ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

מדריך לבחירת גלשן קייטסרפינג

המדריך לבחירת גלשן קייטסרפינג

כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את גלשן הקייטסרפינג הראשון שלך

גלישת קייטסרפינג היא אחד מסוגי הספורט הימי המלהיב ביותר שיש. גלישת קייטסרפינג דורשת הרבה תרגול, מסירות והתמדה לאורך זמן. בנוסף, השקעה בציוד איכותי שיאפשר לגולש לתרגל ולהתקדם בצורה בטוחה ויעילה. אחת ההחלטות החשובות ביותר שכל גולש קייט צריך לקבל היא בחירת גלשן הקייט במתאים ביותר עבורו. גלשן קייט איכותי ומתאים ישפר את חווית הגלישה ויאפשר התקדמות בקצב הנכון עבור הגולש. לכן חיוני להקדיש זמן לבחירה ולהבין מהי האפשרות הטובה ביותר עבור הגולש לפני שרצים לרכוש את הגלשן הבא.

הנה מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון שבוחרים גלשן קייט סרפינג חדש:

סגנון הגלישה

סגנון הגלישה של הגולש הוא שיקול חשוב בבחירת גלשן חדש. ישנם מספר סגנונות שונים של גלישת קייט. העיקריים הם – פריסטייל, רכיבה על גלים ופרירייד. כל סגנון מצריך סוג גלשן אחר שלו מאפיינים ייחודים לסגנון הגלישה. והוא מאפשר מיצוי גדול יותר של יכולות הגלשן בתנאים הספציפיים שהוא מתאים להם. לכן חיוני להבין ולבחור גלשן התואם לסגנון המועדף על הרוכב. או לסגנון שהוא חושב שהוא מתכוון להתמקצע בו.

עדיין לא יודעים לאיזה סגנון אתם מתחברים? הרחבנו עבורכם על כל סגנון בנפרד, אז תמשיכו לקרוא…

פרירייד:

פרירייד

גלישת פרירייד היא הסגנון הפופולרי ביותר של גלישת קייט והיא מתאימה לגולשים בכל הרמות. שאומרים פרירייד מתכוונים לגלישה הלוך וחזור, תרגול תמרונים בסיסיים כמו קפיצה, סיבובים ומהפכים וחידוד (גלישה במעלה הרוח). גולשי פרירייד שמים דגש על הנאה מהחופש שבגלישת קייט. ואינם מנסים להגיע לביצועי קצה או גלישה בתנאים קיצוניים כמו גלים גבוהים, ים סוער או רוח חזקה באופן קיצוני.

רכיבה על גלים:

רכיבה על גלים

רכיבת גלים היא סגנון מתקדם יותר של גלישת קייט הכולל רכיבה על גלים עם גלשן ייעודי לגלים. סגנון זה דורש כישורי הבנה גבוהה של תנאי הים וגלים, יכולת לשלוט בקייט בזמן הרכיבה על הגל, ויכולות גלישה גבוהות על מנת לבצע פניות, תמרונים מהירים וקפיצות . רכיבה על גלים יכולה להיות מאתגרת אך גם מאוד מתגמלת. רכיבה על גלים היא מאתגרת וגורמת לריגוש אדיר לגולש בזמן הגלישה.

פריסטייל:

פריסטייל

סגנון גלישת קייט הכולל ביצוע קפיצות ותרגילים מורכבים מאוד על גלשן טווין טיפ. סגנון זה דורש רמה גבוהה של מיומנות וכושר גבוה, מכיוון שהגולש צריך לדעת לשלוט בקייט תוך כדי ביצוע תמרונים מורכבים בזמן שהוא נמצא באוויר עם הגלשן. פרירייד הוא סגנון פופולרי מאוד בתחרויות בינלאומיות, בהן הגולשים נשפטים לפי רמת הקושי והסגנון של התרגילים שלהם.

כל סגנון גלישה דורש קייט וגלשן ספציפיים הנותנים מענה מדויק ונכון עבור אותו סגנון גלישה

ישנם מספר סוגים של גלשני קייט. הפופולריים ביותר הם גלשן הטווין טיפ, גלשן גלים, וגלשני פויל. גלשני טווין טיפ הם הנפוצים ביותר והם נותנים מענה עבור כל סגנונות גלישת הקייט. יחד עם זאת, העיצוב שלהם משתנה בהתאם לסגנון הגלישה הייחודי שהם יוצרו עבורו. זאת אומרת שיש הבדל בעיצוב הגלשן בין טווין טיפ לגלישת פרירייד לעומת טווין טיפ לגלישת פריסטייל.

אנחנו נרחיב במאמר הזה על גלשני הטווין טיפ. שהם הנפוצים ביותר ובהם משתמשים רוב הגולשים בעולם לגלישת קייט במגוון תנאים וסגנונות גלישה.

גלשן טווין טיפ – פרירייד

גלשן טווין טיפ - פרירייד

סוג גלשן זה הוא בין הנפוצים והפופולריים ביותר אצל גולשי קייט ברחבי העולם. הוא מאפשר גלישה במגוון רחב מאוד של תנאי גלישה. לגלשני פרירייד הם רחבים, יציבים ונוחים. ומאפשרים שליטה גבוהה ועלייה לפלנינג מהירה. גלשני פרירייד הם מושלמים לגולשים מתחילים ובינוניים, מכיוון שקל לשלוט מאוד לשלוט בהם והם מאפשרים גלישה נוחה, רמת שליטה גבוהה ויכולות חידוד טובות.

גלשן טווין טיפ – פריסטייל:

גלשן טווין טיפ - פריסטייל

סוג גלשן זה מיועד לגולשים מתקדמים יותר שרוצים לבצע תרגילים מורכבים וקפיצות. גלשנים אלו קשיחים יותר עם עיצוב יותר חד ודק המקנה יכולת תגובה משופרת והתנתקות מהירה מהמים לטובת קפיצות ותרגילים. גלשנים אלו הם בדרך כלל קטנים יותר בגודלם ויש להם רוקרים גבוהים ואגרסיביים יותר המאפשרים להם לחתוך דרך ים צו’פי ומקנים יכולת תמרון וביצוע משופרים.

גלשן טווין טיפ – רוח חלשה:

גלשן טווין טיפ - רוח חלשה

סוג גלשן זה הוא בעל שטח פנים רחב מאוד, רוקרים שטוחים יותר וגודל כללי גדול יותר. הם מתאימים במיוחד לגולשים שרוצים לגלוש ולעלות לפלנינג ברוחות קלות מאוד. גלשנים אלו משמשים לעיתים גולשים כבדי משקל שרוצים גלשן נוח וסלחן שיאפשר להם גלישה גם ברוח חלשה/ בינונית. או לגולשים מתחילים מאוד שרוצים גלשן סלחן וידידותי ללמוד עליו את השלבים הראשונים של גלישת הקייט. 

לסיכום, גלשני טווין טיפ הפופולריים הם מגוונים ומותאמים למגוון סגנונות גלישה. לכל סוג טווין טיפ יש תכונות ספציפיות ההופכות אותו למתאים לסגנונות שונים של גלישה. בעת בחירה של גלשן טווין טיפ חדש חשוב לקחת בחשבון את סגנון הגלישה, הניסיון רמת הגלישה של הגולש בכדי למצוא את הטווין טיפ המושלם לצרכיו הספציפיים של הגולש.

פרמטרים נוספים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירה של גלשן חדש

רמת הגולש

רמת הגולש היא פרמטר חשוב נוסף שצריך לקחת בזמן התאמת הגלשן הנכון עבור הגולש. רוכבים מתחילים יבחרו בדרך כלל בגלשן סלחן וקל לשליטה כגון טווין טיפ – פרירייד או טווין טיפ לרוחות חלשות. בעוד שגולשים מנוסים יותר יעדיפו גלשן שמספק יותר מהירות, זריזות ויכולת תמרון, כגון טווין טיפ – פריסטייל או גלשן קייט יעודי לגלים במקרה והם נכנסים בתנאי ים המתאימים לגלישת קייט בגלים.

מידות הגולש

הגובה והמשקל של הגולש הם שני גורמים חשובים גלשן מתאים. מימדי הגולש משפיעים בצורה ישירה על העומס שנוצר על הגלשן בזמן הגלישה ולכן משפיעים על ביצועי הגלשן והגולש. גולש גדול יותר צריך גלשן גדול ורחב כדי לספק תמיכה וציפה גבוהה. בעוד שגלוש קטן יותר יבחר בדרך כלל בגלשן קטן יותר התואם את מידותיו ויקנה לו יכולות תמרון גבוהות יותר וזריזות.

תנאי הרוח והים בהם הגולש מתכוון לגלוש

גם התנאים בהם הגולש מתכנן לגלוש חשובים מאוד ויש לייחס להם חשיבות רבה בעת בחירת הגלשן. גלשנים שונים נועדו לתנאים שונים. בזמן בחירת הגלשן חשוב שהגולש ישאל את עצמו באילו עוצמות רוח וגובה גלים הוא הולך להתאמן ולגלוש?  גולש בתנאי ים מאתגרים עם רוח חזקה וגלים יצטרך גלשן מתאים שיאפשר לו מעבר גלים ושליטה גבוהה ברוח חזקה. ואילו גולש בתנאי ים רגועים יחסית עם רוח בינונית וים שטוח יצטרך גלשן אחר לחלוטין שיקנה לו עלייה נוחה ומהירה לפלנינג ונוחות גלישה. לבדיקת תנאי הים עכשיו לחצו כאן

גלשני קייט מומלצים

לסיכום, בחירת גלשן קייט מתאים היא החלטה מכרעת עבור כל גולש קייטסרפינג מתחיל. חיוני לקחת בחשבון גורמים כמו סגנון הגלישה, מידות הגולש, התנאים בהם הוא מתכנן לגלוש, סוגי הגלשנים השונים ורמת הגולש. אם לוקחים את הזמן לחקור, לשאול ולשקול את מכלול הגורמים הללו. עולה הסיכוי לרכוש גלשן מתאים שיאפשר לכם התקדמות מהירה ושעות של הנאה במים.

קראתם הכל ואתם עדיין לא בטוחים איזה גלשן קייט מתאים לכם?

צרו איתנו קשר עכשיו ונשמח לעזור לכם! אנחנו מקיימים קורסים מקצועיים בגלישת קייט ומייבאים ציוד גלישה איכותי מהחברות המובילות בעולם. הצוות שלנו ידע להתאים לכם את הציוד הנכון והמתאים ביותר עבורכם בהתאם לדרישות הספציפיות שלכם.

גלשנים קונים מאנשים!

ניפגש במים, צוות פריגל

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar