ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

הפלגה על קטמרן

למה כדאי לכם ללמוד להפליג על קטמרן?

אם אי פעם חלמתם למתוח את המפרש בסירה שלכם, ולצאת להפליג בים הפתוחף, הפלגה בקטמרן היא בדיוק הספורט בשבילכם. למי שעדיין לא מכיר, קטמרן היא סירת מפרש קטנה יחסית בעלת שני בידונים (מכלים מפיברגלס מלאים באוויר שמאפשרים לסירה לצוף על פני המים), ומקום ישיבה באמצע המספיק בדרך כלל לאדם אחד ועד חמישה אנשים.

קטמרן היא סירה נוחה ופשוטה לתפעול וביחס לסירות מפרש אחרות היא אינה מצריכה ידע קודם הוא היכרות רבת שנים עם הים.

דמיינו לכם סירת מפרש מהירה המפליגה בעזרת כוח הרוח והגלים, ואילו אתם משיטים אותה ומתענגים על היכולת לעזוב לכמה שעות את החוף, לשוט לעומק הים ולנקות את הראש. נשמע לכם טוב? זה באמת טוב!  אז לטובת אלו שעדיין לא השתכנעו או חוששים קצת, הכנו לכם רשימה של דברים שבגללם כדאי לכם ללמוד קורס השטת קטמרן.

5 סיבות ללמוד להפליג על קטמרן

1. לימודי קטמרן קלילים וברוח טובה

רוב סוגי הספורט הימי, דורשים כושר גופני טוב ושעות רבות של אימון בים בתנאי רוח וגלים מאתגרים. התקדמות בגלישת גלים למשל יכולה לקחת שנים רבות בהן אתם נדרשים להגיע לים ולהתאמן כמה שרק אפשר. עקומת הלמידה על קטמרן לעומת זאת, היא תלולה ומהירה ביחס לכל שאר סוגי הספורט הימי האחרים. ראשית, אין צורך בכושר גופני מיוחד. אתם יושבים על הסירה במשך ההפלגה ולכן לא מתאמצים פיזית או נדרשים לשיווי משקל ואיזון של הגוף. שנית, הטכניקה של ההפלגה בקטמרן היא פשוטה יחסית ואינה מצריכה הרבה לימוד תיאורטי, מבחנים או תרגול ארוך ומייגע. בקורס של שש שעות אתם תקבלו את הבסיס הנדרש לשם השטה בטוחה ומהנה תוך שמירה על חוקי הים.

2. כל אחד יכול

להשיט קטמרן כמעט כל אחד יכול. קטמרן משיטים בעיקר בעזרת שליטה בהגה של הסירה על ידי יד אחת. כאשר היד השנייה שולטת על המפרש הראשי והמשני. לכן, אפילו ילדים, מבוגרים או בעלי מוגבלות תנועתית יכולים ללמוד להפליג ולהשיט קטמרן. סירת קטמרן שאינה גדולה ומצריכה צוות, ניתן להשיט אפילו לבד כאשר תנאי הים רגועים יחסית ולא מאתגרים או מסוכנים. 

ללמוד להפליג על קטמרן

3. מתאים לרוב ימות השנה

בשונה מחלק סוגי הספורט הימי כמו גלישת גלים אשר דורשים תנאים מיוחדים. הפלגה בסירת קטמרן אינה דורשת תנאי ים ספציפיים מאוד, והיא מתאימה לרוב ימות השנה בהם הים לא סוער. להפלגה בסירת קטמרן אין “עונה” וניתן להפליג כל עוד הים לא מאוד סוער (מה שקורה פעמים ספורות בלבד בחורף), או כאשר הרוח חזקה מידי (מה שקורה בערך עשרות פעמים בשנה). עובדה זאת, הופכת את השטת הקטמרן למושלמת לבעלי משפחות אשר מחפשים ספורט ימי לעשות ביחד עם המשפחה או החברים ללא הצורך לבדוק תחזית באופן קבוע או לתכנן ימים או שבועות רבים מראש. ניתן להפליג בקטמרן אפילו בחורף כל עוד הים לא מאוד סוער. ואפילו ניתן לומר שהימים הטובים ביותר להפלגה הם ימי עונות המעבר ורוב חודשי החורף בהם הים רגוע יחסית.

4. קטמרן להשכרה בקלות ובמהירות

אם חשבתם לעצמכם שהבעיה הגדולה של הפלגה בקטמרן היא שצריך לקנות סירה, תחשבו שנית. ניתן להשכיר אצלנו קטמרן ברוב ימות השנה, מה שהופך את הסיפור לנגיש ונוח לכל אדם. כאשר אתם משכירים קטמרן, המועדון ממנו השכרתם מכין לכם את הסירה ליד המים כאשר היא כבר מורכבת ומוכנה לכניסה למים ולהפלגה. כמו כן, המועדון מטפל ומתחזק את הסירה לאורך השנה כך שההוצאה היחידה שלכם היא עלות השכרת הסירה. 

קטמרן להשכרה - פריגל

5. קורס קטמרן במחיר אטרקטיבי

לעומת קורסים אחרים של שייט כגון שייט בסירה ממונעת או שייט יאכטות בהם עלות הקורסים היא אלפי שקלים. קורס קטמרן הוא בעל תג מחיר אטרקטיבי ונגיש. לכן, במקום להוציא אלפי שקלים על קורסים יקרים אשר דורשים לימודים ארוכים והגשת עבודות ובחינות קשות. קורס הקטמרן מאפשר לכם להתחבר לים בצורה פשוטה ועתיקה יותר. רק אתם, המפרשים וכוח הרוח. נכון, כנראה לא תפליגו עם הקטרמן ליוון. אבל תבלו שעות בים הפתוח עם חיוך ענק על הפנים ומי מלח בשיער. מבטיחים לכם…

איפה לומדים השטה בקטמרן?

למרות שהשטת קטמרן היא ספורט קל ופשוט יחסית ללמידה, היא עדיין מתבצעת במרחב הימי בו ישנן מגוון של סכנות, לכן ההמלצה שלנו היא ליצור קשר עם מועדון שייט ותיק ומוסמך שילמד אתכם השטה והפלגה של קטמרן בצורה יסודית ובטיחותית. 

רגע, אי אפשר ללמוד השטת קטמרן לבד?

את האמת, לא ממש, אם אין לכם סירה משלכם ואדם מנוסה שידע ללמד אתכם. עדיף  להתנסות בספורט המדהים הזה במסגרת של קורס מסודר. זה גם יבטיח שתלמדו להשיט בצורה הכי מקצועית שיש. וגם ימנע מכם התעסקות מיותרת עם קניה ואחזקה של קטמרן משלכם. 

איך עושים את הצעד הראשון בכניסה לעולם השייט בקטמרן?

מגיעים להתייעץ או ללמוד במועדון ובית ספר מקצועי לספורט ימי, לפרטים על לימודי קטמרן לחצו כאן.

מועדון שמחזיק סירת קטמרן נוחה ללימוד ויודע לתת מענה לאורך כל השנה. יש בתי ספר בודדים אשר מוכנים לעמוד בעלויות האחזקה והלימוד של קטמרן, והם גם המקצועיים והוותיקים ביותר בתחום. 

אז אם הגעתם עד לכאן, כנראה שהצלחנו לשכנע אתכם. אנו מבטיחים לכם שאם תקחו צעד נוסף ותקבעו איתנו שיעור קטמרן, לא תתאכזבו ותגלו עולם שלם של הנאה צרופה בים הפתוח וחסר הגבולות. 

בנוסף, אתם יכולים לפנק אדם קרוב אליכם או אפילו זוג חברים במתנה שאין דומה לה שובר מתנה לקורס שייט בקטמרן – לפרטים לחצו כאן

אם יש לכם שאלות נוספות לגבי ספורט ימי בכלל וקורס קטמרן בכלל, מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור ולענות על כל השאלות שלכם.

ניפגש במים, צוות פריגל.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar