ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

גלישת סאפ גלים

מדריך לשיפור גלישת סאפ גלים במהירות

גלישת סאפ בגלים היא אחד מהדברים הכיפיים ביותר שניתן לעשות על סאפ. יחד עם זאת, היא גם דורשת מן הגולש אימון רב ושעות מים רבות. רבים מן הגולשים מתקשים להתחיל לגלוש סאפ בגלים בדרך נכונה ובטוחה. ולכן יצרנו בשבילכם מדריך קצר ותמציתי. אשר יראה לכם כיצד בשני צעדים פשוטים, ניתן לשפר את גלישת הסאפ בגלים שלכם.

אך זכרו, גלישת סאפ בגלים כמו כל ספורט ימי, דורשת תרגול. לכן, נסו להגיע כמה שיותר לים ולהתאמן על הגלישה שלכם. וכן, אם אתם מרגישים צורך, תקבעו שיעור עם מדריך מקצועי אשר יוכל לתת לכם את כל הדגשים הרלוונטים על מנת שתנצלו כל דקה במים עד תום.

שיפור יכולות גלישת סאפ גלים

עכשיו לעניינו, לשפר את יכולות הגלישה שלך בסאפ זה לא דבר קל ודורש הרבה אימון, נפילות רבות והרבה שעות ים. יחד עם זאת, ישנם דברים שניתן לעשות אשר ישפרו אותך באופן הכי מהיר שיש. בין שלל הדברים בחרנו להתמקד היום ב-2 צעדים אשר לטעמנו יעזרו מאוד לגולשי סאפ מתחילים אשר רק נכנסים לתחום.

1. תתחיל בשיפור מיומנויות הבסיס – לא פעם אנו נתקלים בחותרים אשר מתחילים לתפוס גלים, אבל אינם יודעים לשלוט בסאפ ברמה בסיסית הנחוצה על מנת לתפוס גלים. זה מוריד את הסיכוי שלהם להשתפר בצורה מהירה וגם מסכן אותם ואחרים במים. אז מה לדעתנו הכי נחוץ לדעת לפני שמתחילים לגלוש? כמו שתינוק לא מתחיל ללכת לפני שהוא זוחל. כך גם אתם בתור גולשים מתחילים לא תתפסו גלים לפני שתשלטו במיומנויות בסיס אלו.

א. סיבוב ברגל ציר – תפיסת הגל נעשית כאשר הרגליים כבר במצב גלישה, זאת אומרת על קו האמצע של הגלשן רגל אחת קדימה ואחת אחורה. לכן, סיבוב ברגל ציר מכין את הגולש בצורה הטובה ביותר לתפיסת הגל, ואין לו צורך לסדר את הרגליים לאחר התפיסה. רוב גולשי הסאפ המתחילים לא מנסים לתפוס את הגל ברגל ציר אלא ברגליים מקבילות כמו בתנוחת חתירה רגילה. ולכן בכל פעם שמגיע אליהם גל, הם מאבדים את שיווי המשקל ונופלים. כאשר תדעו לתפוס כבר את הגל ברגל ציר, תראו שהיציבות שלכם בעת תפיסת וברכיבה על הגל, תשתפר פלאים

ב. חתירה ברגל ציר – על אותו עיקרון שהסברנו קודם. כאשר כבר למדת להסתובב, התאמנו על היכולת שלכם להמשיך ולחתור במצב גלישה. זה יעלה משמעותית את כמויות הגלים שביכולתכם לתפוס וישפר באופן כללי את הרכיבה שלכם על הגל. זכרו, גלישת גלים נעשית בתנוחה של רגל ציר, כמו באומנויות לחימה ולא עם רגליים מקבילות. התאמנו על כך גם שאתם מגיעים לים לחתור כשאין גלים. וכאשר יהיו גלים כבר תהיו הרבה יותר מוכנים לדבר האמיתי. 

ג. חתירה בקו ישר – הרבה מגולשי הסאפ המתחילים מתקשים להיכנס לגל כאשר החרטום של הגלשן ממוקם ישר מול החוף, ולכן הגלשן נוטה ל”התהפך” להם כאשר הגל מגיע או שהם מפספסים את הגל. אימון על חתירה בקו ישר כאשר הרגליים כבר במצב גלישה היא אחת המיומנויות הכי חשובות לטובת תפיסת גלים. תפיסת הגל נעשית כאשר הגלשן ישר מול החוף, ורק לאחר מכן שאתם כבר נמצאים על הגל, תוכלו לבצע פניות ותמרונים על הגל.

2. גלוש עם מישהו יותר טוב ממך – אין חכם כבעל ניסיון. כאשר אתם גולשים עם חבר או מכר שגולש טוב יותר מכם, זה גם מקנה לכם תחושת ביטחון יותר גבוהה ומאפשר לכם לדחוף את היכולות שלכם לגבהים חדשים. וגם מאפשר לכם ללמוד דרך הסתכלות על אותו גולש ולמידה אקטיבית מאיך שהוא גולש. בנוסף, חבר טוב גם יכול להסתכל עליכם ולתת לכם  לכם דגשים וטיפים שרק הוא יכול לראות, ושאתם תתקשו לשים לב אליהם.

 

מדריך לשיפור גלישת סאפ

3. תבחר את הציוד הנכון עבורך – כאשר אתה מתחיל להיכנס לתחום גלישת הסאפ בגלים. אתה צריך לוודא שהציוד שאתה מתאמן איתו הוא אכן הציוד המתאים עבורך ביותר לגלישת סאפ בגלים. הכוונה היא לבחירת גלשן ומשוט אשר מתאימים בגודל, ברמת הגימור והחומרים ובצורתם לגלישת סאפ בגלים, ופחות לחתירת סאפ רייס או קרוזינג רגילה.

מבחינת גודל הגלשן והמשוט – חשוב מאוד לוודא שהגלשן מצד אחד לא יהיה ארוך מאוד, גדול ומסורבל. מה שיפריע ויקשה על תפיסת הגלים ועלול לסכן אותך וגולשים אחרים במים מפאת גודלו הרב. מצד שני, שהגלשן אינו קטן מידי ולא יציב עבורך, מה שיקשה עלייך לתפוס גלים ויגרום לך לבלות יותר זמן במים מאשר על הגלשן ובתפיסת גלים. 

איך תדע איזה גודל גלשן מתאים לך? כאשר זה מגיע לגלשן סאפ בגלים אין מנוס מלצבור ניסיון ושעות ים על גדלי סאפים שונים על מנת להגיע לנפח וגודל גלשן אשר יאפשרו לך לתפוס ולרכב על גלים בצורה הכי מהנה שיש. יחד עם זאת, ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם מועדון גלישת סאפ מקצועי אשר יוכל להתאים עבורך את גלשן הסאפ המתאים ביותר עבורך ועבור השימוש הספציפי שלך. בגדול, רוב גולשי הסאפ משתמשים בגלשני סאפ בגדלים שבין 8-10.5 פיט. הגלשנים הקטנים יותר בגדלים של 8-9 פיט יתאימו לגולשי סאפ מנוסים יותר ששוקלים בין 50-70 קילוגרם. גלשני סאפ בגדלים של 9-10 פיט יתאימו לגולשי סאפ ברמה בינונית ששוקלים 70-80 קילוגרם. וגלשני סאפ בגדלים של מעל 10 פיט יתאימו לגולשים מתחילים ששוקלים מעל 80 קילוגרם. כמובן, שזוהי הערכה גסה ויכול להיות שינוי רב בין גולש לגולש, ולכן הכי טוב להגיע למועדון סאפ מקצועי, לקבל הכוונה על בחירת ציוד סאפ המתאים ביותר עבורך. 

4. תלמד לבדוק את תחזית הרוח והגלים – כמו כל סוגי הספורט הימי, גם גלישת סאפ בגלים תלויה במזג האוויר, גובה הגלים ועוצמת הרוח. לכן, ידע מוקדם של תחזית הרוח והגלים, ותכנון מקדים של זמני ההגעה שלך לגלוש סאפ גלים. יכולים לשדרג באופן משמעותי את חווית הגלישה שלך. הבנה של הים ותחזית הרוח והגלים היא זאת שתגרום לך להגיע לים רק כאשר תנאי הים הם הטובים ביותר לגלישת סאפ בהתאם לרמה שלך. אז איך יודעים את תחזית הרוח והגלים? ראשית, קוראים את המאמר שלנו איך תדע אם שווה לך לבוא לגלוש? 3 דרכים קלות ופשוטות לדעת אם שווה לך להגיע לים לגלוש רוח.

