להרכיב את המפרש בצורה הטובה ביותר. דוגמה לסרטון כזה של חברת המפרשים המובילה SEVERNE ניתן למצוא בקישור.

גלישה בתנאי ים לא מתאימים

בתור גולש רוח מתחיל אשר רוצה לשפר את רמת הגלישה שלו, עליך להתאמן בתנאים שיאפשרו לך לגלוש ולהתקדם בצורה הכי בטוחה שיש. בתור גולש מתחיל, אתה אמור לגלוש בים כמה שיותר רגוע וללא גלים. ובתנאי רוח בינונית של עד 15 קשרים. כאשר הים גבוה וגלי והרוח חזקה, התרגול יהפוך להרבה יותר קשה ומסוכן. בנוסף, גלי חוף גבוהים עלולים להרוס את הציוד כאשר הם נשברים וסוחפים איתם את הציוד לכיוון קרקעית הים ולכיוון החוף. מכיוון שגלישת רוח דורשת יציבות מן הגולש כאשר הוא עומד ומנווט את עצמו במים, הכי מומלץ להתחיל לגלוש רוח בחוף מוגן מגלים. חוף פתוח שאינו מוגן מגלים יקשה את תהליך הלמידה שלכם ויגרום למאמץ מיותר ותסכול רב בזמן הלמידה. לכן, חפשו חוף שהגישה אליו נוחה ושהוא מוגן כמה שיותר מגלים.

החוף שאנו מלמדים בו, הוא חוף נוח במיוחד מבחינת גישה ואזור אימון ולימוד שיש לאורך קו החוף של ישראל. הוא מוגן מגלים על ידי שוברי גלים טבעיים בחלק הצפוני של החוף, ולכן מושלם ללימוד ותרגול של גלישת רוח.

לא משקיעים מספיק זמן בלימוד גלישה

טעות נפוצה נוספת שגולשים מתחילים רבים נוטים לעשות, היא להשקיע יותר מדי זמן בחיפוש וקניה של ציוד חדש, במקום באימון וזמן גלישה רב ככל הניתן. אין מה לעשות, התקדמות בגלישת רוח דורשת אימון רב וכמה שיותר שעות ים. לעיתים רבות אנחנו נתקלים בגולשים אשר אוהבים לבדוק כל פרט לגבי הציוד, לשאול את כל השאלות הנכונות ותמיד לדעת בדיוק מה התחזית וכמה רוח תהיה בכל רגע נתון. אך מנגד, מבלים זמן מועט מידי במים באימון ושיפור יכולות הגלישה שלהם. נכון, הדגשנו כמה שבחירת ציוד גלישה נכון היא חשובה. אבל אם לא תקדישו זמן לאימון על הציוד שלכם, לא משנה כמה הציוד שלכם טוב, איכותי ומתאים עבורכם. לכן, הדבר הכי חשוב הוא להיות כמה שיותר זמן במים ולהתאמן על יכולות הגלישה שלכם בתנאים שונים ומגוונים. רק ככה, בעזרת הרבה אימון ושעות ים אתם תוכלו להתקדם ולהגיע לרמת הגלישה הרצויה עבורכם.

אם השקעתם ועברתם על כל המדריך המפורט שלנו לגולש הרוח המתחיל, אנחנו מבטיחים לכם שאתם כבר צעד קדימה לפני רוב הגולשים המתחילים. השקעה בלימוד של הספורט ברמה התיאורטית ואימון מעשי במים הם הגורמים החשובים ביותר להצלחה, והנאה. אל תתייאשו, המשיכו להתמיד באימון, תבואו כמה שיותר לים לגלוש רוח, והכי חשוב תהנו ותעשו חיים מכל רגע שאתם נמצאים בים.

אם יש לכם עוד שאלות בנושא גלישת רוח ובכלל, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar