fbpx
0

 6 רעיונות לפעילות על סאפ מלבד חתירה

מאת 10/06/2020SUP
אימון סאפ wind

גלשן הסאפ הוא כלי נהדר אשר יכול לשמש אתכם למגוון גדול של שימושים.

 נכון, בגדול רוב האנשים שיש ברשותם סאפ משתמשים בו לחתירה בים או לגלישת גלים שהים סוער. כמובן שזהו השימוש העיקרי של הסאפ, אך יש כאלו אשר מנצלים את האפשרות להיות בים על הסאפ לדברים קצת שונים. ומוצאים דרכים יצירתיות להנות מגלשן הסאפ שלהם גם כאשר הם אינם חותרים או גולשים איתו.

הכנו לכם רשימה של 6 דברים נוספים ומגניבים שאפשר לעשות על גלשן הסאפ שלכם חוץ לחתור עליו.

1. יוגה סאפ

בכללי יוגה וים הולכים טוב ביחד. האויר של הים ביחד עם השקט הנפשי שהיוגה משרה בזמן האימון הם שילוב נהדר. אבל יש כאלו שלוקחים את זה צעד אחד קדימה ומבצעים את התרגול של היוגה על הסאפ עצמו, כאשר הוא עוגן על מצוף או נסחף עם הזרם. נכון, זה יכול להיות קשה ומאתגר, אבל בדיוק בשביל זה אנשים עושים את זה. מכיוון שהסאפ זז על המים, תרגול היוגה מאלץ את החותר להיות מרוכז יותר. ולהתאמץ הרבה יותר בזמן התרגול על מנת למצוא את שיווי המשקל שלו. זה אומר שהתרגול הופך למאתגר יותר בלי שהתאמצתם יותר מדי לשנות משהו.

2. סאפ לצורכי דייג

כן כן דייג, היום בעולם ישנם מספר לא מבוטל של אנשים אשר דגים על הסאפ עם חכה או עם חוט דיג אשר משתלשל מאחורי הסאפ בעת החתירה. תחשבו איזה כיף זה להיכנס לים בחתירה ולצאת עם ארוחת ערב! כאשר מבצעים דיג על סאפ רצוי להצטייד בסאפ גדול במיוחד עם מקום לציוד נלווה כמו צידנית, מים ומקום לשים בו את השלל. כמו כן, שמרו על עצמכם כאשר אתם מנסים לדוג על גלשן סאפ, והצטיידו בחגורת ציפה, טלפון נייד מכוסה בנרתיק אטום למים וביגוד מתאים. אם יצאתם לבד ותצטרכו עזרה. תמיד טוב שיהיה לכם אפשרות לקשר עם החוף.

סאפ יציב כגון דגם AVANTI שמתאים לדייג ולאימונים תוכלו לראות בקישור הבא

3. סאפ כאימון גופני

קצת כמו ביוגה סאפ, ניתן לנצל את העובדה שהסאפ זז על המים והוא פחות יציב מאשר עמידה על משטח עומד, ולקיים עליו אימונים פונקציונליים אשר משלבים כוח, יציבות וגמישות. כמובן שבשביל זה צריך לתכנן מראש בדיוק על מה רוצים להתאמן ולהיות בעל ניסיון באימונים כאלו על היבשה. אימון על הסאפ יכול להיות גם חוויתי וגם לעזור לכם להשתפר במטרות האימון שלכם, מכיוון שהוא ידרוש מכם מאמץ, ריכוז ויכולת שיווי משקל גבוהות יותר.

4. חתירה על סאפ ככלי טיפולי לנוער בסיכון

מחקרים רבים מצביעים על כך שלעיסוק בפעילות גופנית יש תרומה פסיכולוגית חשובה בתהליכי טיפול בילדים ונוער בסיכון. ותרומה במניעת אלימות והתנהגות אנטי-חברתית. עיסוק בספורט מזמן לנערים בסיכון “הזדמנות חלופית”. כלומר יצירת אלטרנטיבה חיובית של עיסוק בספורט ובפעילות גופנית, אשר יוצרת להם מוקד עניין חיובי אשר מפחית את משיכתם להתנהגויות סיכון, שוטטות ועיסוק בפעילויות בלתי חוקיות.

קורס חתירה על סאפ עשוי להיות בעל השפעה חיובית על נוער בסיכון בכמה מישורים:
א. התמודדות עם תחושות של פחד, חשש ולחץ.
ב. הגברת המוטיבציה להשגת מטרה.
ג.
ציות לחוקים וגבולות של ספורט הנעשה במרחב הימי.
ד. הפיכתו של המדריך לדמות של “מבוגר משמעותי”.
ה. רכישת ידע תיאורטי רלוונטי. בעזרת תהליך ההכשרה וההשלכות הטיפוליות הנובעות ממנו. נערים בסיכון יכולים ליצור לעצמם נרטיב חדש וחיובי, הכולל תחושות הצלחה והתמודדות עם מצבי לחץ וקשיים. בכך, באפשרותם לשפר את יכולת ההתמודדות שלהם, הדימוי העצמי שלהם ותחושת המסוגלות שלהם.

5. חתירה על סאפ ככלי לשיקום פגועי נפש

חוקרים רבים תיארו את יתרונותיו של הטיפול באוכלוסיית פגועי הנפש על ידי פעילות ספורט ופעילות גופנית. החוקרים מודעים לקשר ההדוק בין פעילות גופנית ובין הבריאות הנפשית והפיזית של האדם. והם מצביעים על הקשר החיובי שבין פעילות גופנית לבין בריאותם הנפשית של חולים דיכאוניים וחולים המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים.

במחקר שערכו החוקרים ברגר ואוון, הם הגיעו למסקנה שפעילות גופנית במרחב הכולל מים כגון שחייה גורמת לשינוי חיובי במדדים של מצב רוח ומפחיתות את רמות המתח והדיכאון אצל הסובלים ממנו. 

במחקר שערכו מנדלברג ומאריו-גלסר על אוכלוסיית פגועי נפש, נמצא כי לפעילות גופנית מאורגנת יש השפעות חיוביות הניתנות לצפייה בתחומים הבאים: שיפור במצב רוח- רוב המטופלים דיווחו על שיפור במצב הרוח ובהרגשה כללית טובה יותר. הפחתה ברמות חרדה ותוקפנות- נמדדה ירידה ברמת החרדה והתוקפנות של המשתתפים.
מתחילת התכנית, פחת מספרם של ביטויי האלימות, כמו גם שיפור בהערכה עצמית- רוב המטופלים הרחיבו את תחומי העיסוק שלהם ומעגל החברים שלהם. הפעילות הגופנית סיפקה תעסוקה והזדמנות ליצירת קשרים חברתיים.

6. אימון לחיזוק ושיקום מפציעות

מכיוון שהסאפ הוא פלטפרומה לא יציבה אשר זזה על פני המים. העמידה עליו דורשת מהשרירים המייצבים של הגוף, להכנס לפעולה לטובת שמירה על יציבות בעת העמידה על הגלשן. לכן, הוא יכול להתאים בתור מכשיר אימון לטובת שיקום מפציעות וחיזוק שרירים ומפרקים בגפה התחתונה שנחלשו או ניזוקו מפציעה כלשהי. 

לאחר פציעה, יש צורך בשיקום של האזור הפגוע. השיקום מתבצע על ידי ביצוע תרגילים שונים אשר אמורים להחזיר את טווחי התנועה שנפגעו ולחזק את השרירים אשר תומכים באזור הפגוע על מנת להחזיר לאדם את מקסימום התפקוד אשר נפגע מן הפציעה. 

אימון סאפ לפציעות

אז איך סאפ משתלב בתוך זה?

אדם שנפצע בברך לדוגמה, וצריך בתהליך השיקום שלו לבצע תרגילים לחיזוק האזור הפגוע. יכול להשתמש בסאפ כמכשיר לאימון הברך והשרירים שמסביב לה. מכיוון שהסאפ זז כל הזמן, השרירים שמסביב לברך יאלצו לעבוד בצורה רצופה על מנת לשמור את האדם עומד ויציב. היתרון הגדול של הסאפ באימון מסוג זה הוא שעמידה עליו אינה מייצרת לחץ גדול על הגפיים התחתונות כמו בריצה או הליכה ממושכת על רצפה, ולכן השיקום של האזור הפגוע יכול להתבצע עם מינימום לחץ על האזור הפגוע אך עם מקסימום מאמץ על השרירים המייצבים והאזור הפגוע. 

לסיכום, גלשן הסאפ הוא פלטפורמה ומכשיר מדהים אשר יכול לשמש במגוון רחב של פעילויות בים. גם במישור של האימון הפיזי והרצון לעשות פעילות מהנה בים, וגם במישור של שמירה על בריאות הנפש של האדם.
מזמינים אתכם בחום להגיע אלינו לים ולחוות את הרגשת החופש והחיבור לים שמתאפשרת בחתירה על גלשן סאפ.
למי שמעוניין ניתן גם להצטייד בציוד סאפ יד 2 או לשכור ציוד בחנות אביזרי הגלישה שלנו.

הוסף תגובה