במאמר זה מפורטות כמה דרכים לדעת מהו מצב הים, קריאת תחזית מוקדמת לימים הקרובים וקישור למצלמת החוף שלנו אשר משדרת בלייב את מצב הים בכל רגע נתון. 

שנית, נכנסים לצפות בסרטון שלנו שמסביר בצורה מפורטת ומקצועית כיצד לקרוא את תחזית הגלים והרוח משני אתרים מובילים בתחום.

ככלל, אם אתם מתחילים בגלישת סאפ בגלים, עדיף לכם לבוא כאשר הגלים נמוכים עד גובה של 0.8 מטר, והרוח חלשה בעוצמה של עד 10 קשרים. לאחר שתתרגלו לתפוס גלים ולהסתדר בצורה טובה בים עם גובה גלים של 0.8, תוכלו בהדרגה ללכת ולגלוש בתנאי ים מאתגרים יותר ובגלים גובהים יותר.

5. הכירו את החוף שאתם גולשים בו – לכל חוף בארץ, יש מתאר ייחודי אשר גורם לגלים להישבר בצורה שונה. קחו למשל את חוף שדות ים, חוף הבית שלנו שבו אנו מעבירים קורסי גלישה ושיעורים. הצד הצפוני של החוף מוגן מלגונה טבעית אשר מגינה על קו החוף מכניסה של גלים ושבירתם על קו החוף, ולכן היא איננה מתאימה לגלישת גלים כלל. לעומת זאת, החלק הדרומי של החוף הוא פתוח לגמרי ואינו מוגן על ידי שוברים, ולכן יתאים יותר לגלישת גלים. מצד שני, שגובה הגלים עולה ותנאי הים הופכים למאתגרים יותר, גולשים מתחילים אינם יכולים להסתדר בצד הדרומי מכיוון שהגלים שם גבוהים יותר ולכן יעדיפו ללכת צפונה יותר לאיפה שהגלים אינם נמוכים יותר ואינם מגיעים בעוצמתם המלאה.

לכן, חשוב מאוד שתדעו לאיזה חוף אתם הולכים, ומהם המאפיינים הייחודיים לאותו החוף מבחינת שוברי גלים, סלעים וקווי מתאר של החוף, על מנת שתוכלו גלוש בצורה מהנה ובטוחה באותו החוף. אם אתם לא מכירים את החוף ולא בטוחים איפה כדאי לכם להיכנס ולגלוש סאפ גלים, תשאלו את אחד המקומיים שנמצאים על החוף, שיתן לכם הסבר כללי איפה כדאי לגלוש ומדוע. אם הגעתם לחוף הבית שלנו שדות ים, אתם חייבים להיכנס למועדון על מנת שנוכל להכיר אתכם ולתת לכם טיפים לגבי החוף שלנו ואיפה הכי כדאי לגלוש. 

שיעור ניסיון על סאפ עם מדריך גלישה

או כמו שציינו למעלה, אם יש לכם אפשרות, קחו שיעור סאפ ממדריך מקצועי. גם גולשים טובים מאוד לעיתים אינם יודעים להדריך או לתת טיפים נכונים ומקדמים לאחרים. הדרכה היא עולם שלם בפני עצמו. ומדריך מקצועי יכול לשפר את גלישת הסאפ שלכם בכמה רמות לפעמים כבר אחרי שיעור אחד.

בנוסף, יסייע מדריך גלישת סאפ מיומן לבחור את הציוד המתאים עבורכם, בחירת גלשן סאפ המתאים למידותיכם ולצרכים הייחודיים שלכם ואביזרי עזר שיקלו על מלאכת הגלישה. ההמלצה שלנו, להתחיל עם גלשן סאפ מתנפח, כך תמנעו נפילות כואבות (הגלשן סופג זעזועים ופגיעות ולכן הוא ממומלץ לתרגולים ראשוניים).

לסיכום,

אם אתם רוצים לגלוש סאפ בגלים, התאמנו טוב על מיומנויות הבסיס, ותגיעו הרבה לים.

מבטיחים לכם שאם תעשו את זה, תראו את התוצאות מגיעות הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar