ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

תיקון גלשנים

איך מתקנים גלשן?

איך ואיפה מתקנים גלשן?
כל מה שאתם צריכים לדעת על תיקון גלשנים.

נכון, גלישה זה הדבר הכי כיף בעולם!
תחושת האושר אשר מתקבלת כאשר אנחנו נמצאים במים עושים את מה שאני הכי אוהבים בחופש מוחלט, היא תחושה שאין שנייה לה.

יחד עם זאת, ככל שתגלשו יותר, גם הגלשן שלכם יבלה יותר שעות במים, וזה אומר שעם הזמן הוא יכול לחטוף פיצוץ או שבר שידרשו תיקון מקצועי.
לפני שנענה על השאלה “איך מתקנים גלשן?” אנחנו רוצים להסביר לכם כמה מהסיבות הנפוצות שעלולות לגרום לשבר או פיצוץ שידרוש תיקון בגלשן שלכם.

איך גלשן נשבר?

שבר או פיצוץ בגלשן שלכם יכול להיגרם מכמה סיבות,
ראשית, פגיעה בגלשן מחוץ למים. הרבה מן השברים נגרמים לגלשנים דווקא מחוץ למים. בזמן שאנחנו נושאים את הגלשן מהבית לאוטו, או מהאוטו לים. הגלשן נפגע כאשר הוא נופל על הרצפה או פוגע בחפץ חד (גרם מדרגות, קיר במעלית וכו’). בכדי לשמור על שברים שקורים לגלשן מחוץ למים, הדבר הכי קל לעשות הוא פשוט לקנות תיק לגלשן, תיק ייעודי אשר ישמור לכם עליו, כאשר אתם מעבירים אותו ממקום למקום.

אך הגורם העיקרי של פיצוצים ושברים בגלשן שלכם, קורה כאשר אנחנו אתם משתמשים בו בזמן הגלישה במים. כאשר אתם גולשים, הגלשן נאלץ לעמוד בעומס גדול על המבנה שלו, וכמו כן, אתם נמצאים בסביבה משתנה כל הזמן ומלאה במכשולים. גלשן יכול להישבר במגוון דרכים בזמן הגלישה: פגיעה בגלשן של גולש אחר, פגיעה בקרקעית הים אחרי תפיסת גל, מכה מסלעים ואבנים, מהגוף שלכם, הגולשים ועוד.

הגלשן שלי נשבר, מה עושים?

דבר ראשון, תדעו שכמעט את כל סוגי השברים והפיצוצים בגלשן אפשר לתקן. אצלנו בסדנת התיקונים ראינו כל פיצוץ אפשרי וגם עשינו כבר את כל סוגי התיקונים האפשריים. מפיצוץ קטן ולא מורגש ועד לשברים מלאים של גלשנים לחצי. הכל עניין של מקצועיות וחומרים נכונים. מתקן טוב יודע בדיוק באילו חומרים להשתמש על מנת לתקן את הגלשן שלכם, ומהו התהליך המדויק על מנת שהגלשן יחזור לשימוש כפי שהיה לפני השבר והתיקון.

עכשיו אחרי שהבנו שאין בעיה לתקן כמעט כל שבר בגלשן. נדבר על מה האפשרויות שלכם לגבי תיקון הגלשן.

לתקן את הגלשן בעצמי או ללכת לסדנת תיקון גלשנים מקצועית?

התשובה לשאלה הזאת תלויה בכם, תהליך תיקון גלשן הוא תהליך מורכב אשר דורש הבנה בחומרים ורמת דיוק גבוהה. אם אתם רוצים לתקן את הגלשן שלכם לבד, זה בהחלט אפשרי, אך תדעו שכמו כל תחום חדש שלומדים צריך הרבה ניסוי, תהייה וטעייה. ובמקרה הזה כל טעות שלכם באה על חשבון החוזק ואיכות התיקון של הגלשן ויכולה להשפיע על רמת הביצועים הסופית שלו במים.

אם בכל זאת החלטתם לתקן בעצמכם, חשוב שתדעו שישנם סוגים שונים של חומרים לתיקון ושכל אחד מהם מתאים לסוגים שונים של גלשנים. אם אתם רוצים לתקן פיצוץ קטן מאוד אשר לא שווה לדעתכם להשקיע בו מאמץ רב בתיקון, תמיד תוכלו לקנות את אחד ממוצרי העזרה ראשונה שיש לגלשנים כגון מדבקות DING PATCH. מדובר על מדבקות עזרה ראשונה לפיצוצים קטנים.
גם אפוקסי מוכן לשימוש של נאוטיקס שמגיע בשפורפרות קטנות, שכאשר מערבבים אותן מתקבל חומר קשיח שמתקשה במהירות, יכול למלא פיצוץ קטן ולתקן אותו באופן זמני.
את שני הפתרונות הללו ניתן לרכוש בחנות פריגל או להזמין אותם עד הבית דרך האתר שלנו.

אך כמו שאמרנו, סוגי גלשנים שונים מתקנים עם חומרים שונים. בגדול, גלשני EPS (הקצף ממנו עשוי הגלשן), מתקנים עם דבק אפוקסי בשילוב סיבי זכוכית. ואילו גלשני פוליאוריטן (הקצף ממנו עשוי הגלשן) מתקנים עם דבק פוליאסטר בשילוב עם סיבי זכוכית.
איך יודעים ממה הגלשן שלכם עשוי? את זה תצטרכו לברר עם המקום בו רכשתם את הגלשן. אם אתם לא יודעים, עדיף לתקן עם דבק אפוקסי שיכול לתקן גם גלשני פוליאוריטן. לחלופין, אם תתקנו את הגלשן שלכם עם דבק פוליאסטר ובמקרה הגלשן עשוי מאפוקסי, הוא יכול להיהרס לחלוטין.

איפה מוצאים סדנה לתיקון גלשנים?

סדנאות רבות לתיקון גלשנים פזורות ברחבי הארץ. ומועדוני גלישה רבים נותנות את השירות של תיקון גלשנים. חפשו באינטרנט מועדוני גלישה באזור שלכם ותבררו איתם האם יש להם שירות כזה.

אצלנו במועדון הגלישה והספורט הימי פריגל יש סדנה מקצועית לתיקון גלשנים מכל הסוגים. מכיוון שאנחנו חנות אשר מוכרת ציוד גלישה ממגוון תחומים כגון גלישת רוח, גלישת גלים, גלישת קייטסרף וסאפ. התמקצענו לאורך השנים בתיקון של כל סוגי הגלשנים. המתקן המקצועי שלנו פבלו קברל, עם ניסיון של שנים בתחום התיקונים, יחזיר את הגלשן שלכם למים ומהר תשכחו שהוא היה בכלל בתיקון.

כל גלשן מתקנים בצורה שונה ובתהליך שונה. תיקון גלשני גלים למשל, הוא פשוט יחסית, ואינו דורש הרבה שכבות וחיזוקים בזמן התיקון. תיקון גלשני רוח לעומת זאת, צריך להבטיח עמידה בעומסים מאוד גבוהים ולכן על מנת להבטיח שיהיה זה תיקון שישאר לאורך זמן ויהיה חזק ומקצועי נדרש זמן עבודה ארוך יותר, עם הרבה שלבי ביניים על מנת להבטיח שהתיקון עומד בסטנדרטים גבוהים ולא יפתח לגולש במים תוך כמה שימושים ספורים.

מכיוון שהגלשן שברשותכם חשוב ויקר לכם, אתם לא תהססו להשקיע בו מה שדרוש על מנת שיחזור למים מהר, כאשר הוא שוב חזק ואיכותי כמו שהיה לפני שנשבר.

אם בכל זאת החלטתם לתקן לבד ולעבור את כל התהליך שכרוך בכך הכינו את עצמכם טוב ותדעו מראש מה אתם אמורים לעשות. איזה חומר להשתמש, כמויות, זמן ייבוש וכו’. חקרו את הנושא לעומק לפני שתחליטו לתקן את הגלשן בעצמכם.

אם יש לכם שאלות לגבי תיקון גלשנים, או שאתם רוצים להתייעץ איתנו בנושא

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור, 072-3952281

צוות פריגל

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar