ההזמנה שלך

משלוח חינם* ברכישה מעל 350 ש״ח

חליפת גלישה מומלצת - פריגל

חליפות גלישה מומלצות

אם כבר הגעתם לרמת גלישה בינונית, וזה לא ממש משנה באיזה תחום ספורט ימי, חתירה או גלישה בסאפ, גלישת גלים, גלישת רוח או גלישת קייטסרפינג. יתכן והבנתם כבר שבחורף ניתן למצוא המון ימים בהם התנאים מתאימים ואתם מתחילים לחשוב על הצטרפות למועדון המצומצם של הגולשים המכורים באמת. אלו שגם בימי החורף הקרים אינם מוותרים על סשן גלישה איכותי עם התנאים מתאימים להם, למרות הקור המקפיא. 

חלק נכבד מן האנשים אשר מתחילים לתרגל ספורט ימי באופן קבוע כגון גלישת גלים או חתירה בסאפ, מחפשים חוץ מאלמנט ההנאה שיש בתחומי ספורט אלו, גם את יתרונות הבריאות אשר נלווים אליהם.

1. הגברת זרימת הדם וחיזוק המערכת החיסונית: חשיפה עקבית לקור(מים קרים, מקלחות קרות), מגבירה את זרימת הדם בורידים ובעורקים של הגוף, מה שמשפר את יעילותם של כלי דם אלו ומגביר את אספקת הדם אל כל חלקי הגוף. בנוסף, החשיפה לקור מגבירה את ייצור תאי הדם הלבנים, אשר בתורה מגבירה את יכולותיה של מערכת החיסון של הגוף. מערכת חיסונית חזקה יותר, היא בהחלט משהו שכל ספורטאי בכלל וגולש בפרט מעוניין שיהיה לו. מי לא רוצה להיות חסין יותר ממחלות ושפעות למיניהן, ולהגדיל את ימי הגלישה שלו בשנה?

2. עליה בתחושת האושר ותחושת רווחה נפשית כללית טובה: חשיפה עקבית לקור, מגבירה שחרור של הורמונים שונים בגוף אשר אחראים על תחושה טובה בגוף האדם כגון אדרנלין. עובדה זו עשויה לעזור לעלייה בתחושת הרווחה הכללית של האדם.

3. הקלה על כאבים: כפי שצויין, חשיפה לקור מגבירה שחרור של הורמונים כגון אדרנלין בגוף. אדרנלין משפיע על הגוף בין היתר בהפחתת כאבים. לכן, חשיפה עקבית לקור עשויה לעזור בהקלה על כאבים והפחתת תסמיני דלקת.

אז כמו שהבנתם. לגלישה בחורף וחשיפה לקור ולמים הקרים יש מספר יתרונות לבריאות שלנו. אבל, אם אנחנו רוצים ממש להיכנס למים ולגלוש לאורך זמן, לא נוכל לעשות זאת מבלי להצטייד בביגוד חורף או חליפת גלישה איכותית ומחממת. חליפת הגלישה תעזור לכם להעביר את החורף בכיף ותשמור על חום הגוף שלכם לאורך זמן כאשר עוסקים בפעילות ספורט ימית בחורף (מוזמנים לקרוא על מדריך לבחירת חליפות גלישה לחורף).

 

אז למה בכלל לקנות חליפת גלישה?

מטרת חליפת הגלישה היא לבודד את הקור ולשמור על חום הגוף שלנו במהלך השהייה במים הקרים. היא בעצם שכבת המגן שלנו אשר שומרת על חום הגוף תקין ומונעת ירידה משמעותית של חום הגוף והיפותרמיה אשר עלולה לסכן חיים. 

 

ממה עשויה חליפת הגלישה שלכם?

נאופרן, החומר שבזכותו אפשר לגלוש בחורף 

רוב חליפות הגלישה שניתן למצוא בשוק העולמי ואצלנו בישראל עשויות מנאופרן, גומי סינתטי גמיש במיוחד ועמיד למים. כושר העמידות שלו למים, מקנה לחליפה את יכולת השמירה על חום הגוף שלכם. החליפה אינה אטומה באופן מוחלט למים. כאשר נכנסים לראשונה לים, כמות מזערית של מים (במידה והחליפה היא במידה הנכונה עבורכם) נכנסים לחלק הפנימי של החליפה, נכלאים שם ומתחממים בעזרת חום הגוף שלנו. בנוסף, ככל שהיא אטומה יותר, החליפה מונעת ממים קרים חדשים להיכנס שוב לחלק הפנימי ובכך בעצם שומרת על חום הגוף לאורך זמן. 

מה כל העניין הזה עם עובי החליפה

חליפות גלישה שונות מיוצרות בעובים שונים. העובי הנפוץ ביותר אצל חובבי הגלישה בארץ הם 3/2, 4/3, ו-5/3. המספר מסמל את עובי החליפה במילימטרים. המספר הגדול מסמל את עובי החליפה באזור החזה והגב. והמספר הקטן מסמל את עובי החליפה בידיים וברגליים. עובי החליפה משפיע על שני פרמטרים עיקריים: גמישות ושמירה על חום גוף. ככל שהחליפה דקה יותר היא גמישה יותר ומחממת פחות בהשוואה לחליפה עבה יותר, ולהיפך. תנאי מזג האוויר וטמפרטורת הים בארץ מתאימות לגלישה עם חליפות בעובי 3/2 ו-4/3 לרוב הגולשים. כאשר גולשי הגלים בדרך כלל נוטים להעדיף את החליפה הדקה יותר מכיוון שהם מעדיפים אקסטרה גמישות. גולשים אשר סובלים מקור או לא מעוניינים בחליפה מאוד גמישה (כגון גולשי רוח וקייט אשר גולשים לעיתים בסערות חורף קיצוניות) יבחרו את החליפות העבות יותר. 

ההבדל בין סוגי החליפות השונים

ישנן חליפות גלישה שונות המתאימות לתנאי ים ומזג אוויר שונים. לכן, חשוב להתאים את החליפה שאתם קונים לשימוש לכם ולתנאי מזג האוויר שאתם מתכוונים ללבוש אותה.

חליפת גלישה מלאה ארוכה: 

חליפת גלשה ארוכה

חליפה באורך מלא מאפשרת גלישה בחורף בתנאי מזג האוויר וטמפרטורת המים הקרים ביותר.
חליפת גלישה ארוכה מצמצמת את כניסת המים למינימום ושמורת ביעילות הרהב ביותר על חום הגוף במהלך הגלישה. 

 

חליפת גלישה קצרה:

חליפת גלישה קצרה

חליפה קצרה מתאימה במיוחד לגלישה בעונות מעבר כאשר טמפרטורת המים אינה יורדת מתחת ל-20 מעלות ומזג האוויר בחוץ נעים עד קריר. חליפה קצרה היא פחות אטומה מחליפה ארוכה ולכן גם מחממת פחות. 

חליפת גלישה לונג ג’ון:

חליפת גלישה לונג ג'ון

לונג ג’ון היא חליפת גלישה המשלבת בין רגליים באורך מלא לחלק עליון ללא שרוולים (דומה לגופיה). חליפת לונג ג’ון מתאימה לעונת מעבר, ובמיוחד לחותרים בסאפ או בקיאק אשר אינם נמצאים במים באופן קבוע, ולכן חשופים ומושפעים פחות מקור המים. בנוסף, מבנה החליפה מאפשר גמישות רבה באזור החזה והידיים בשל אי הימצאותם של השרוולים הארוכים. דבר המקל מאוד על חתירה בסאפ או קיאק לאורך זמן. 

מה הכי חשוב לבדוק לפני שרוכשים חליפה?

ישנם כמה גורמים שתצטרכו לתת עליהם את הדעת כאשר אתם רוצים לבחור את חליפת הגלישה הראשונה שלכם. קחו את הזמן, התייעצו עם המוכר בחנות ושאלו כמה שיותר שאלות.

עיצוב הרוכסן של החליפה:

לחליפות יש שני סוגים עיקריים של סגירה, אחורית וקדמית. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלה ושווה לכם להכיר את סוג הסגירה של החליפה שאתם בוחרים לפני שתאם מחליטים על קנייה שלה.

סגירה אחורית – הייתה הנפוצה ביותר עד לפני כמה שנים. רוכסן של כ 30 סנטימטרים בחלק האחורי של החליפה. שפותחים אותו הוא מאפשר כניסה לחליפה בקלות. סגירה אחורית קלה יותר ללבישה, אך אטומה פחות ומאפשרת כניסת מים רבים יותר לחליפה. 

חליפת גלישה עם סגירה קדמית – הסגירה הקדמית הולכת ונהיית נפוצה יותר ויותר בחליפות מכל הסוגים. כניסה לחליפה נעשית מהחלק העליון שלה בפתח קטן יחסית. כניסה קדמית קשה יותר ללבישה אך היא אטומה יותר למים ואינה מאפשרת כניסה רבה של מים לחליפה.  

עיצוב התפרים של החליפה:

חליפת גלישה עם תפרים

חליפות גלישה שונות תפורות בצורה שונה. ככל שעיצוב החליפה משתמש ביותר תפרים ופחות הדבקות או הלחמות. כך החליפה אטומה פחות ומחממת פחות. 

תפירה בלבד – עיצוב חליפה אשר משתמש בתפרים בלבד על מנת לחבר את חלקי החלפה השונים. זאתי בדרך כלל החליפה הפשוטה ביותר. היא אינה מאפשרת אטימה מלאה למים מכיוון שמים מוצאים את דרכם לחלק הפנימי דרך התפרים.

תפורה ומודבקת – עיצוב חליפה אשר משתמש בתפרים החלק החיצוני של החליפה, ובחיבור על ידי דבק בחלק הפנימי של החליפה. באתי חליפה יותר איכותית ומחממת. היא אטומה יותר ושומרת בצורה טובה יותר על חום הגוף. 

מודבקת ומולחמת – עיצוב חליפה אשר משתמש בדבק בחלק הפנימי של החליפה, ובחומר סינטטי בחלק החיצוני אשר מלחים את חלקי החליפה אחד לשני ומייצר את האטימה הטובה ביותר. חליפות מסוג זה יהיו בדרך כלל יקרות יותר. אך יתנו את המענה הטוב ביותר לגולש אשר מחפש את החליפה האיכותית והמחממת ביותר. ]איך לשמור על חליפת הגלישה שלכם לאורך זמן

גולשים רבים אינם מודעים לדרך הנכונה שבה צריך להתייחס לחליפת הגלישה שלהם ולעיתים קרובות מאוד משתמשים ומטפלים בהן לא נכון, מה שגורם לקיצור חיי החליפה באופן משמעותי והחלפת חליפות בתדירות גבוה תוך הוצאה כספית נוספת בכל פעם. אם תיישמו את שני הטיפים החשובים האלו, מובטח כי החליפה שלכם תעשה את העבודה שלה טוב יותר, תשמור על גמישות, תחמם יותר ותאריך חיים לתקופה ארוכה יותר ממה שאתם רגילים.

1 – שתפו את החליפה שלכם במים קרים לאחר כל שימוש. בזמן השימוש בחליפה, נצמדים אליה סוגים שונים של לכלוך כגון חול, מלח מן הים. לכן, שטפו את החליפה במים פושרים ומתוקים, והסירו ביסודיות כל שאריות של לכלוך ממנה. חשוב מאוד! אין לשטוף את החליפה במים חמים. שטיפה במים חמים הורסת את ההדבקות וההלחמות של החליפה, ופוגעת בנאופרן עצמו שממנה עשוי החליפה. שטיפה במים חמים מחלישה את החליפה, גורמת לה לאבד מן צורתה המקורית ולכן הופכת אותה לפחות מתאימה לגוף הגולש ומקצרת את השימוש.

2 – תלו לייבוש בצל. תליית החליפה לאחר השימוש אמורה להתבצע במקום מוצל ולא בשמש ישירה. תליה של חליפת הגלישה שלך תחת קרני שמש ישירות, פוגעת בכל חלקי החליפה ולאורך זמן פשוט “מפרקת” אותה. בנוסף, את החליפה יש לתלות על קולב מאמצע החליפה שהיא משתלשלת משני צידי הקולב, ולא מאזור הכתפיים. תליה מאזור הכתפיים, בשילוב עם הכובד של החליפה שהיא רטובה, פוגע והורס את הצורה הטבעית שלה ופוגם באיכות החימום שלה.

אודות המחבר:

Accessibility Toolbar