ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

השפעות חיוביות של הגלישה

הדרך לחיים טובים יותר מתחילה בים

על ההשפעות החיוביות שיש לסביבה וספורט ימי על הבריאות הפיזית והמנטלית של בני האדם.

מי מאיתנו לא מכיר את התחושה הנהדרת של שהייה בחוף הים. התחושה של החול בין כפות הרגליים, החום של השמש, שכשוך במים או סתם צפייה בגלים הנשברים על החוף. זה לא משנה אם הבילוי שלכם בחוף הים כולל השתתפות בספורט ימי כגון גלישת גלים או רוח, או סתם רביצה על כיסא נוח תחת השמש החמה. מחקרים רבים בעולם גילו אשר שהייה בחוף הים ובסביבתו או השתתפות בספורט ימי היא בעלת פוטנציאל אדיר לשפר את איכות החיים שלנו ולהשפיעה בצורה חיובית על הכושר הגופני שלנו ועל הבריאות הנפשית והמנטלית של בני האדם.

מקורות המים על פני כדור הארץ הכוללים אוקיינוסים, אגמים, נהרות ועוד מכסים כ-71% מהשטח הכולל של כדור הארץ. יחד עם זאת, הפלנקטון המצוי באוקיינוסים מספק לנו יותר מ50% מהחמצן שלנו על פני כדור הארץ. תוסיפו את העובדה שכ-60% ממשקלו של האדם מורכב ממים. ותבינו כמה החיבור שלנו למים על פני כדור הארץ הוא עמוק, נרחב ובלתי נפרד מהוויה שלנו ומהחוויה שלנו כבני אדם. מים הם חיים ואנחנו קשורים באופן ישיר לכל מקורות המים על פני כדור הארץ. אין פלא אם כך שמחקרים רבים וספרים העוסקים בתחום גילו כבר מזמן ששהייה בתוך, ליד ובקרבת הים והשתתפות בפעילויות הכוללות שהייה בים עשויות לשפר את הבריאות שלנו ואת איכות החיים שלנו.

גלישת גלים – למי שרוצה לשפר את הכושר הגופני ולפתח חוסן מנטלי

שיפור הבריאות בעזרת ספורט ימי

בתור גולשים ותיקים אנחנו עדיין זוכרים את התחושה הראשונית של למידת תחום ספורט ימי חדש. קחו לדוגמא גלישת גלים. על מנת להגיע למצב בו אתם גולשים על הגל תצטרכו להיכנס למים ולעבור את הגלים בחתירה, לצפות בים, לחכות לרגע המתאים לתפיסת הגל ולאחר מכן להסתובב לכיוון החוף, לחתור בכל הכוח ולעבור משכיבה לעמידה ברגע שהגל לקח אתכם. את כל זה תצטרכו לעשות בסביבה משתנה הכוללת זרמים, רוח וגלים שלעיתים נשברים עליכם מכל כיוון.

כל תרגול של ספורט ימי כרוך בהרבה מאמץ פיזי ומנטלי, ואם תתמידו בו תראו את השיפור הניכר בכושר הגופני, בסיבולת לב הריאה וביכולת ההתמדה, כמו גם יכולות סבילות גבוהות יותר בביצוע של פעילות גופנית. כל זה תוך כדי שאתם משפרים את מצב הרוח שלכם בזמן התרגול. איך? כבר מסבירים.

בזמן תרגול של פעילות ימית ישנה תמיד מרכיב של חדשנות, למידה פעילה והתגברות על מכשולים. קחו למשל את הדוגמא שנתנו למעלה לגבי גלישת גלים. בזמן שאתם גולשים המוח שלכם מפריש חומרים כימיים כגון אנדורפיניים, דופמין ואנדרנלין. חומרים אלו מקושרים לעלייה במצב הרוח, להפחתה בתחושת כאב ותחושת אופוריה מוגברת. הדופמין למשל נקשר עם היכולת שלנו להתגבר על קשיים, לקחת סיכונים ולדרייב שלנו לנסות דברים חדשים בחיים. כאשר אתם מצליחים להתגבר על תחושת הפחד ולעמוד על הגלשן בזמן רכיבה על הגל, אתם עובדים על היכולת שלכם להתמודד עם מצבי חיים מורכבים ומפתחים את היכולת לנסות דברים חדשים שלעיתים מפחידים אתכם בחיים.

גלשנים גלים חדשים באתר

חתירה בסאפ – למי שרוצה לעבוד על שרירי הליבה שלו , סיבולת לב ריאה ולגלות מקומות חדשים

חתירה בסאפ

סאפ הוא כבר כלי ימי די ותיק בנוף הספורט הימי העולמי. אך יחד עם זאת זוכה עדיין לפופולריות אדירה בחופי ישראל והעולם. היתרון הענק שלו שהוא קל מאוד לשימוש ובכמה שיעורים בודדים תוכלו ללמוד איך לתפעל אותו ולהנות מכל היתרונות שלו לשיפור הכושר הגופני שלכם בזמן שאתם חותרים על פני המים למרחקים ויכולים לגלות מקומות חדשים ויפים לאורך החוף. בנוסף, חתירה בסאפ היא בסיס מעולה לאימון LOW IMPACT. אימון שבו המגע שלנו עם האדמה או הרצפה הוא נמוך. אימון כזה מתאים במיוחד לאנשים שאינם יכולים או רוצים לבצע פעילות גופנית הכרוכה באימפקט גבוה שנוצר עם המגע של הרגליים בקרקע.

החתירה בסאפ מפעילה מגוון גדול של שרירים בפלג הגוף העליון כגון: חזה, חגורת הכתפיים, שרירי השכמה, שריר הרחב גבי, שרירי הבטן ועוד. מעצם החתירה בסאפ אתם תעבדו על רוב שרירי פלג הגוף העליון באימון אחד מהנה ומועיל.

בנוסף, חתירה בסאפ מעולה לחיזוק שרירי הליבה. שרירי הליבה הם השרירים שתפקידם לשמור על גופנו יציב במצבים נייחים ודינאמיים כגון: הליכה, ריצה, כיפוף וברוב ביצוע המטלות היומיומיות בעבודה ובחיים האישיים. בעת החתירה בסאפ  אנו עומדים על משטח לא יציב אשר מושפע מתזוזות המים מתחתינו ולכן שרירי הליבה עובדים שעות נוספות כדי להשאיר אותנו יציבים על הסאפ כדי שלא ניפול ממנו למים. ובשל כך מתחזקים במהלך החתירה.

גלשני סאפ קשיחים חדשים באתר

גלישת רוח – למי שאוהב להפליג על פני הים בעזרת הרוח ולהתאמן תוך כדי מבלי להרגיש

גלישת רוח

גלישת רוח, הספורט הוותיק שמייצר לנו אלופי עולם ואלופים אולימפיים כבר שנים רבות. מי שכבר התנסה יודע לומר שגלישת רוח הוא אחד מענפי הספורט הימי הכיפיים ביותר שיש. בנוסף, הוא מאמץ כמעט את כל שרירי הגוף ובכך מאפשר לגולש להתאמן תוך כדי שהוא עושה את מה שהוא אוהב. לגלוש במהירות על פני הים בעזרת כוחה של הרוח.

מה שמייחד את גלישת רוח בתחום האימון הגופני הוא שבנוסף לחיזוק שרירי הליבה של הגולש בזמן שהוא מנסה לייצב את עצמו על הגלשן כאשר הוא גולש. מכיוון שהלמידה מאתגרת וכיפית במיוחד. הגולש בכלל לא שם לב שהוא בעצם מאמץ את כל שרירי הגוף כולל הרגליים והאגן לטובת ייצוב הגוף, ושרירי פלג הגוף העליון הכוללים את שרירי הגב, החזה והכתפיים לטובת תפעול ואחזקת המפרש והגלישה על פני הים. לא נדיר לסיים שיעור עם תלמיד כאשר פתאום נוחתת עליו ההבנה שהוא נורא התאמץ בשיעור או בגלישה ושכל הגוף שלו עבד והתאמץ. 

בשורה התחתונה, גלישת רוח היא סוג ספורט אשר שורף המון! קלוריות ומאפשר לגולש להתאמן על כל שרירי הגוף כולל שרירי הליבה בזמן שהוא גולש ונהנה לו. ולא שם לב בכלל שהוא מתאמן תוך כדי. מי אמר WIN WIN ולא קיבל??

גלשני רוח חדשים באתר

נו השתכנעתם כבר להתחיל לגלוש? אז זהו שזה לא הכל…

היתרונות ענקיים של החשיפה למי הים הקרים בעת ביצוע פעילות ימית בחורף 

היתרונות ענקיים של החשיפה למי הים הקרים

חלק נכבד מן האנשים אשר מתחילים לתרגל ספורט ימי באופן קבוע כגון גלישת גלים או חתירה בסאפ, מחפשים חוץ מאלמנט ההנאה שיש בתחומי ספורט אלו, גם את יתרונות הבריאות אשר נלווים אליהם.

חוץ מחיזוק השרירים אשר משתתפים בתהליך החתירה בסאפ או בגלשן גלים כגון כתפיים, גב ובטן או חיזוק שרירי הליבה ושיפור היציבות, ישנו עוד יתרון נוסף שלא מרבים להתייחס אליו כאשר מדברים על היתרונות של ספורט ימי. יתרון זה הינו… חשיפה לקור ולמים קרים! 

מכירים את זה שאתם מגיעים לים בבוקר, בעונות מעבר או בחורף וחושבים לעצמכם “מה זה הקור הזה? למה אני לא נמצא במיטה עכשיו?” הטמפרטורה הנמוכה, הרוח והמחשבה על המים הקרים, לעיתים מרגישים לנו כמכשול של ממש. 

אז בפעם הבאה שתהססו, האם לחבר את הליש לגלשן ולהיכנס למים כי קר, זכרו כמה עובדות מעניינות על השפעת הקור על גוף האדם.

השפעת מים קרים על הגוף – הגברת זרימת הדם וחיזוק המערכת החיסונית

חשיפה עקבית לקור (מים קרים, מקלחות קרות), מגבירה את זרימת הדם בורידים ובעורקים של הגוף, מה שמשפר את יעילותם של כלי דם אלו ומגביר את אספקת הדם אל כל חלקי הגוף. בנוסף, החשיפה לקור מגבירה את ייצור תאי הדם הלבנים, אשר בתורה מגבירה את יכולותיה של מערכת החיסון של הגוף.

עליה בתחושת האושר ותחושת רווחה נפשית כללית טובה

חשיפה עקבית לקור, מגבירה שחרור של הורמונים שונים בגוף אשר אחראים על תחושה טובה בגוף האדם כגון אנדרנלין. עובדה זו עשויה לעזור לעלייה בתחושת הרווחה הכללית של האדם ואפילו לעזור במקרים של דכדוך.

הקלה על כאבים

כפי שצויין, חשיפה לקור מגבירה שחרור של הורמונים כגון אנדרנלין בגוף. 

אנדרנלין משפיע על הגוף בין היתר בהפחתת כאבים. 

לכן, חשיפה עקבית לקור עשויה לעזור בהקלה על כאבים והפחתת תסמיני דלקת.

גם אם אתם לא חובבי ספורט ימי – שהייה במרחב הימי עשויה לבדה לשפר את הבריאות הפיזית והמנטלית

נשימה של האוויר המצוי בסביבת הים, עשיר במלח, מינרלים שונים ויונים שליליים הם אטומים חיוניים עבור שלל מערכות בגוף. מדובר במולקולות שמתפרקות בעקבות תנועות של מים, אוויר וקרינה מהשמש. המחקרים מראים, כי כאשר יונים שליליים משתלבים במחזור הדם שלנו, הם מייצרים תגובות ביוכימיות אשר מעלות את רמת ההורמון סרוטונין, חומר הנחשב שנים רבות כמשפר ומעלה את מצב הרוח אצל בני אדם. 

בנוסף, יונים שליליים נקשרים לחלקיקי אבק וזיהומים שונים באוויר. ובכך עשויים לשפר את איכות הנשימה במיוחד אצל סובלים מקשיי נשימה שונים. 

מחקרים גילו ששהייה בסביבה טבעית של יערות, אגמים ואוקיינוסים משפרת את איכות החיים, עשויה לתרום לירידה בסטרס של חיי היומיום בעולם המערבי ועשויה לשפר ולתרום לעלייה במצב הרוח ותחושת הרווחה הכללית אצל בני אדם. 

בילוי בחוף הים עשוי לשפר את חיי החברה שלכם ולגרום לכם להזיז את הגוף יותר

בילוי בחוף הים עשוי לשפר את חיי החברה

גם אם אתם לא חובבי ספורט ימי, ולא זכיתם לגור במרחק הליכה מהים. זה לא אומר שאין באפשרותכם להנות מהיתרונות הרבים שיש לו להציע.

בילוי יומי על חוף הים יכול בהחלט להיות הפתרון למי שאינו גר בקרבת הים וצריך להשקיע ולנסוע על מנת להגיע אליו. שאתם מבלים על חוף הים, יש לכם את האפשרות לזוז ולהניע את הגוף בסמוך לכחול הגדול העוצמתי. צאו להליכה או ריצה קצרה על קו החוף תוך כדי שאתם מקשיבים לגלים הנשברים ונושמים את האוויר רווי המלח שדיברנו עליו. או שחקו עם הילדים במים ובחוף ותחזקו את הקשר עמם. 

ההמלצה שלנו היא לשלב בין השניים, להיפגש עם קבוצת חברים או משפחה על חוף הים ולעסוק בפעילות גופנית מתונה או פעילות ימית. ככה תרוויחו גם את הבילוי המשותף שנמצא במחקרים רבים כתורם לתחושת הרווחה של בני האדם ועל תחושת האושר, וגם תרוויחו את כל התועלות החיוביות שדיברנו עליהן ותוכלו לשפר את הכושר הגופני שלכם ואת תחושת הרווחה הכללית שלכם בזמן הבילוי.

לסיכום,

מקווים שהצלחנו לשכנע אתכם שבילוי בקרבת הים, היכול לכלול מגוון של פעילויות שונות. עשוי לשפר את איכות החיים שלכם, נקודה. 

אם המאמר הזה עשה לכם חשק ללמוד לגלוש ואתם רוצים ליהנות מכל היתרונות שיש לספורט המדהים הזה להציע. צרו איתנו קשר עוד היום ונתאם לכם את שיעור הגלישה הראשון שלכם.

נתראה במים, צוות פריגל.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar